2008-01-27, 13:29
Bannlyst
Upptäckte till min stora förskräckelse att det inte finns nån tråd om det underskattade bandet Def Leppard.
Vad tycker ni om detta band? Vilka är favorutskivorna? Vilka låtar är bäst? Skall ni ner på Swedenrock och se dom? Har ni varit på nån kopnsert med dom förut? Ja berätta eran "historia" med Def Leppard i huvudrollen. Även ni som inte gillar dom (som jag vet många inte gör) kan berätta varför ni inte gillar dom.

Min historia är att jag lyssnat på dom när Hysteria kom ut 1987 och den skivan ligger fortfarande på topp placeringarna på min albumlista.
Knappt en dålig låt! Vilken underbart producerad skiva! Vilket sound! Gitarrspelet är magiskt!
Ja en helt underbar skiva som jag fortfarande älskar att slänga på en fredagskväll med en öl i handen efter att lyssnat på den i 20 år.
Jag har bara sätt dom en gång och det va på Scadiavium 1992 eller1993 på deras Adrenalize turné (Ugly kid Joe var förband, rätt kul att ha sätt det bandet med) Åker till Swedenrock nästan bara för detta bandet än så länge (Visst lockar Judas mycket med men inte alls som Leppard)

Här får ni lite ögongodis från Hysteria turnén 1988

Too Late For Love http://www.youtube.com/watch?v=2HLSb...eature=related

Hysteria http://www.youtube.com/watch?v=9lneyBoDq0c

Photgraph http://www.youtube.com/watch?v=1XSl2QDeIOg
Citera
2008-01-27, 14:14
Medlem
Secunduss avatar
High 'n' Dry från 1981 är en av mina favoritplattor alla kategorier, bara bra tidiga 80-talshårdrockslåtar. Även deras första, On Through the Night, är riktigt skaplig. Pyromania från 1983 var det sista de gjorde som jag fortfarande kan lyssna på, åtminstone delar av den.

Annars var det väl som för de flesta andra när de släppte Hysteria 1987 som man fick upp ögonen för dem. Men att lyssna på den plattan idag... nä.
Citera
2008-01-27, 15:12
Medlem
Hysteria är som båda ovan säger en av dom bästa rockplattorna som någonsin gjorts. Leppard är enligt mig mästare på mid-tempo låtar som t ex animal.
Yes självklart ska man till SRF o se dom, helt jävla givet

Favoritlåtar me leppard(utan inbördes ordning)
Armagedon it
Love bites
Photograph
Pour some sugar on me
Hysteria
Animal
Citera
2008-01-27, 15:26
Medlem
slabadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slag
Upptäckte till min stora förskräckelse att det inte finns nån tråd om det underskattade bandet Def Leppard.
Vad tycker ni om detta band? Vilka är favorutskivorna? Vilka låtar är bäst? Skall ni ner på Swedenrock och se dom? Har ni varit på nån kopnsert med dom förut? Ja berätta eran "historia" med Def Leppard i huvudrollen. Även ni som inte gillar dom (som jag vet många inte gör) kan berätta varför ni inte gillar dom.

Min historia är att jag lyssnat på dom när Hysteria kom ut 1987 och den skivan ligger fortfarande på topp placeringarna på min albumlista.
Knappt en dålig låt! Vilken underbart producerad skiva! Vilket sound! Gitarrspelet är magiskt!
Ja en helt underbar skiva som jag fortfarande älskar att slänga på en fredagskväll med en öl i handen efter att lyssnat på den i 20 år.
Jag har bara sätt dom en gång och det va på Scadiavium 1992 eller1993 på deras Adrenalize turné (Ugly kid Joe var förband, rätt kul att ha sätt det bandet med) Åker till Swedenrock nästan bara för detta bandet än så länge (Visst lockar Judas mycket med men inte alls som Leppard)

Här får ni lite ögongodis från Hysteria turnén 1988

Too Late For Love http://www.youtube.com/watch?v=2HLSb...eature=related

Hysteria http://www.youtube.com/watch?v=9lneyBoDq0c

Photgraph http://www.youtube.com/watch?v=1XSl2QDeIOg
Underskattat? Tycker Def Lepard är ett av de sämsta "hårdrocks"banden över huvud taget. Men, vafan, smaken är som baken.
Citera
2008-01-27, 20:39
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amfksp
Hysteria är som båda ovan säger en av dom bästa rockplattorna som någonsin gjorts.

Nja, för att vara riktigt noga så var det bara trådskaparen som sade det. Jag skulle då aldrig påstå något sådant.
Citera
2008-01-27, 21:33
Medlem
ensiferums avatar
Inte så stort fan av def leppard, alls. Fast pour some sugar over me är rätt skön.

Deras trummir är rätt skicklig dock, med tanke på att han bara har en arm
Citera
2008-01-27, 22:11
Medlem
jah_man2s avatar
Min favoritlåt är nog "Foolin'" från albumet Pyromania.

Såg videon i programmet "Bagen" för längesen och fastnade direkt.
Albumet Hysteria är oxå helt okej men jag ledsnade på den i många år efter att ha spelat den i bilen dygnet runt i slutet av 80-talet.

Nu lyssnar jag bara på dom när dom råkar spelas på radion tyvärr..
Citera
2008-01-27, 23:01
Medlem
Def Leppard

Bra ämne måste jag säga... ett av de bästa hårdrocksbanden. För mig så är Pyromania det bästa albumet alla kategorier inom rocken. Samtliga 10 låtar är urstarka. Välproducerad och energisk hårdrock rätt igenom.

Hysteria, deras mest kända album är också grym och orginell på många sätt. Tycker dock att den är lite poppigare och lite ojämnare i låtmaterialet än nämda föregångaren.

Det som gör Def Leppard helt unika i mitt tycke är den höga kvaliten på samtliga album de har gjort fram till nu (reservation för senaste coveralbumet "Yeah" som jag inte har hört). Joe Elliot, sångaren har en riktigt grym rockröst och deras plattor är som sagt bra producerade.

Nedan listar jag mina favoritlåtar:

1. Foolin', Pyromania
2. Comin' under fire, Pyromania
3. Rocket, Hysteria
4. Rock of Ages, Pyromania
5. Too Late for Love, Pyromania
6. Tonight, Adrenalize
7. Scar, X
8. Mirror Mirror (Look into my eyes), High'n'dry
9. Woman, Hysteria
10. Lady Strange, High'n'dry
Citera
2008-01-28, 00:58
Medlem
Samwises avatar
Sjukt bra band ska inte se dem i sommar tyvärr, tar studenten.
De bandet har jag väntat på tillsammans med Poison och Cinderella.
Citera
2008-01-29, 16:27
Medlem
Blixis avatar
Inte alls lyssnat något på dom tidigare men dom verkar bra efter dom youtubeklippen jag lyssnat på. Några speciella skivor att rekomendera eller är det bara köra på allmusics betyg?
Citera
2008-01-29, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blixi
Inte alls lyssnat något på dom tidigare men dom verkar bra efter dom youtubeklippen jag lyssnat på. Några speciella skivor att rekomendera eller är det bara köra på allmusics betyg?

Dom finns med på Pyromania 1983 och Hysteria 1987 dom 2 bästa enligt mig.
Citera
2008-01-29, 22:13
Medlem
Blixis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slag
Dom finns med på Pyromania 1983 och Hysteria 1987 dom 2 bästa enligt mig.

Okej laddade ner Pyromania och High 'n' Dry. Är helt såld på photograph redan! Detta band kanske har potential
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in