Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-30, 01:03
Medlem
origamis avatar
Hej Flashback!

Nu är det så att jag har en kollega i Polen som skall komma över till Sverige inom ett par månader. Då vi började snacka så sade hon att hon kommer hit till Sverige på semester. Fick då reda på att hon är singel och resan är för att umgås med sina Svenska vänner som hon har här.
Efter att vi snackat flera timmar dagligen så sade hon att hon lär sig Svenska för att hon har en "speciell kompis" som hon träffat via sina vänner men är inte tillsammans med, utan hon har en "go with the flow" mentalitet. Hon frågade om jag är förtjust i någon och jag sade att jag skulle gärna gå ut med henne. Hon sade att vi kunde vara kompisar, men jag har fortsattit i samma stil, lite flörtigt.
Efter att hon berättat att hon har en "speciell kompis" så har hon påpekat att hon gillar min röst och att jag verkar otroligt rolig. Jag gick igenom alla hennes Facebook kompisar och hittade inte någon med ett Svenskt namn, varken tjej eller kille. Det tog henne typ en vecka att nämna denna "special friend" personen till mig. Tror ni att hon testar kan jag vara bara kompis och sedan utveckla det till något mer?
Jag har sagt till henne att jag gillar inte dagar då jag inte hör av henne eftersom jag har varit mycket gladare när jag hör av henne. Vi har haft sedan det diskussioner allmänt och så.
Tror ni jag kan ha en chans att få henne att gilla mig? Hur skall jag gå till väga för att visa till henne att hon skulle vara lyckligare med mig än någån annan Svensson?

Ifall ni har frågor så ger jag mer info gärna för att få analys. Jag behöver helt enkelt få detta ur mig eftersom jag skulle så gärna vela vara med denna tjej på basis av diskussionerna hon och jag har.

Tack!
Origami
Citera
2020-07-30, 01:13
Medlem
Hennes "speciella kompis" är killen hon är intresserad av, och det är inte du. Och hon lär sig svenska för att visa att hon är seriös med honom.

Gå vidare med ditt liv.
Citera
2020-07-30, 01:17
Medlem
AoE3#1s avatar
Vet ej, svårt att säga, men en stor varningsflagga på det där med special friend. Jag menar att det är manipulativt. Så a) finns en special friend då måste du backa undan b) finns inte en special friend = manipulativ. Backa undan lite i bägge fallen.

Tycker du gör bäst om du och distanserar dig lite och chillar ner nån vecka. Vattnet är alldeles för grumligt. En kvinna kommer att lämna en öppen dörr åt dig att kliva igenom om hon är intresserad.

Ge henne en chans att få jaga lite och grubbla
Citera
2020-07-30, 01:22
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av origami
Jag har sagt till henne att jag gillar inte dagar då jag inte hör av henne eftersom jag har varit mycket gladare när jag hör av henne. Vi har haft sedan det diskussioner allmänt och så.
Tror ni jag kan ha en chans att få henne att gilla mig?
Origami

Missade dessa två meningar helt. Jag tror att du har feminin energi och måste jobba på dig själv lite, bli manligare. De där två meningarna ska kvinnor uttala eller skriva.

Du sitter riktigt illa till nu med tanke på att det är en kollega, du har skitit där du äter och kommer att få sota om några månader. Enda sättet för dig att rädda allt detta är att gå all in på självutveckling fram tills hon kommer. OCH RADIO SILENCE FRÅN DITT HÅLL GÄLLER. Du har redan sabbat för mycket. Hör hon av sig får du nonchalera henne med glimten i ögat. Fortsätter du såhär kommer hon att få dig omplacerad alternativt att du själv ber om omplacering
Citera
2020-07-30, 01:23
Medlem
Unisertits avatar
Du låter som en cuck. Vill du verkligen hamna i en jävla friendzone? Antingen går du lite mer på offensiven och flörtar eller så lägger du ned skiten och hittar någon annan.

Du tänker alltså bara vänta på att hon ska knulla den här killen, sedan tröttna och gå till dig?
Citera
2020-07-30, 01:26
Medlem
AoE3#1s avatar
Och lyssna nu kära du. Du har ett bra jobb och bor i Sverige, du är rankad högre än henne i samhället. Sluta nedgradera dig till en liten fjolla utan framtidsutsikter. Sätt inte henne på en piedestal. Om det är nån som ska jaga så är det hon. Och om hon är en go with the flow så kommer hon inte jaga, så haka inte upp dig på henne
Citera
2020-07-30, 01:55
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Missade dessa två meningar helt. Jag tror att du har feminin energi och måste jobba på dig själv lite, bli manligare. De där två meningarna ska kvinnor uttala eller skriva.

