Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 22:09
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Handlar mest om det rån idioterna begick mot 7-Eleven i Sumpan i april.

Läste om det nu. Tack

Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag frågade efter källa på återfallsförbrytare tack. Speciellt de unga med sadistiska drag.

Det är inte offentliga uppgifter brott man begår under 18, kan dock intyga det då jag känner personen
Citera
2020-11-19, 22:10
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Handlar mest om det rån idioterna begick mot 7-Eleven i Sumpan i april.

Läste om det nu. Tack

Citat:
Jag frågade efter källa på återfallsförbrytare tack. Speciellt de unga med sadistiska drag.

Det är inte offentliga uppgifter brott man begår under 18
Senast redigerad av SoZRandom 2020-11-19 kl. 22:47.
Citera
2020-11-19, 22:10
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Kanske svårt för dig som vanlig medelsvensson att förstå men, otydliga könsroller, människor är inte raka, höga krav på att vara "normal" bristande gemenskap osv osv.

18åringens hemland är Sverige, men om du menar hans föräldrars land där han också inte kände att han passade in så har bäll såna länder både för och nackdelar.

Ultra liberala länder som Sverige slaktar identiteten. Det är inte bara folk med invandrarbackgrund som har svårt att hitta sin plats här
Hör dig. Men att vara ett rövhål hjälper inte.
Citera
2020-11-19, 22:13
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Ingen vill säga det out loud. Men det är ju exakt så som du säger. Tyvärr är GM bara ett symptom på föräldrarna. Där har du orsaken. Om föräldrarna hade tagit sitt ansvar, hade dessa brott aldrig hänt. Oavsett om föräldrarna bor i Kiruna, Solna eller i Mogadishu.Att uppfostra sin avkomma är väl ändå "hedersvärt"? Oavsett var man befinner sig och vill åstadkomma. Vem önskar att ha fostrat en våldtäktsman?

Psykisk ohälsa och störningar är en reaktion på samhälle och omgivning inte symptom av föräldrarna.

Föräldrarna, stabilitet, familj osv är orsak till att man hamnar där.

Ingen föräldrer har någonsin sagt åt sina barn att man inte får våldta.
Citera
2020-11-19, 22:18
Medlem
dialektikers avatar
Någon som vet om BO, var de lika städade (väns vänner på facebook) som de tidigare rånade pojkarna?
Citera
2020-11-19, 22:19
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Psykisk ohälsa och störningar är en reaktion på samhälle och omgivning inte symptom av föräldrarna.

Föräldrarna, stabilitet, familj osv är orsak till att man hamnar där.

Ingen föräldrer har någonsin sagt åt sina barn att man inte får våldta.
Du trollar (se Wikipedia) dåligt. Noga nu. Denna typ av brott är att jämföra med tortyr. Det innebär att det är ett brott mot mänskligheten. Detta kommer att behöva gå upp. Prejudikat behövs tydligen trots redan befintliga.
Citera
2020-11-19, 22:22
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Du trollar (se Wikipedia) dåligt. Noga nu. Denna typ av brott är att jämföra med tortyr. Det innebär att det är ett brott mot mänskligheten. Detta kommer att behöva gå upp. Prejudikat behövs tydligen trots redan befintliga.

Vad ska jag se på Wikipedia?

Brottslighet är en reaktion på samhället, snubben har bra föräldrar
Citera
2020-11-19, 22:24
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Nej verkligen inte, om inte annat lär han ju bara få det ännu svårare att ta rätt väg i livet nu

Får han ett hårt straff och stryk på kåken så hjälper nog det mer att hamna på rätt väg sen iallafall

Jag gav upp på han några veckor innan denna händelse, snubben ville ta den enkla vägen, och dessutom så har jag låga förhoppningar om hans möjligheter att bli bra
Jag hör att du vet vem GM är. Jag har haft att göra med personer som inte mår bra. Men det är aldrig en ursäkt för att behandla andra dåligt. Straffen måste bli hårda. Om inte för att skapa"rättvisa,". BO måste få känna hopp. BOs anhöriga likaså.
Citera
2020-11-19, 22:26
Bannlyst
Citat:
Vad ska jag se på Wikipedia?

Brottslighet är en reaktion på samhället, snubben har bra föräldrar

Vem har bra föräldrar? Du säger ju att ena killen suttit i fosterhem , hur kommer det sig om han hade så "bra föräldrar"?
Citera
2020-11-19, 22:37
Medlem
18-åringen verkar värst av dessa två.
Citera
2020-11-19, 22:38
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Jag hör att du vet vem GM är. Jag har haft att göra med personer som inte mår bra. Men det är aldrig en ursäkt för att behandla andra dåligt. Straffen måste bli hårda. Om inte för att skapa"rättvisa,". BO måste få känna hopp. BOs anhöriga likaså.

Jag håller med dig till fullo. Jag gjorde aldrig brott mot personer, iaf inte oskyldiga människor på rätt sida av lagen

Förståelse är inte samma sak som förlåtelse. Det är lätt att missuppfatta det jag skriver som att jag försvarar killen, särskilt om man är upprörd, det är en disskutionsgrupp och jag erbjuder information om problemen bakom handlingarna. Handlingarna är lika äckliga för det.

Bara för att man kollar på en seriemördare dokumentär och förstår varför betyder inte att det blir mer okej. Det är att förneka massa

Hoppad han blir totalt överkörd, då kan han välja att resa sig och en dag göra rätt för sig. Men tror han är körd ärligt talat, särskilt som Sverige saltar och säkert sätter han på ungdomsvård där snorungar kommer istället tycka han är tuff och hans ego inte alls kan ta ansvar över sina handlingar.

Livet sparkar ibland på dem som ligger av en anledning, annars är fjantar för alltid fjantar
Senast redigerad av SoZRandom 2020-11-19 kl. 22:43.
Citera
2020-11-19, 23:01
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skönt att människor bryr sig i alla fall.
Ett vittne stannar och hjälper dem att tillkalla polis, ett annat vittne kommer ner med kläder till dem.

Duktig hund var det också
Hundföraren plockar ut hunden som snabbt får upp vittring och spårar sig fram till ett buskage där hunden hoppar in och biter/griper personen som gömmer sig där.

Hoppas den högg rejält.

Jaa, säger detsamma, duktig hund! Jag blir mållös, läser fortfarande och dessa grabbar verkar vara av den riktigt skötsamma sorten. Spelar spel hemma hos kompisar, använder stegräknare, och råkar ut för dessa avarter, blir galen alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in