Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Inbjudande i bemärkelsen random person som GM i sin knarkdimma tror att de kan dominera. Det var absolut ingen värdering att BO skulle ha ansvar överhuvudtaget att de blev offer.

Apropå den 21 årige personens domslut för mordbrand. I dag skriver Häxpressen om det.

Rådman Thomas Arvefors var ordförande i mordbrandsmålet. Nu berättar han om beslutet att släppa 21-åringen på fri fot.
– Åklagarens häktningsyrkande var att han skulle vara häktad endast om han dömdes för grov mordbrand. Det är rätten i och för sig inte bunden av, men det här var en ganska ung person. Åklagaren menade väl att 21-åringen skulle kunna undandra sig straffet, som hade blivit avsevärt längre, om han dömts för grov mordbrand, säger Arvefors.

Normalt är det obligatorisk häktning för mordbrand, eftersom minimistraffet är två år. 21-åringen släpptes därmed på grund av ungdomsrabatten.

Daniel Insulander säger att han inte ser hur han skulle kunna ha gjort någonting annorlunda.

– Efter en förhandling är det tingsrättens beslut. Då äger inte jag den frågan mer.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...anaren-tokigt/

Han satt alltså häktad från dec till juni då domstolsförhandlingen var över släpptes han. Rådmannen skyller på åklagaren men påpekar också att personen är ung. Åklagaren vill inte medge ett skit och Kriminalvården svarar inte. Så nu vet du varför han inte var fortsatt häktad. Finns flera skäl till det.
Citera
2020-08-27, 00:51
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Jag har gemensamma bekanta med fadern och har träffat honom några gånger. Hans politiska engagemang är inget påhitt. Han har uppenbarligen flera kognitiva nedsättningar som – utan att vara sakkunnig på området – nog skulle kunna bero på hjärnskador efter tortyr. Mest påfallande är hur flummigt och sömnigt han agerar. Han är raka motsatsen till våldsam och aggressiv. Hans anställning inom psykiatrin är okvalificerad (jag tror att han mest håller patienter sällskap under olika aktiviteter). Hans sons kriminalitet är med all säkerhet en fullständig tragedi för fadern också. Han förtjänar inga repressalier för sonens räkning.

tack för redogörelsen. det är nog som du säger, en tragedi hela familjens öde.
Citera
2020-08-27, 00:54
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Läs mitt inlägg innan du skriver. Jag har inte skrivit en endaste fråga.
Jag försökte vara snäll mot dig och inte hävda att du ljög.
Flera av dina påståenden går direkt emot vad polis har gått ut med.
Hade du bemödat dig med att läsa tråden innan du kommer med dina infantila politiskt färgade påståenden hade du inte behövt förstöra tråden med en närmast oändlig litania.

Således: Läs tråden din dumme fan!
Citera
2020-08-27, 00:54
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
tack för redogörelsen. det är nog som du säger, en tragedi hela familjens öde.
Vi gråter alla över hur de analt våldtogs och tvingades knivhuggna gräva sina egna gravar. Vilken tragedi. Kan vi samlas hos dig och gråta?
Citera
2020-08-27, 00:59
Medlem
Rasande-Roses avatar
Detta är så sjuk händelse att man börjar undra om Sverige inte är bortom räddning.
Hade det funnits en vilja att vända utvecklingen i Sverige så hade tusentals stormat regeringskansliet och riksdagen och handgripligen avsatt regeringen. Inte illegitimt, vanskötseln av landet är att jämföra med landsförräderi. Reinfeldt och Löfven med sällskap är dem som först bör hamna i rättegång för detta brott mot svenska tonåringarna.
Citera
2020-08-27, 00:59
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ännu ett förnedringsrån med våldtäkt utfört av sandfolket
Godhetsapostlarna vurmar förstås för ökad invandring och mer kriminalitet som följd man orkar inte ta in mer skit.

Det är ännu värre, det är 10 timmar tortyr, det är våldtäkter under dessa 10 timmar, gräva sina egna gravar. Tydligen stuckit smågrabbarna med kniv i vaderna så de inte ska kunna springa iväg.
Utstuderad babbedemonisk grymhet.

