Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-27, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Rent definitionsmässigt begick inte Anton Lundin något terrorbrott. Inte Breivik heller. Det räcker inte med att man drivs av ett hat mot en viss grupp, oavsett om det är araber, sossar, hårdrockare, punkare, WT eller svenssons. Ett terrorbrott är när man utövar terror i utpressningssyfte för att nå politiska mål. Exempelvis när terrorister på 70-talet hotade med att döda ambassadpersonalen på västtyska ambassaden om inte fängslade medlemmar ur samma terrorgrupp skulle friges från tyska fängelser. Det är ett terrorbrott. Hot och ev genomförande av våld för att nå politiska mål. Försökte Lundin eller Breivik med någon utpressning? Inte vad jag känner till.

Övriga saker som jag skrev ovan är sådant det finns uppgifter kring från olika tidningar och nyhetsredaktioner runt om i landet. Detaljer kring denna händelse och vad som har hänt börjar klarna.

Det enda jag egentligen håller med dig om är att det är slarvigt att uttala sig om invandrare som kollektiv grupp. De allra flesta invandrare är schysta och helt reko personer som inte ägnar sig åt det här. Däremot är det också så att de allra flesta som ägnar sig åt det här är invandrare i första eller andra generation. Överrepresentationen är närmast total. Så värst mycket pengar ger omöjligen de här rånen. Det handlar om något annat. Det handlar om att förnedra och misshandla offren. Det är målet. Det är emellertid inga terrorbrott vi snackar om. Det finns inget politiskt utpressningssyfte.
Antingen har du läst mitt inlägg slarvigt eller så svarar du medvetet inte på vad jag skrivit. Orkar inte förklara allt du tycks (medvetet eller ej) tolkat fel, så avslutar där.

Vill dock kort kommentera din definition av terrorbrott (dock något OT): Med din definition är ju inte ens 9/11 terrordåd, de genomförde inte någon utpressning. Här vill jag påstå att du har direkt fel. Likheten mellan Anton Lundin, Breivik och 9/11 är att alla dessa ville uppnå politiska mål (Brevik och Lundin hänvisade till manifest och olika former av ras/kultur/religionskrig och 9/11- terroristerna ville driva på konflikt med västvärlden). Nog var alla dessa terrorister trots att ingen av dem idkade utpressning.
Senast redigerad av zorigo 2020-08-27 kl. 00:40.
Citera
2020-08-27, 00:32
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zacc
Haha vilket skämt. Finns inget med V Skogen som är lyx. Tillsammans med Hagalund och Bergshamra är det områden i Solna som de som vill ha ”lyx” undviker först

Ingen har pratat om lyx? Men våldsamma arabiska drogförsäljare med ADHD och digert brottsregister bor sällan i områden där trerummarna kostar fyra mille.
Citera
2020-08-27, 00:37
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Jag vet vem gärningsmannen är (tunisiern) och han är född och uppväxt i Solna, alltså inte något skäggbarn som ni försöker påstå och hans föräldrar/kultur har ingen koppling till hans handlingar. GM’s syskon är typ världens diplomatiska, sympatiska människa och studerar en medicinsk utbildning på karolinska. Gärningsmannen har bara grov adhd som föräldrarna ej kan kontrollera. Vet även vem en av pojkarna är och han är ej svensk.

Vem bryr sig vilken sorts inavlad äckelmuslimer dessa smutsbabbar är? Medicinsk utbildning på Karolinska? Inkvoterad 100%, fanns bättre sökande men eftersom det var en inavelsbabbe så fick den förtur. Diplomatisk och sympatisk, dvs. den är duktig på att dupera folk. Du kan inte övertyga någon om att det ena syskonet skulle vara en ängel och den andra en djävul.

Samtliga familjer ska UT. Familjerna har totalt misslyckats. Bort bort bort.
Citera
2020-08-27, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Vem bryr sig vilken sorts inavlad äckelmuslimer dessa smutsbabbar är? Medicinsk utbildning på Karolinska? Inkvoterad 100%, fanns bättre sökande men eftersom det var en inavelsbabbe så fick den förtur. Diplomatisk och sympatisk, dvs. den är duktig på att dupera folk. Du kan inte övertyga någon om att det ena syskonet skulle vara en ängel och den andra en djävul.

Samtliga familjer ska UT. Familjerna har totalt misslyckats. Bort bort bort.

Snälla hålla käften, vadå inkvoterad? Jävla rasist tramspropaganda. Man kan inte bli inkvoterad till någon akademisk utbildning dumma bövel
Citera
2020-08-27, 00:40
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Antingen har du läst mitt inlägg slarvigt eller så svarar du medvetet inte på vad jag skrivit. Orkar inte förklara allt du tycks (medvetet eller ej) tolkat fel, så avslutar där.

Vill dock kort kommentera din definition av terrorbrott (dock något OT): Med din definition är ju inte ens 9/11 terrordåd, de genomförde inte någon utpressning. Här vill jag påstå att du har direkt fel. Likheten mellan Anton Lundin, Breivik och 9/11 är att alla dessa ville uppnå politiska mål (Brevik och Lundin hänvisade till manifest och olika former av ras/kultur/religionskrig) och 9/11- terroristerna ville driva på konflikt med västvärlden. Nog var alla dessa terrorister trots att ingen av dem idkade utpressning.

