Intressant att få synpunkter på hur det laddas från andra elbilsägare. Hemma, jobbet eller på resa...
Tidigare har jag fulladdat med 2,1kW rätt från schüko (230v 10a) men har nu skaffat 11kW-laddning både hemma och på hytta. Med 11 laddar jag såpass fort att jag kan styra efter till exempel när det skall vara färdigt før avresa eller när det kostar minst att ladda.
Dessutom har vi fri laddning till 11kW i garaget på kontoret vilket är trevligt.
På resa använder jag mest Grønn kontakt eller Fortum då de både har bra nätverk med många laddare och till ok pris (med stora rabatter hos Grønn Kontakt), men jag har nog appar før alla tänkbara om så skulle behøvas. Dessutom vet jag ju om var det finns tillgängliga gratisladdare på 50kWh utan speciellt mycket trafik.
90% av min laddning är antingen på gratisladdare ute (som kontoret), hemma/hytta eller på besøk - och då till nettopris på strømmen (kutym är att ge en peng eller en flaska vin till värdskapet också før laddningen). Just nu ungefär 80 øre pr kWh inkl alla avgifter hemma/hytta = ungefär 1.10 NOK pr mil med min kørning.
Så:
Hur ser ditt laddande ut? Varfør har du valt just det? Vad är dina planer?
----
Den som vill prata/fråga om andra saker än just laddningen, val av løsning och leverantør etc får gärna gøra det men i andra trådar.