Citat:
Antingen har du läst mitt inlägg slarvigt eller så svarar du medvetet inte på vad jag skrivit. Orkar inte förklara allt du tycks (medvetet eller ej) tolkat fel, så avslutar där.Rent definitionsmässigt begick inte Anton Lundin något terrorbrott. Inte Breivik heller. Det räcker inte med att man drivs av ett hat mot en viss grupp, oavsett om det är araber, sossar, hårdrockare, punkare, WT eller svenssons. Ett terrorbrott är när man utövar terror i utpressningssyfte för att nå politiska mål. Exempelvis när terrorister på 70-talet hotade med att döda ambassadpersonalen på västtyska ambassaden om inte fängslade medlemmar ur samma terrorgrupp skulle friges från tyska fängelser. Det är ett terrorbrott. Hot och ev genomförande av våld för att nå politiska mål. Försökte Lundin eller Breivik med någon utpressning? Inte vad jag känner till.
Övriga saker som jag skrev ovan är sådant det finns uppgifter kring från olika tidningar och nyhetsredaktioner runt om i landet. Detaljer kring denna händelse och vad som har hänt börjar klarna.
Det enda jag egentligen håller med dig om är att det är slarvigt att uttala sig om invandrare som kollektiv grupp. De allra flesta invandrare är schysta och helt reko personer som inte ägnar sig åt det här. Däremot är det också så att de allra flesta som ägnar sig åt det här är invandrare i första eller andra generation. Överrepresentationen är närmast total. Så värst mycket pengar ger omöjligen de här rånen. Det handlar om något annat. Det handlar om att förnedra och misshandla offren. Det är målet. Det är emellertid inga terrorbrott vi snackar om. Det finns inget politiskt utpressningssyfte.
Övriga saker som jag skrev ovan är sådant det finns uppgifter kring från olika tidningar och nyhetsredaktioner runt om i landet. Detaljer kring denna händelse och vad som har hänt börjar klarna.
Det enda jag egentligen håller med dig om är att det är slarvigt att uttala sig om invandrare som kollektiv grupp. De allra flesta invandrare är schysta och helt reko personer som inte ägnar sig åt det här. Däremot är det också så att de allra flesta som ägnar sig åt det här är invandrare i första eller andra generation. Överrepresentationen är närmast total. Så värst mycket pengar ger omöjligen de här rånen. Det handlar om något annat. Det handlar om att förnedra och misshandla offren. Det är målet. Det är emellertid inga terrorbrott vi snackar om. Det finns inget politiskt utpressningssyfte.
Vill dock kort kommentera din definition av terrorbrott (dock något OT): Med din definition är ju inte ens 9/11 terrordåd, de genomförde inte någon utpressning. Här vill jag påstå att du har direkt fel. Likheten mellan Anton Lundin, Breivik och 9/11 är att alla dessa ville uppnå politiska mål (Brevik och Lundin hänvisade till manifest och olika former av ras/kultur/religionskrig och 9/11- terroristerna ville driva på konflikt med västvärlden). Nog var alla dessa terrorister trots att ingen av dem idkade utpressning.
Senast redigerad av zorigo 2020-08-27 kl. 00:40.
Senast redigerad av zorigo 2020-08-27 kl. 00:40.