Breivik var en dåre - en narcissist. Han hade ingen gruppering bakom sig. Anton Lundin har mig veterligen inte ens presenterat något motiv (annat än att han hatade invandrare), än mindre hade han någon gruppering bakom sig. Han var en enstöring som tyckte illa om invandrare. Thats it. Det skapar ingen terrorist. 9/11 var ju en hel gruppering av människor och de agerade väl på uppdrag av Al Qaida så på så vis kan man nog säga att det var ett terrordåd. Å andra sidan fanns aldrig något uttalat utpressningssyfte som du säger, så med en snäv definition var det ingen terrorism nej.
Alla som mördar och skadar massa människor oprovocerat är inte terrorister. Tycker du att Eric Harris och Dylan Klebold var terrorister också? Om så varför? Om inte varför då?
Citera
2020-08-27, 00:40
Medlem
Citat:

El H*ni, *min och J*h*ni *sl, *li Häktningsframställan, sannolika skäl
Människorov 2020-08-22 23:00 -- 2020-08-23 08:39 Norra Begravningsplatsen, Solna kyrkväg,
Solna stad

Grov misshandel 2020-08-22 23:00 -- 2020-08-23 08:39 Norra Begravningsplatsen, Solna kyrkväg,
Solna stad

Våldtäkt 2020-08-22 23:00 -- 2020-08-23 08:39 Norra Begravningsplatsen, Solna kyrkväg, Solna
stad

Grovt rån 2020-08-22 23:00 -- 2020-08-23 08:39 Norra Begravningsplatsen, Solna kyrkväg, Solna
stad
Id: POD50-BM2020-989440518-5B, Ext ärendenr: 5000-K1017493-20

Kollade igenom häktningsframställan och dagboksbladet. Fina rubriceringar och för den 21 åriga personen kan det bli en hel del straffpåföljd vid fällande dom.
Citera
2020-08-27, 00:41
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ingen har pratat om lyx? Men våldsamma arabiska drogförsäljare med ADHD och digert brottsregister bor sällan i områden där trerummarna kostar fyra mille.

Såna lägenheter går förvånande ofta till just den sortens familjer, det är "synd om de".
Det är mångmiljonrullning i bostadsbranschen för att köpa lägenheter till inavlad psykopatbabbar som dessa två familjer. Har de egen förmögenhet så brukar den komma via brott i hemländerna eller olika bidragsbrott i Sverige eller skattefuskande.

Detta är problemfamiljer som aldrig skulle släppts in i Sverige som tiotusentals andra av de svarthåriga inavlen.
Citera
2020-08-27, 00:42
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Vad är SR?

Sveriges Radio...
Citera
2020-08-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Breivik var en dåre - en narcissist. Han hade ingen gruppering bakom sig. Anton Lundin har mig veterligen inte ens presenterat något motiv (annat än att han hatade invandrare), än mindre hade han någon gruppering bakom sig. Han var en enstöring som tyckte illa om invandrare. Thats it. Det skapar ingen terrorist. 9/11 var ju en hel gruppering av människor och de agerade väl på uppdrag av Al Qaida så på så vis kan man nog säga att det var ett terrordåd. Å andra sidan fanns aldrig något uttalat utpressningssyfte som du säger, så med en snäv definition var det ingen terrorism nej.
Alla som mördar och skadar massa människor oprovocerat är inte terrorister. Tycker du att Eric Harris och Dylan Klebold var terrorister också? Om så varför? Om inte varför då?
Nej, man måste varken ha en gruppering bakom sig eller begå utpressning för att det skall rymmas inom den gängse definitionen av terrordåd. Du har här fel på båda punkterna. Jag har heller aldrig påstått att varje enskild dåre är terrorist. Det beror på vad syftet med dådet är om det är terroristbrott eller ej. Vi är helt OT för tråden nu, så avslutar här.

Vad vi säkert båda kan enas om, som kanske åtminstone är lite mindre OT, är att det brott som tråden handlar om inte är ett terroristbrott. Det hjälper dock inte de stackars BO som nog tyvärr kommer vara ärrade för livet, oavsett motiv.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Defintion på terrorism från wikipedia (som jag nog kan skriva under på):

Terrorism (från latin terror 'rädsla, fruktan')[1] avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska förändringar.

Så nej. Den här gärningen på kyrkogården i solna har jag väldigt svårt att definiera som en terrorhandling. Lika lite som Anton Lundin i Trollhättan, eller Breivik på Utöya. Hade de senare däremot tagit gisslan och krävt politiska förändringar för att släppa gisslan. Då hade jag skrivit under på att det var terrordåd. Att bara urskiljningslöst döda och skada är inte samma sak som ett terrordåd. Det är inte motivet som är intressant, utan tillvägagångssättet och målet.
Citera
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpiorizing
Offren är inte fucking svenskar och gärningsmannen (tunisiern) är född och uppväxt i Sverige med världens mest sympatiska och godhjärtade familj. Systern läser en medicinsk utbildning på karolinska och är guld. Hoppa fan inte på familjen för dem har inte med saken att göra. Gärningsmannen har grov adhd och familjen har försökt allt för att hjälpa honom.
Vilket land är offren ifrån?
Citera
2020-08-27, 00:47
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Säkert? För farsan påstod ju på linkedin att han jobbade som mentalskötare (innan han tog bort den).

Jag får leta och se om det finns det länk till domar..

Det är GM och han är skriven på adressen. Tog info från merinfo.se så det går ju på folkbokföringen. Sen är det ju inte säkert att han egentligen bor där. Och nu kan man ju säga att han bor i häktet.

Han du skärmdumpa farsans linkedin? Ser gärna en bild på fanskapet som uppfostrat den här psykopaten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in