2020-09-28, 22:25
Medlem
Hej!

Jag hatar att arbeta i öppet kontorslandskap! Jag är introvert och blir stressad och får ångest av att inte få någon privacy, allt jävla ljud, spring och jag blir stressad av att alla kan se mig hela tiden. Dels stör andra mig, men jag får ångest av att minsta lilla rörelse och ljud jag gör också kan störa andra. Känns så jävla nervärderande dessutom att alla bakom mig ska se mig hela tiden som någon jävla övervakningsanstalt.

Jag jobbar som utvecklare och koncentration är A och O. Men jag får ångest, stress och blir störd hela jävla tiden. Den som upfann öppna kontorslandskap borde strypas.

Ville mest ventilera och se vad andra tycker.

Tack!
Senast redigerad av Mr.Klister93 2020-09-28 kl. 22:28.
Citera
2020-09-28, 22:28
Medlem
Har full förståelse.
Går det prata mef chefen/HR och ordna ett rum?
Citera
2020-09-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Hej!

Jag hatar att arbeta i öppet kontorslandskap! Jag är introvert och blir stressad och får ångest av att inte få någon privacy, allt jävla ljud, spring och jag blir stressad av att alla kan se mig hela tiden. Dels stör andra mig, men jag får ångest av att minsta lilla rörelse och ljud jag gör också kan störa andra.

Jag jobbar som utvecklare och koncentration är A och O. Men jag får ångest, stress och blir störd hela jävla tiden. Den som upfann öppna kontorslandskap borde strypas.

Tack!
Se så motbjudande ut som möjligt alternativt sluta duscha så kanske du får någon hörna?
Citera
2020-09-28, 22:29
Medlem
Företag som låg lite i framkant byggde bort dessa redan i början av 80-talet. Märkligt att de kommit tillbaka igen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freduro
Se så motbjudande ut som möjligt alternativt sluta duscha så kanske du får någon hörna?

Jag ska sluta duscha kanske. Bra tips!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Hej!

Jag hatar att arbeta i öppet kontorslandskap! Jag är introvert och blir stressad och får ångest av att inte få någon privacy, allt jävla ljud, spring och jag blir stressad av att alla kan se mig hela tiden. Dels stör andra mig, men jag får ångest av att minsta lilla rörelse och ljud jag gör också kan störa andra. Känns så jävla nervärderande dessutom att alla bakom mig ska se mig hela tiden som någon jävla övervakningsanstalt.

Tack!

Pratat med arbetsgivaren?
Citera
2020-09-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Pratat med arbetsgivaren?

Har redan förklarat att jag föredrar mer avskärmat. Men ingen förändring.
Citera
2020-09-28, 22:31
Medlem
lemonzhellos avatar
Självklart ett satans påfund. Men billigt, åtminstone i centrala lägen.

Lama argument om kommunikation eller kompetensutbyte, rent skitsnack. Kontorslandskap är själsdödande.

Saknar den tid då man kunde ligga och röka cigarr i soffan på sitt eget rum. Det var tider. Bara barskåpet som fattades. Så långt gick jag aldrig.

Nu måste man gå in i ett ”tyst rum” som ser ut att höra hemma på en förskola om man vill få lugn och ro.

Tack och lov har jag jobbat hemma sedan 16:e mars.
Senast redigerad av lemonzhello 2020-09-28 kl. 22:33.
Citera
2020-09-28, 22:32
Medlem
Vet företag som investerat i bra brusreducerande hörlurar till folk i landskap, exempelvis Bose eller Sony. På så sätt minskar sorlet, dels för att det brusreduceras bort men också för att alla inte pratar med sina hörlurar på.

Se om företaget kan göra ett litet utlägg på 2-3000 till hörlurar till dig.
Citera
2020-09-28, 22:35
Medlem
kimoscaralfredsens avatar
Använd öronproppar, solglasögon, kapuschong och munskydd så ser ingen dig.
Citera
2020-09-28, 22:35
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Vet företag som investerat i bra brusreducerande hörlurar till folk i landskap, exempelvis Bose eller Sony. På så sätt minskar sorlet, dels för att det brusreduceras bort men också för att alla inte pratar med sina hörlurar på.

Se om företaget kan göra ett litet utlägg på 2-3000 till hörlurar till dig.
Det funkar inte att ersätta ett ljud med ett annat.
Förklara läget för din chef.

Varför inte jobba hemifrån?
Citera
2020-09-28, 22:36
Medlem
321js avatar
Vetenskapliga undersökningar bekräftar att dina känslor är politiskt korrekta, om det nu skulle vara någon tröst.

Du får väl skriva på Linkedin att du söker efter en arbetsgivare där du får ett eget rum eller kan jobba hemifrån. Arbetsgivare som läser detta kan ju även ta det som en order och anpassa sig.
Senast redigerad av 321j 2020-09-28 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in