2024-12-27, 14:31
Medlem
echo3-1s avatar
Det finns filmer på M och hans bror där det förekommer både alkohol och andra droger, samt bråk mellan bröderna. Anledningen till att jag misstänker att ett gäng ligger bakom detta är att en tjej som var på festen spelade in en kort video på M när han sprang och sa något i stil med "Jag visste att något skulle hända, haha". En annan teori som jag har är att M hade skulder pga droger/alkohol.

Kom ihåg att M:s mamma ville anmäla vissa personer för att de hotade M och hans bror. Men bröderna uppmanade henne att inte anmäla det, eftersom det hade blivit ett större problem.

Ett annat rykte när det gäller M, är att det finns en tjej som M eller hans bror umgicks med, och det här gänget som jag skrev om tidigare ville inte att den här tjejen skulle umgås med M/brodern pga svartsjuka osv men som sagt det är bara rykten.
Citera
2024-12-30, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echo3-1
Det finns filmer på M och hans bror där det förekommer både alkohol och andra droger, samt bråk mellan bröderna. Anledningen till att jag misstänker att ett gäng ligger bakom detta är att en tjej som var på festen spelade in en kort video på M när han sprang och sa något i stil med "Jag visste att något skulle hända, haha". En annan teori som jag har är att M hade skulder pga droger/alkohol.

Kom ihåg att M:s mamma ville anmäla vissa personer för att de hotade M och hans bror. Men bröderna uppmanade henne att inte anmäla det, eftersom det hade blivit ett större problem.

Ett annat rykte när det gäller M, är att det finns en tjej som M eller hans bror umgicks med, och det här gänget som jag skrev om tidigare ville inte att den här tjejen skulle umgås med M/brodern pga svartsjuka osv men som sagt det är bara rykten.

En person som man skulle pressa lite hårdare är Tjejen som filmade M ! Jag tror att hon vet mer än vad hon har berättat. Pressar man henne lite hårdare så kan man få reda på både det ena och det andra tror jag och det kommer nog hjälpa polisen att komma vidare i utredningen om M . Sen när det gäller den förbannade ån Lagan , JAG ÄR 99% SÄKER PÅ ATT M INTE LIGGER DÄR ! Att folk inte har fattat det efter 4år , herregud . Jag tror att man ska leta längst upp på midsommarvägen och fortsätta rakt ut i skogen där polishunden inte fick gå för det var för snårigt , eller alternativt dit spårhunden Sonja spårade 2 gånger vid 2 olika tillfällen.
Citera
2024-12-31, 04:54
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
En person som man skulle pressa lite hårdare är Tjejen som filmade M ! Jag tror att hon vet mer än vad hon har berättat. Pressar man henne lite hårdare så kan man få reda på både det ena och det andra tror jag och det kommer nog hjälpa polisen att komma vidare i utredningen om M . Sen när det gäller den förbannade ån Lagan , JAG ÄR 99% SÄKER PÅ ATT M INTE LIGGER DÄR ! Att folk inte har fattat det efter 4år , herregud . Jag tror att man ska leta längst upp på midsommarvägen och fortsätta rakt ut i skogen där polishunden inte fick gå för det var för snårigt , eller alternativt dit spårhunden Sonja spårade 2 gånger vid 2 olika tillfällen.

Tjejen som filmade verkar uppriktigt förvånad och lite skrämd över det hon ser. Hon har dock uppfattat att något hänt/händer på gatan. Således tror jag att hon inte är djupt inblandad i nått. I övrigt håller jag med din teori vart M kan finnas, med reservation för att M kan finnas längre bort om "arab-gänget" är inblandade.
Citera
2025-01-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Tjejen som filmade verkar uppriktigt förvånad och lite skrämd över det hon ser. Hon har dock uppfattat att något hänt/händer på gatan. Således tror jag att hon inte är djupt inblandad i nått. I övrigt håller jag med din teori vart M kan finnas, med reservation för att M kan finnas längre bort om "arab-gänget" är inblandade.

Om det finns ett ”arabgäng” så borde de stå högst upp på listan av misstänkta mördare.
Vad gör polisen egentligen?
Citera
2025-01-04, 05:53
Medlem
Ossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Om det finns ett ”arabgäng” så borde de stå högst upp på listan av misstänkta mördare.
Vad gör polisen egentligen?

Sant Polisen vet vilka dom är och är "kända" i trakten. Finns kopplingar till M, finns i tråden. Är mycket intressant gällande dessa personer men som allt övrigt hopplöst att "komma" tillräckligt nära för att gå vidare. Det tar stopp efter ett tag när man efterforskar. Lösningen kan mycket väl vara här men inget för en "vanlig" person att rota i.
Citera
2025-01-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Ja, grannarna som såg honom sist kan ha mer att berätta... Jag ser det som troligt att en eller båda männen som träffade på honom på Smalspåret 3 och 5 kan ha gett sig på "inkräktaren" (Mattias) och kanske gett ett slag för mycket?
När dom satte ut en bild på Mattias i tidningen ska en liten tjej på dagis sagt....(Det är han som pappa slog)? Märkligt och enbart hörsägen ifrån dagisfröken. Men ändå.
Citera
2025-01-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniper33
När dom satte ut en bild på Mattias i tidningen ska en liten tjej på dagis sagt....(Det är han som pappa slog)? Märkligt och enbart hörsägen ifrån dagisfröken. Men ändå.

Berättade hon det för polisen då? De borde förhöra den här pappan.
Senast redigerad av Dagdrommaren 2025-01-04 kl. 10:25.
Citera
2025-01-06, 18:42
Medlem
”midsommarvägen och fortsätta rakt ut i skogen där polishunden inte fick gå för det var för snårigt , eller alternativt dit spårhunden Sonja spårade 2 gånger vid 2 olika tillfällen”

Är denna delen inte avsökt av missing people? Var det där strumpan även hittades ?
Var va det hunden Sonja inte fick fortsätta?
Citera
2025-01-06, 20:32
Medlem
De skyldiga till Mattias försvinnande borde straffas extra hårt i helvetet eftersom de inte har erkänt sina dåd. Alla gärningar man gör i livet kommer vägas in i vad som händer efter detta livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in