Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-08-04, 02:27
Medlem
Hade svårt att ta djupa andetag och hade allmänt nedsatt andningsförmåga i 3-4 dagar. Åkte aldrig till akuten, men var nära. Fick Pzifer.
2021-08-04, 03:00
Medlem
severustheemperors avatar
Elon Musk says he won’t take coronavirus vaccine
https://www.youtube.com/watch?v=2lPkvteqKig

Elon måste vara dum.......
2021-08-04, 07:37
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Är det någon annan här som har varit konstigt trött efter vaccinet? Jag tog andra dosen av Moderna för 2 1/2 vecka sedan, och har varit väldigt trött, liksom groggy sedan dess. Jag vaknar, arbetar ett par timmar (som jag som tur är gör hemifrån), överfalls av tröttheten, sover igen... Jag sover mer än halva dygnet! Det är en trötthet som bara kan jämföras med graviditetströttheten de första två månaderna, för dom som har upplevt det. En trötthet som går genom märg och ben...

Vad ÄR det här..? Jag ser ingen annan orsak än vaccinet heller.

Jag har sett en del som nämnt ihållande trötthet som en misstänkt biverkning av vaccinet. Dock inget officiellt eller så, enbart anekdoter.

Jag vill minnas att i början när man använde Astra Zeneca så var det en del som skrev att de upplevde sig sega eller trötta i ett par veckor efteråt. Om det sedan gick över eller har fortsatt vet jag dock inte.
2021-08-04, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Mina och hans akademiska meriter är knappast relevanta i sammanhanget (och jag är inte genusvetare för övrigt). Det viktiga är huruvida det finns studier i ämnet och en förkrossande majoritet av världens epidemiologer och immunologer anser att vaccinen ger önskat resultat. Då spelar det faktiskt mindre roll vad en Harwardprofessor tycker. Det spelar ännu mindre roll vad ett gäng pseudovetare och antivaxxers häver ur sig på flashback.

Nej, de flesta immunologer tycker ungefär som Harward-professorn. Det är politiker som tar huvudlösa beslut baserade på rädsla, hysteri och okunskap. Visa gärna på studier som pekar på att det är smart att massvaccinera mitt i en pandemi med ett vaccin som inte skyddar mot smitta och att sprida smitta vidare. Att kalla en professor på Harward pseudovetare säger mest om dig.
2021-08-04, 08:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Tjao.. om det är som läkemedelsbolagen säger, så pågår det så länge det finns instruktioner att tillverka antigenen(proteinet). Och det ska ju ta slut efter ett tag.
Är orsaken autoimmunitet så fortsätter ju förloppet tills den autoimmuna sjukdomen blir behandlad.

Vad jag vet så finns det inte några studier, där de har försökt mäta spikproteiner i blodet några månader efter vaccination.
Det skulle isåfall bevisa att mRNA inte är tillfälligt, utan har troligtvis integrerats till DNA.

För att svara på din fråga behövs vetenskaplig öppenhet, nyfikenhet, debatt och oberoende forskning.

Har du några biverkningar du vill delge?

Det skulle ju inte kunna integreras i DNA:t..?

Ja, den här tröttheten. I övrigt inget - utom feber och ont i armen de första två dygnen, men det var ju väntat.
2021-08-04, 08:42
Medlem
Citat:
Låter sannolikt, men hur länge kan det pågå..?

Risken är att det utvecklas ett autoimunt tillstånd där immunförsvaret ser dina egna celler som främmande. Resultatet blir livslång sjukdom och tidig död. Finns inga behandlingar.
2021-08-04, 08:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Risken är att det utvecklas ett autoimunt tillstånd där immunförsvaret ser dina egna celler som främmande. Resultatet blir livslång sjukdom och tidig död. Finns inga behandlingar.

Man blir alltid så lugnad när man läser här...
2021-08-04, 08:47
Medlem
Citat:

Jag tror inte det är så troligt men fullt möjligt. Långtidsstudierna pågår just nu, alla som är vaccinerade deltar i studien. Jag tillhör kontrollgruppen.
2021-08-04, 08:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nej, de flesta immunologer tycker ungefär som Harward-professorn. Det är politiker som tar huvudlösa beslut baserade på rädsla, hysteri och okunskap. Visa gärna på studier som pekar på att det är smart att massvaccinera mitt i en pandemi med ett vaccin som inte skyddar mot smitta och att sprida smitta vidare. Att kalla en professor på Harward pseudovetare säger mest om dig.

Det var inte Harwardprofessorn jag kallade för pseudovetare; det var du som fick det epitetet Den etablerade vetenskapen är för vaccinering och det visar sig bland annat i att alla länders smittskyddsmyndigheter förespråkar detta, inte bara politiker som du vill låta påskina. Om du anser att du vet bättre än dessa så bör du ha på fötterna om du vill att man ska ta dig på allvar. Kom istället med seriösa studier som påvisar det du hävdar istället för att vaska fram enskilda immunologer som är kritiska. Att de flesta immunologerna tycker som du tvivlar jag verkligen på.
Senast redigerad av Leland1979 2021-08-04 kl. 08:54.
2021-08-04, 08:51
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Det skulle ju inte kunna integreras i DNA:t..?

Ja, den här tröttheten. I övrigt inget - utom feber och ont i armen de första två dygnen, men det var ju väntat.

Ja det finns enzymer i kroppen som kan omvandla RNA till DNA.
T.ex. så består c:a 6% av vår arvsmassa av rester av gamla RNA virus.

Hoppas inte på att det är så, men möjligheten finns.
Önskar inga av de vaccinerade några skador eller konstigheter, jag har också agerat i god tro en gång i tiden.
2021-08-04, 11:36
Medlem
Citat:

Högre risk att utveckla autoimmun sjukdom om du får coronaviruset. Samma processer händer då fast på många fler sätt.

Men det säger man ingenting om because #propaganda. Enkelt att lura folk utan utbildning.
2021-08-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p1Schwab
Tycker du inte att myndigheter och regeringen tydligt nog visat hur fel de haft hittills samt hur inkompetenta och styrda de är?

Oberoende experter visar sig däremot ha haft rätt sedan första början. Labbläckan är ett ypperligt exempel.

Sluta vara så godtrogna. Det är er hälsa som är på spel. Det skulle knappast vara första gången befolkningar drabbas men inte i så här stor skala.

Jag skulle vilja påstå att det är både hälsa och ens liv som står på spel om man väljer att ta vaccinet. Lyssna på Professor Sucharit Bhakdi, M.D. som tillsammans med flertal av hans kollegor varnat om bieffekter. Jag tycker att alla som tar eller överväger att ta vaccinet bör ta in information från kunniga inom ämnet på "den andra sidan"och inte endast från myndigheter.

https://www.youtube.com/watch?v=pyPjAfNNA-U

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in