Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-03, 21:24
Medlem
shrimplord67s avatar
Min bästa polare, låt oss kalla honom ”F”. F och jag har varit polare sedan vi var typ spermier men sen en tid tillbaka har han börjat dejta en brud, låt oss kalla henne ”V”. Tyckte hon var shysst å så i början men nu har det fan gått för långt. Hon har gjort honom till en jävla toffel. Vi lanar aldrig längre, vi gibbar typ inte ens å om jag vill hänga med honom så ska hon alltid vara med. Om vi ska kolla film är det altid hon som väljer vad vi ska se. Förut kollade vi alltid skräck men det är fan omöjligt numera (!!!) i stället blir det att vi kollar nån jävla romcom och jag blir åter igen tredje hjulet å tvingas skeda chipsskålen om jag ska få nått jävla sällskap. . Jag tyckte det var fine i början, men nu har det gått ett FUCKING halvår och det ser fan inte ut att bli bättre…

Måste jag begrava mina minnen av min bror? Eller kan jag på något sätt få honom att göra slut med fanskapet?!

Finns det någon med liknande erfarenheter som kan dela med sig av tips??
Citera
2020-08-03, 21:28
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimplord67
Min bästa polare, låt oss kalla honom ”F”. F och jag har varit polare sedan vi var typ spermier men sen en tid tillbaka har han börjat dejta en brud, låt oss kalla henne ”V”. Tyckte hon var shysst å så i början men nu har det fan gått för långt. Hon har gjort honom till en jävla toffel. Vi lanar aldrig längre, vi gibbar typ inte ens å om jag vill hänga med honom så ska hon alltid vara med. Om vi ska kolla film är det altid hon som väljer vad vi ska se. Förut kollade vi alltid skräck men det är fan omöjligt numera (!!!) i stället blir det att vi kollar nån jävla romcom och jag blir åter igen tredje hjulet å tvingas skeda chipsskålen om jag ska få nått jävla sällskap. . Jag tyckte det var fine i början, men nu har det gått ett FUCKING halvår och det ser fan inte ut att bli bättre…

Måste jag begrava mina minnen av min bror? Eller kan jag på något sätt få honom att göra slut med fanskapet?!

Sluta vara ett tredje hjul! Skaffa dig eget sällskap, det är slut med bögerierna nu.
Citera
2020-08-03, 21:32
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Låter som ni är unga och han har vuxit i från att sitta och slösa tid med data spel. Tror det svider att din kompis får doppa och du fortfarande är 15år i huvudet.

// PoK
Citera
2020-08-03, 21:34
Medlem
Gronestunes avatar
Säg som det är och att du inte orkar med det. Säg upp vänskapen med honom och gå vidare. Han kan komma tillbaka om han kommer till insikt men det är inget du förväntar dig eller väntar på. Kommer han tillbaka till ditt liv så är det okej, om han inte gör det så är det också okej. Sedan gör du något annat.

Livet är fullt med kapitel och förändringar, ibland till det bättre, ibland till det sämre. Utan honom så kommer du hitta något annat att fokusera din energi på. Lev inte med hat eller negativa åsikter, antingen acceptera eller förgör. Om du inte tänkt döda hans flickvän så återstår det bara att släppa honom och vandra vidare.
Citera
2020-08-03, 21:35
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrimplord67
Musikanterna Just D delade med sig av sina erfarenheter och förslag på åtgärder i sin trudelutt ”Hubbabubba” för många år sedan.

https://youtu.be/6L8aFX9mit8
Citera
2020-08-03, 21:46
Medlem
dwgs avatar
Skaffa egen så slipper du tjura
Citera
2020-08-03, 21:54
Medlem
shrimplord67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronestune
Säg som det är och att du inte orkar med det. Säg upp vänskapen med honom och gå vidare. Han kan komma tillbaka om han kommer till insikt men det är inget du förväntar dig eller väntar på. Kommer han tillbaka till ditt liv så är det okej, om han inte gör det så är det också okej. Sedan gör du något annat.

Livet är fullt med kapitel och förändringar, ibland till det bättre, ibland till det sämre. Utan honom så kommer du hitta något annat att fokusera din energi på. Lev inte med hat eller negativa åsikter, antingen acceptera eller förgör. Om du inte tänkt döda hans flickvän så återstår det bara att släppa honom och vandra vidare.

Det är ju bruden jag vill ha bort inte min polare (?!) att säga upp kontakten är så jävla dramatiskt. Vad ska jag göra för att vi ska kunna börja hänga som vanligt igen?
Jag vill bara att allt ska gå tillbaka till så som det var men jag vette fan vad jag ska säga utan att det låter fett cringe.
Citera
2020-08-03, 21:59
Medlem
shrimplord67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Sluta vara ett tredje hjul! Skaffa dig eget sällskap, det är slut med bögerierna nu.

Blir inte så jävla sugen på att straffa brud efter jag med egna ögon beskådat hur min bror liksom tynat bort och blivit en jävla toffel, en sidekick till ett sliddjur. Då är jag hellre ensam
Citera
2020-08-03, 22:02
Medlem
shrimplord67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Låter som ni är unga och han har vuxit i från att sitta och slösa tid med data spel. Tror det svider att din kompis får doppa och du fortfarande är 15år i huvudet.

// PoK

Eeeh okey boomer.
Citera
2020-08-03, 22:04
Medlem
shrimplord67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Musikanterna Just D delade med sig av sina erfarenheter och förslag på åtgärder i sin trudelutt ”Hubbabubba” för många år sedan.

https://youtu.be/6L8aFX9mit8

hahha ah typ så minus de orangea byggoverallerna
Citera
2020-08-03, 22:05
Medlem
shrimplord67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Skaffa egen så slipper du tjura
jaha, så din lösning är att ja oxå ska bli en toffel eller??
Citera
2020-08-03, 22:11
Medlem
Äh, ge det lite mer tid. Allt du kan göra är att snällt rekommendera din polare att ta lite mer plats i förhållandet för hans skull, men det är han som måste inse att han är en toffel.

Leta dig om och hitta nån ny kul polare under tiden, så går tiden snabbare. Du behöver inte säga upp nån vänskap som vissa säger, herregud vilken överreaktion.

Kanske dags att skaffa egen brud också, det kan jag nog hålla med dem om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in