Du sitter riktigt illa till nu med tanke på att det är en kollega, du har skitit där du äter och kommer att få sota om några månader. Enda sättet för dig att rädda allt detta är att gå all in på självutveckling fram tills hon kommer. OCH RADIO SILENCE FRÅN DITT HÅLL GÄLLER. Du har redan sabbat för mycket. Hör hon av sig får du nonchalera henne med glimten i ögat. Fortsätter du såhär kommer hon att få dig omplacerad alternativt att du själv ber om omplacering
Tack mannen! Jag anser att du har rätt med "feminin energi". Det är hju så att all romantik som vi ser på film etc. är vad män har skrivit. Det är hur män beskriver romantik och det är helt annat än vad kvinnor skulle vela ha. Män är helt enkelt mera romantiska än kvinnor. Kvinnor kommer inte på sådana saker som är fina inom romantiken, det är somsagt allt skapat av män.

Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Och lyssna nu kära du. Du har ett bra jobb och bor i Sverige, du är rankad högre än henne i samhället. Sluta nedgradera dig till en liten fjolla utan framtidsutsikter. Sätt inte henne på en piedestal. Om det är nån som ska jaga så är det hon. Och om hon är en go with the flow så kommer hon inte jaga, så haka inte upp dig på henne
Ja det skrattade min kollega åt också. Jag tjänar antagligen 5x mera än hon. Uppskattar hon inte mig så är det hennes förlust. Tråkigt för mig eftersom då får jag inte vara med henne, men om det är så att hon ser inget i mig oberoende att hon sade efter vårt telefonsamtal "I must admit you have a really nice voice and the things you told made my day. Don't work too late". När jag svarade inte så skrev hon "I'm a bit shy too". Detta efter att hon kommenterat om sin "special friend".

Hursomhelst. Hon vet jag gillar henne, jag har visat för mycket svaghet så det är hon som får börja kontakta mig och jag får "man the fuck up".
Jobbigt bara att bli förtjust och så glömmer man saker för att man tror att tjejer skulle se romantik och kärlek från samma perspektiv som en man.
Citera
2020-07-30, 01:58
Medlem
origamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Du låter som en cuck. Vill du verkligen hamna i en jävla friendzone? Antingen går du lite mer på offensiven och flörtar eller så lägger du ned skiten och hittar någon annan.

Du tänker alltså bara vänta på att hon ska knulla den här killen, sedan tröttna och gå till dig?
Cuck blir man väl bara om man är tillsammans och hon ligger med någon annan...
Väldigt sällan är man en tjejs alldeles första val. Tjejer tar det bästa de kan få och alla kan inte få James Bond. Du lär dig med tiden lilla redpillgosse
Skall inte vara i friendzone. Blir det så att hon visar inga tecken eller när hon kommit till Sverige, om hon inte skriver att hon vill ses, så går jag vidare.
Annars försöker jag få henne att lita på mig och förhoppningsvis skapa attraktion. Lättare sagt än gjort.
Citera
2020-07-30, 03:39
Medlem
JaredLetos avatar
Tycker du borde dela hennes mentalitet "go with the flow".

Men kom ihåg att polska brudar är riktigt jävla jobbiga också. Höga krav och kan vara allmänt dumma i huvudet. Snygga som fan är de dock.
Citera
2020-07-30, 05:38
Medlem
Har hon frågat ännu efter pengar till hyran eller är modern allvarligt sjuk och behöver operation?
Citera
2020-07-30, 06:32
Medlem
11433.08s avatar
Du låter som en cuck.... Det är inget vi polskor gillar...

Må gud vaka över dig.
Citera
2020-07-30, 07:39
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Du låter som en cuck.... Det är inget vi polskor gillar...

Må gud vaka över dig.

Jag befinner mig i en omvänd sista än TS. Denna polska jagar mig och ringer mig nästan konstant varje dag. Vad ska jag göra? Ja vi har redan träffats.

I Warszawa blev jag fullständigt påhoppad av dem och rent av kysst av en tjej från ingenstans. Även träffat flera polskor i Sverige.

Vad ska jag göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in