• 1
  • 2
2020-07-26, 17:36
Medlem
bombaccis avatar
Jag skickade ett pm till "Killer-queen" igår kl 1543 men har ännu inte fått något svar så tar upp problemet här istället.

Det jag vill diskutera är denna numera stängda tråden av en fd moderator.

(FB) Saker som vi hatar på fitness 24/7

Jag har själv precis köpt medlemskap hos nämnda gym och är allt annat än nöjd och skulle således vilja diskutera denna stora gymkedja och vad som är dåligt där. Jag tycker det är tråkigt att den där tråden är stängd och ställer mig frågande till den fd moderatorns beslut med att stänga tråden för att en klagotråd över en stor gymkedja känns "lite passe".

Det är ju högst subjektivt, men det finns ett diskussionsunderlag och tråden tycks ju ha haft ett existensberättigande eftersom så många har läst och skrivit i den. skulle jag vara konspiratoriskt lagd så skulle jag gissa på att det är fitness24seven som låtit någon klaga hos moderatorer eller admin för att få bort en jobbig tråd.

Eventuellt kan ni låta tråden byta forum till företagsskvaller men att stänga den för att den är "lite passe" tycker jag är märkligt.
Citera
2020-07-26, 17:46
Medlem
welcometorealitys avatar
En populär tråd som har varit stängd snart i ett år, den är enormt saknad av många tydligen.Du får väl starta en ny tråd...
Citera
2020-07-26, 17:49
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
En populär tråd som har varit stängd snart i ett år, den är enormt saknad av många tydligen.Du får väl starta en ny tråd...

Eller så öppnar man bara den gamla igen.
Citera
2020-07-26, 17:51
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Eller så öppnar man bara den gamla igen.

Ja, jag tycker också att öpnna den igen, vad spelar det för roll om folk vill diskutera välmående där.Det är väl bara att raddera sånt som inte hör till där...
Citera
2020-07-26, 17:55
Bannlyst
Det är just dessa subjektiva beslut av mods som gör flashback så mycket sämre.
Citera
2020-07-26, 18:16
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Varför låstes tråden? Finns ju mycket material menar jag. Och det produceras ju ständigt nytt. Vore intressant att till exempel dela erfarenheter av deras inställning till handsprit. Det som alltså tidigare inte fanns därför att "det fungerar inte på virus".
Citera
2020-07-26, 18:38
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Varför låstes tråden? Finns ju mycket material menar jag. Och det produceras ju ständigt nytt. Vore intressant att till exempel dela erfarenheter av deras inställning till handsprit. Det som alltså tidigare inte fanns därför att "det fungerar inte på virus".

Precis, det är en ständigt aktuell tråd. Jag frågade dem angående handsprit förut när corona var som värst, de hade ingen handsprit för den skulle bara försvinna ändå sa de. Aja, allt sånt skulle man kunna ta upp i tråden. Det skulle ju gå att ta upp bra saker med i en sådan där tråd, tex pris och alltid öppet och diskutera för och nackdelar. De flesta svenssons tränar ju i någon mån så det är en tråd som skulle vara intressant för många.

tycker just motiveringen är riktigt dålig, som jag och en annan skrev så blir det väldigt subjektivt med att kalla en tråd för "lite passe", då kan ju moderatorer stänga trådar om miljöpartiet eftersom det är ett så litet parti så det känns ju lite passe att diskutera dem

Hoppas moderatorer/admin kan ta ett nytt beslut, tror det är fler än oss som gärna skulle kunna diskutera 24 fitness lite mer fritt.
Citera
2020-07-26, 20:07
Medlem
najass avatar
Citat:
Precis, det är en ständigt aktuell tråd. Jag frågade dem angående handsprit förut när corona var som värst, de hade ingen handsprit för den skulle bara försvinna ändå sa de. Aja, allt sånt skulle man kunna ta upp i tråden. Det skulle ju gå att ta upp bra saker med i en sådan där tråd, tex pris och alltid öppet och diskutera för och nackdelar. De flesta svenssons tränar ju i någon mån så det är en tråd som skulle vara intressant för många.

tycker just motiveringen är riktigt dålig, som jag och en annan skrev så blir det väldigt subjektivt med att kalla en tråd för "lite passe", då kan ju moderatorer stänga trådar om miljöpartiet eftersom det är ett så litet parti så det känns ju lite passe att diskutera dem

Hoppas moderatorer/admin kan ta ett nytt beslut, tror det är fler än oss som gärna skulle kunna diskutera 24 fitness lite mer fritt.

Du kan ju PM.a övriga mods i delforumet (såvida inte det är ett delforum med bara 1 mod).
Citera
2020-07-26, 20:23
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Du kan ju PM.a övriga mods i delforumet (såvida inte det är ett delforum med bara 1 mod).

Tror det finns tre moderatorer där men regeln är väl att man kontaktar EN moderator och väntar ett dygn? Annars kan det ju bli många pm och många dagar innan man får starta en tråd.

Tror det här är större än enskilda moderatorer. Hade varit intressant med en motivering från Admin men det är tystnad därifrån.
Citera
2020-07-26, 20:27
Medlem
najass avatar
Citat:
Tror det finns tre moderatorer där men regeln är väl att man kontaktar EN moderator och väntar ett dygn? Annars kan det ju bli många pm och många dagar innan man får starta en tråd.

Tror det här är större än enskilda moderatorer. Hade varit intressant med en motivering från Admin men det är tystnad därifrån.

Tror inte det är särskilt stort faktiskt.

Så här i semestertider kan det vara lika bra att PMa alla modsen. Jag förstår inte vad du menar med att det skulle ta längre tid? Du PM:ar ju givetvis alla samtidigt (och skriver i PMt att du PM:at dom allihopa). Sen är det upp till modsen att lösa det internt.
Citera
2020-07-26, 20:35
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Tror inte det är särskilt stort faktiskt.

Så här i semestertider kan det vara lika bra att PMa alla modsen. Jag förstår inte vad du menar med att det skulle ta längre tid? Du PM:ar ju givetvis alla samtidigt (och skriver i PMt att du PM:at dom allihopa). Sen är det upp till modsen att lösa det internt.

Vad tycker du om sakfrågan?
Citera
2020-07-26, 20:39
Medlem
najass avatar
Citat:
Vad tycker du om sakfrågan?

Skum motivering och jag begriper inte varför man inte skulle få diskutera dåliga saker med det där gymmet. Jag kan lyfta det internt men det är ju som sagt semestertider.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in