2024-10-20, 09:42
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
NEJ!

Mår du bra?
Citera
2024-10-20, 09:45
Medlem
globalistforumets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Hej!

Jag hatar att arbeta i öppet kontorslandskap! Jag är introvert och blir stressad och får ångest av att inte få någon privacy, allt jävla ljud, spring och jag blir stressad av att alla kan se mig hela tiden. Dels stör andra mig, men jag får ångest av att minsta lilla rörelse och ljud jag gör också kan störa andra. Känns så jävla nervärderande dessutom att alla bakom mig ska se mig hela tiden som någon jävla övervakningsanstalt.

Jag jobbar som utvecklare och koncentration är A och O. Men jag får ångest, stress och blir störd hela jävla tiden. Den som upfann öppna kontorslandskap borde strypas.

Ville mest ventilera och se vad andra tycker.

Tack!
testa öronproppar eller hörlurar.
problemet löst.
Citera
2024-10-20, 13:12
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
problemet löst.

Hjälper inte mot dessa överbelysta kontorslandskap som gör att man får ont i ögonen.
Citera
2024-10-20, 13:19
Medlem
Gosifs avatar
Öppna kontorslandskap är ren jävelskap.
Citera
2024-10-20, 13:21
Medlem
Finns det ens arbetsplatser för folk har egna kontor längre?
Citera
2024-10-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Att inte ha eget skrivbord är kanonbra tycker jag, då är du inte tvungen sitta med nån bredvid du kanske inte gillar utan kan sitta med dom du går ihop med.
Sjukt osmart kommentar. Hela grejen är ju att man inte kan välja sin plats utan får ta de platser som är över.
Citera
2024-10-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
problemet löst.

En som pratar högt precis bredvid en en hel dag kan du inte dölja med ens propp å kåpa. Sluta prata som om du vet nånting
Citera
2024-10-20, 15:02
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Jag förstår inte hur det kan vara någon stor kostnadsbesparing. Den största kostnaden är väl personalkostnaden. Dessutom skulle man kunna ha rum som inte är så mycket större än en plats i kontorlandskap. Beror ju på hur tätt man packar de anställda. Jag har bara svårt att förstå att några kvadratmeter extra kan göra så mycket skillnad.

Kvm kostar pengar och med öppet landskap får man in fler anställda per kvm än om alla ska ha eget kontor. bara väggarna blir ett antal kvm.
Citera
2024-10-20, 15:04
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Finns det ens arbetsplatser för folk har egna kontor längre?

Ja det finns men blir allt ovanligare.
Citera
2025-02-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Kvm kostar pengar och med öppet landskap får man in fler anställda per kvm än om alla ska ha eget kontor. bara väggarna blir ett antal kvm.

Nej, inte om de "egna rummen" är i stilen toalettbås fast med väggarna ända upp i golv/tak. Då är det inte nämnvärt. Man kan ha skjutdörrar eller jalusier också för att undvika blockering av ytor.

Fler och fler företag och institutioner börjar nu förstå vilket oerhört människofientligt dunderpraktfiasko öppna kontorslandskap är - och det kostar att bygga tillbaka produktiviteten igen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...r-for-miljoner
Citera
2025-02-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas

Sen också när många jobbar hemma 2-3 dagar i veckan kan man skära ner på antalet skrivbord (eller låta bli att expandera när man anställer fler) och spara ännu mer.
Citera
2025-02-18, 19:03
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Nej, inte om de "egna rummen" är i stilen toalettbås fast med väggarna ända upp i golv/tak. Då är det inte nämnvärt. Man kan ha skjutdörrar eller jalusier också för att undvika blockering av ytor.

Fler och fler företag och institutioner börjar nu förstå vilket oerhört människofientligt dunderpraktfiasko öppna kontorslandskap är - och det kostar att bygga tillbaka produktiviteten igen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sm...r-for-miljoner

Nu är jag inget fan av öppna landskap men vad exakt menar du med "toalettbås"? Bilden jag får framför mig är att man har fyra väggar runt skrivbordet/stolen och det känns ännu sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in