Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-09-06, 09:38
  #25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil66
Dumpa och gå vidare!
Varit med en vuxen kvinna i 40årsåldern som betedde exakt likadant förutom hon inte bodde med något ex.
Hon prioriterade alltid sina vänner, kunde skita i våra planer på kort varsel om något roligare dök upp, inte en chans jag blev medbjuden. En dag hade hon hittat en ny "speciell" vän..
Efter två veckor hade han dumpat henne och hon började skicka sms hur mycket hon saknade mig.
Svarade en enda gång. -DRA FÖR HELA DJÄVULEN ÅT HELVETE OCH BRINN UPP!
Sen svarade jag aldrig mer.
Denna typ av kvinnor är inget man vill satsa på. De har inte "lekt av sig" och vissa gör aldrig det heller. Samma sak med liknande typ av killar. Självklart ska man ju även kunna träffa vänner men att alltid bli bortprioriterad, nej tack! Då får det vara. Denna typ av människor är ofta extremt bekräftelsesökande på fel sätt, de vill ha all frihet själva men de vill inte ge sin partner samma frihet.
Citera
2020-09-06, 15:09
  #26
Medlem
Bookhouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vubelltrubbel
KONTEXT:

Ang min flickvänn sedan 6 mån, vi är båda i 30årsåldern. När vi träffades var hon fortfarande sambo, med sitt ex och de var inte helt klara med sitt uppbrott försäljning. Så helt naturligt ville ju jag ta det lugnt att bli introducerad i hennes liv, familj och allt. Vilket hon egentligen inte uttalat förstått för hon var klar med honom, ändå gick hon igenom hans dator för några månader sedan efter otrohetsledtrådar.
Detta + hennes egna svartsjuka mot mig över det minsta har smittat av sig.

Hon har killkompisar, både i gemensamma gäng och utanför. Flera ggr vid vad jag ansett "kritiska" datum, där vi inte hinner ses annars än på en vecka, så har hon planerat in, vägrar omboka, eller stanna hemma med mig, heller inte bjudit med mig. Saker kommer också fram i efterhand, vem hon varit med osv.. inte tvärt om hej jag ska iväg till bla bla.. Det är som hon har ett liv där vännerna har högsta prio, och jag sätter henne före vänner, iaf i början av en relation bör man göra "plats" för varandra. Men jag fatta poängen och började göra likadant, och då börja relationen så klart gå åt skogen.

PROBLEM:

De var mycket bra stämning igen mellan oss och allt var utrett, nya tag. Jobbade en hel dag, hon var ledig, ringde kl 20 på kvällen, blev borttryckt, hon ringde upp 23:30, hon hade sett att jag ringt men tryckt bort mig, pga.. anledning oklar, hon ville prata med mig först när hon var hemma igen ensam, hon hade varit på stranden sen kl 17, med hennes väninna hennes killkompis och hans kompis. Blev världens tjaffs igen...Jag kände mig sjukt nedprioriterad speciellt enligt den standard hon kräver vise versa. Jag bad henne i princip dra, hon blev skit defensiv och blockade mig.. inatt nån vecka efter kom massa fylle sms, saknar dig och sånt.

Är jag dum naiv som litar på att det var så oskyldigt som hon säger?, spelar det nån roll, trycker man bort nån så? Vad tycker nu?

Det spelar ingen roll. Du kan bara gissa. Poängen är vad konsekvenserna blir. Hon respekterar dig inte och hon prioriterar dig inte. Om du stannar kvar med henne sa bjuder du bara in till att bli fortsatt behandlad pa det viset. Ni har ju redan haft snacket. Försök inte uppfostra en 30-aring. Det ar inte det som ar problemet. Har du ingen självrespekt sa kan man inte begära att andra ska respektera dig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in