Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-11-19, 22:19
Medlem
Något som jag funder över är: Märkte inte vittnena som såg Mattias under natten att han inte hade skor på fötterna och att han var onormalt lättklädd utomhus?
Senast redigerad av rednaxela90 2024-11-19 kl. 23:17.
Citera
Igår, 10:30
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Något som jag funder över är: Märkte inte vittnena som såg Mattias under natten att han inte hade skor på fötterna och att han var onormalt lättklädd utomhus?

Håller med. En normalt ansvarstagande vuxen hade hjälp killen, kontaktat polisen eller liknande. Inte låtit han springa iväg....
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Håller med. En normalt ansvarstagande vuxen hade hjälp killen, kontaktat polisen eller liknande. Inte låtit han springa iväg....
Ja, det är märkligt... Sen kan man såklart ha viss förståelse för att de som hade haft inbrott ville vara försiktiga med att släppa in en främling... Men det var ju fler som hade sett honom också...
Citera
Igår, 19:58
Medlem
Jag funderar även över: Var hälsningen "På återseende" något Mattias brukade säga eller var det bara den natten han försvann som han pratade så?
Senast redigerad av rednaxela90 Igår kl. 20:01.
Citera
Igår, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Håller med dig där, varför inte hjälpa ett barn i den situationen som han är i?

Därför att det vikigaste för dem är att det inte springer någon på deras gräsmatta. De bryr sig mer om saker och att bibehålla sin fina gräsmatta än att hjälpa någon i nöd! Tyvärr är detta sant, väldigt sorgligt dock!
Citera
Idag, 09:00
Medlem
Är det något nytt som framkommit i detta märkliga fall? Skulle någon kunna göra en uppdaterad sammanfattning om vad man vet och hur statusen är för detta fall nu fyra år senare?
Citera
Idag, 09:41
Medlem
Jag har tidigare sett den snapchat som en tjej filmade och där man ser Mattias springa förbi utanför fönstret (ses kort och otydligt)... Men det har även tidigare skrivits om att han fastnade på någon övervakningskamera... Hur många filmer finns det där han syns från natten och vad kan man se i filmmaterial från övervakningskameran/kamerorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in