Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Jag kan inte gå i god för Deanne Rauscher och allt som står i boken
Makten, männen, mörkläggningen. Men, jag tycker inte att Magoos och Sibirienkalles invändningar här i tråden på något vis
motbevisar att det är såsom författarna skriver.
Sjöstrands uppfattning byggde tex inte bara på förhör med de unga tjejerna. Han deltog ju i en utredning med telefonavlyssningar, förhör med Doris Hopp etc.
Att en bekant till en i tråden, som var en av de vuxna kvinnorna i Hopps stall inte bekräftar att toppolitiker eller småtjejer förekom i Hopps verksamhet bevisar inte att de
inte gjorde det. Om Hopp var en populär halick hos högprofilkunder så kan det vara
just av den anledningen att de litade på hennes
diskretion. Har ni aldrig tänkt på det?
Hopp hade förstås ett intresse att skydda dessa kunder för sin business skull. Hopp var inte dum och hon gillade att tjäna pengar.
Om minderåriga förekom så hade hon ett givet intresse att sköta detta diskret eftersom det redan då var olagligt + skämmigt. Inget man får goodwill på hos gemene man. Ju fler som vet desto större risk (och skam) för Hopp.
I tråden har det argumenterats om att det skulle vara osannolikt att flera i toppskiktet anlitade just Hopp när det fanns så många andra entreprenörer och freelancare i branschen. Men det argumentet tycker jag inte håller alls. Folk umgås och pratar med andra i liknande ställning. Om Hopp får rykte om sig att vara pålitlig och diskret så är det inte alls så osannolikt att hon fått flera kunder som framför allt önskar diskretion. När en väldigt känd person köper sex så kan jag föreställa mig att man betalar för diskretionen nästan lika mycket som för sexet.
Jag vill minnas att Geijjer ska ha lagt dubbel taxa till Östlin vid deras första träff. Det kan kanske tolkas som en tyst överenskommelse om att den andra sedeln är för hennes diskretion och lojalitet?
Sen, sist men inte minst. Man ska givetvis alltid vara källkritisk och fundera över om en källa har eget intresse i att säga en sak. Men, man kan ju inte heller underkasta alla vittnesmål från de som är på botten av samhället. Ska man utgå från att prostituerade, narkomaner och ungdomar med sociala problem alltid ljuger? Då blir de ju helt rättslösa och de som har det bättre kan göra vad som helst mot dem...
Ska vi skita i att lyssna på de människorna? Har de ingen rätt att berätta sin version? I stället för att underkänna ett vittnesmål genom att trasha karaktären kan man ju försöka granska utsagorna mot andra kända fakta, som med andra vitnen/målsägande.
Visst, ett skadestånd kan vara ett incitament, men det finns också - om det som står i MMM är sannt -
mycket starka incitament för flera inflytelserika personer att det inte kommer fram.
Allt detta bevisar förstås inte att allt Rauscher & Co skriver är riktigt. Jag vill bara visa på bristerna i vissa resonemang här. Det är ett ganska ologiskt användande av "fakta" på sina håll i tråden...
Personligen håller jag det för osannolikt att
allt Rauscher och Mattson skriver skulle vara påhitt. Däremot kan man ju inte lita på det som ett 100-procentigt sanningsdokument. De har ju fått försöka värdera sina källor men visst kan de ha blivit vilseledda i vissa delar eller missförstått vissa saker? När en journalist får en bra historia så antar jag att man gärna
vill att den ska hålla...
Ingen går i god för Rauscher så du är inte ensam fråga TL om han ombesörjer massa skitprat och skvallerböcker så får du bra svar.
Eller varför inte Leif GW om den här saken han som vet att Doris Hopp skulle gå ed på att tex inte Fälldin va någon kund .
NU missade du en stor del av inläggen här och spekulerar fritt utan att tänka klart.
Nej just det och upptäckten av bokens innehåll som visar på osanningar i högsta format är bevisligen konstaterat så är det med den saken.
Boken är mycket skriven rakt upp och ner från dompapper bland annat.
Inte ens Doris rätta nicknamn uttalas korrekt utan man säger Dodde vilket bara det visar på att det va inte namnet man kallade Doris för någon drev med författarna och förhöret hos polisen.
Sjöstrands uppfattning är inget annat än att han har hört Eva B berätta men han har inte sagt att det stämmer det är en klar skillnad och absolut då det kommer till fakta.
NU är det så att det finns fler än en från stallet som säger att så inte är fallet så dina argument duger inte glöm inte att det finns 27 levande kvinnor från den tiden i dagsläget.
Hopp älskade att raljera och ville gärna berätta om det skulle finnas någon höjdare med i spelet så det kan du glömma att hon skyddade kunder.
Du får läsa på om minderåriga och ta till dig vad Hammar säger i domstolen och vad flickorna uppger i den rättsalen och vilka tillfällen platser som rör minderåriga .
Otukt med barn är inget som ska förknippas med Doris Hopp då man klart ser vad hon ansåg om åldrarna på flickorna och hennes agerande efter detta.
Här hjälper inga böcker då domstolen har agerat i frågan om otukt med barn och vem som erkände detta utan omsvep.
Det är orimligt att påstå att det fanns 486 stycken av toppeliten som kunder och det är lögn att påstå att vissa va pedofiler eller ens bordellbesökare.
Fråga Leif GW hur man fick tag på listan som man skrev av som kunder det handlar om tidningsurklipp som Doris hade i sin cell något annat finns inte.
Du minns en sak som du behöver belägga om du talar om taxor och Lillemor Östlin (Hinsehäxan)
Tänk även på vad Lillemor sagt om boken mmm och kapitlet som handlar om henne .
Lillemor säger lögner och en bok som inte duger att läsa det är vad hon anser om boken mmm.
Du talar om källor vet du ens vad ordet innebär ?
Eva B va sjuk det står tydligt i förhöret vad hennes assistent som annars backar upp Eva säger i polisförhör. Sagornas fantasivärld är inte en trovärdig källa.
Du får tro vad du vill men fakta gäller och en old narkoman som knackar på hinsehäxans dörr och vill handla tjack och som avlider då passar en mindre seriös skribent på att skriva en bok om massa sagor som inte existerat.
Du kan fråga vem fan du vill av folket så tror dom inte en sekund på skiten,
Efter 30 år kommer en sönderknarkad Eva B och säger en massa strunt och vill ha 1 miljon i skadestånd.
Hur lättlurade är folk?
Personer med insyn och nära vänner till Doris samt Leif GW och Lillemor Östlin är tyngre än några som lyssnat på vad en schizofren tonåring babblar om.
Deras åsikter är solklara om det här fallet .
Glöm inte att det finns personer som lever i dag och som har mycket att berätta och det stödjer inga teorier eller falska rykten det ska du vara säker på.
Vad som står i boken makten männen och mörkläggningen är ingen fakta utan enbart lösa rykten och osanningar som tagit sig för stora mått i det här fallet och har du inget annat att lägga fram här så är du långt ifrån den faktan och de källorna som krävs för att understödja dina teorier.