Sen sitter det vänsterextrempissfittor fulla med legion och utländska horungar också fulla med legion som sitter och yrar om att "det är fiiiina familjer" (som den där rättssalen i Solna där babben kom undan med misshandel för han var från en fiiiiiin familj) "de går på karolinska och ska bli läkare, fatta hur fin och bra den här familjen faktiskt är"

Garanterat att övriga familjerna är likadana monster, de är bara bättre på att hålla uppe fasaden, klassiskt bland babbar.
Citera
2020-08-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Johan Enbergs Väg, det var en smula oväntat.
Är väl ganska svindyra bostadsrätter med magnifik sjöutsikt i Västra Skogen. Då kan vänsterpacket och arabälskarna ge fan i sitt vanliga snyftgnäll om att de stackars förövarna tvingats bo i ett "utsatt område".
Nä precis.

Även den ädre killen, Ali Jahani Asli, kommer från bostadsrätt i Väsby. Läste domen från mordbranden som han dömdes för i somras. Han hjälpte då en kompis (som också har invandrarbakgrund) att elda upp sin egen porsche. Kompisen är högavlönad konsult på Sweco och bodde vid tillfället i en BR på Wallingatan mitt i Stockholms city.
Citera
2020-08-27, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Vi gråter alla över hur de analt våldtogs och tvingades knivhuggna gräva sina egna gravar. Vilken tragedi. Kan vi samlas hos dig och gråta?
du har nog inte förmågan att förstå sammanhangen. Att håna en skribent som har förmågan att se helheten och uppfatta allt det tragiska.
skäms.
Citera
2020-08-27, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag försökte vara snäll mot dig och inte hävda att du ljög.
Flera av dina påståenden går direkt emot vad polis har gått ut med.
Hade du bemödat dig med att läsa tråden innan du kommer med dina infantila politiskt färgade påståenden hade du inte behövt förstöra tråden med en närmast oändlig litania.

Således: Läs tråden din dumme fan!
Tråden är på över 1600 inlägg och växer snabbt. Att kräva att man ska läsa hela innan man skriver är bara löjeväckande när det egentligen är brist på argument det handlar om. Du kanske har tid till det, de flesta av oss andra med vanliga liv har det inte.

Däremot har jag läst allt som polisen gått ut med och jag har då landat i det jag skrev. Länka till något där polisen motsäger mig så backar jag på det direkt. Tills dess har du fel.

Vad är det som är infantilt och politiskt färgat i det jag skriver? Och även om det är infantilt och politiskt färgat så innebär det ju inte att det är fel. Vill du hävda det får du allt göra bättre ifrån dig än att bara gorma otrevligheter.

Och jobba på din ton, du är särdeles otrevlig. Otrevliga personer utan argument skapar inte så mycket medhåll utan mest bara medömkan. Du är både bitter, socialt inkompetent OCH dålig på att argumentera, det vinner man inga diskussioner på.
Senast redigerad av zorigo 2020-08-27 kl. 01:26.
Citera
2020-08-27, 01:07
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
du har nog inte förmågan att förstå sammanhangen. Att håna en skribent som har förmågan att se helheten och uppfatta allt det tragiska.
skäms.
Se helheten, är det när man står på knä i en egen grävd grav och be om att få den i tvåan med uppskurna hälsenor?

Tror inte vi ska umgås, never ever never.
Citera
2020-08-27, 01:15
Medlem
Raglefants avatar
Hur fan kan någon acceptera att detta är vad Sverige blivit till? En plats där våra barn/ungdomar kan drabbas av rena skräckfilmstortyren när de försöker gå hem på kvällen.

Hur långt bort är inbördeskriget?
Citera
2020-08-27, 01:16
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Hur fan kan någon acceptera att detta är vad Sverige blivit till? En plats där våra barn/ungdomar kan drabbas av rena skräckfilmstortyren när de försöker gå hem på kvällen.

Hur långt bort är inbördeskriget?
Det är nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in