2021-03-18, 19:38
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Inte tillräckligt många för att motivera alla jävla dumheter som har införts. Och absolut inte tillräckligt många för att motivera en massvaccinering. Så skit ner dig...

Det finns inget som är motiverat här i världen. Man kan alltid argumentera emot och det finns alltid någon som anser att något inte är tillräckligt motiverat. Det finns en subjektivitet inom rationalismen som man aldrig kan komma ifrån.
2021-03-18, 19:41
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
“Princip ingen under 70 dör”

Kanske i din lilla håla du bor i, men i övriga världen har det dött folk i alla olika åldrar.

Nej, antalat döda under 70 är försvinnande få. Överallt.

Medianåldern är 84. 93% var redan svårt sjuka i andra sjukdomar. Detta likställer du med "folk i alla åldrar har dött".
2021-03-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Absolut, men risken att dö av Covid-19, eller ens få allvarliga symptom, om du är ung, frisk och utan bakomliggande faktorer (något som allt som oftast finns bland anomalier) är i princip obefintlig.

Bara ett exempel Snabbt för dig.

24 årig man som studerade på Boston University dog i covid19 för 2 veckor sedan. Inga som helst bakomliggande faktorer. Var hur frisk som helst.

Finns mängder med unga friska människor som dör varje dag. Eller spenderar lång tid i resperator och överlever med en mängd komplikationer.

Givetvis så är det mer äldre och sjuka personer som dör men tillräkligt med fall som drabbar unga och förbryllar vetenskapen för att “vi unga ska vara försiktiga och vaccinera oss”.

Covid19 är fortfarande svår att veta allt om.
2021-03-18, 19:45
Medlem
Citat:
Inte tillräckligt många för att motivera alla jävla dumheter som har införts. Och absolut inte tillräckligt många för att motivera en massvaccinering. Så skit ner dig...

Ha ha som jag sakt förut. Stäng sveriges gränser och låt covid19 göra jobbet, att ta dö på skiten. Skiten= personer med klen hjärna som du!
2021-03-18, 19:49
Citat:
Ha ha som jag sakt förut. Stäng sveriges gränser och låt covid19 göra jobbet, att ta dö på skiten. Skiten= personer med klen hjärna som du!

Tja, jag må ha klen hjärna men jag lever mitt liv helt normalt och skiter i munblöjor och giftsprutor. Det är först när ni räddhågsna idioter vill begränsa min frihet som jag blir upprörd.
Jag är inte ansvarig för era psykiska besvär, de får ni ta upp med er kurator...
2021-03-18, 20:34
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Bara ett exempel Snabbt för dig.

24 årig man som studerade på Boston University dog i covid19 för 2 veckor sedan. Inga som helst bakomliggande faktorer. Var hur frisk som helst.

Finns mängder med unga friska människor som dör varje dag. Eller spenderar lång tid i resperator och överlever med en mängd komplikationer.

Givetvis så är det mer äldre och sjuka personer som dör men tillräkligt med fall som drabbar unga och förbryllar vetenskapen för att “vi unga ska vara försiktiga och vaccinera oss”.

Covid19 är fortfarande svår att veta allt om.

Vi unga? Tala för sig själv.

Och återigen, undantag som bekräftar regeln.

Kan du länka en källa till ditt påstående?
2021-03-18, 20:37
Medlem
Citat:
Tja, jag må ha klen hjärna men jag lever mitt liv helt normalt och skiter i munblöjor och giftsprutor. Det är först när ni räddhågsna idioter vill begränsa min frihet som jag blir upprörd.
Jag är inte ansvarig för era psykiska besvär, de får ni ta upp med er kurator...

Har munblöja då det är omöjligt att hålla avstånd i mitt yrke.

Kommer aldrig stoppa i mig en nål med AZ vaccin.

Frågor:
Vilken frihet begränsar jag för dig?
Vilka psykiska besvär har jag när jag kommer vägra minst ett av vaccinen?
2021-03-18, 20:45
Avstängd
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Att vaccinera dom som löper stor risk att drabbas svårt av sjukdomen (normala förfarandet vid vaccinering) eller att massvaccinera en hel befolkning med ett frampressat, o-testat, vaccin?
Vaccinet är inte frampressat eller o-testat.

Citat:
Precis som du själv skriver, utan att reflektera över det, så vaccinerar sig majoriteten av befolkningen för att dom känner sig tvingade antingen av sina arbetsgivare eller makthavare eftersom dom annars förlorar jobb eller blir inlåsta i sina hem.
Har du någon form av statistik eller undersökning som visar att så är fallet?

Citat:
Om du vaccinerar Agda 82år, den vanligaste patienten med råge på IVA, så är belastningen på vården direkt kraftigt reducerad. Varför skall vi då vaccinera idrottande Kalle 21 år utan underliggande sjukdomar?
För att hålla antalet virala replikeringar till ett minimum och därmed minska risken för att elaka mutationer uppstår.
2021-03-18, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Har munblöja då det är omöjligt att hålla avstånd i mitt yrke.

Kommer aldrig stoppa i mig en nål med AZ vaccin.

Frågor:
Vilken frihet begränsar jag för dig?
Vilka psykiska besvär har jag när jag kommer vägra minst ett av vaccinen?

Det var inte dig jag citerade så jag vet inte varför du tog åt dig?
Men snäll som jag är så ska jag ändå svara. Är man under 70 år och ens överväger att ta något vaccin så ja då har man psykiska problem...
2021-03-18, 20:53
Medlem
Citat:
Det var inte dig jag citerade så jag vet inte varför du tog åt dig?
Men snäll som jag är så ska jag ändå svara. Är man under 70 år och ens överväger att ta något vaccin så ja då har man psykiska problem...
Det där får du gärna utveckla. Alla under 70 år som vaccinerar sig har psykiska problem?

Gäller det all typ av vaccinering?
2021-03-18, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Det där får du gärna utveckla. Alla under 70 år som vaccinerar sig har psykiska problem?

Gäller det all typ av vaccinering?

Du kan inte jämföra detta "vaccinet" med tidigare vaccin.
Och förresten, tror du verkligen att om vi hade haft en riktig pandemi, att folk skulle behöva hotas för att ta det? Haha folk skulle bokstavligen slåss för att vaccineras så fort som möjligt...

Bill Gates har ju många gånger talat sig varm och att minska populationen, men nu har han alltså svängt och vill rädda vilken multisjuk 90-åring som helst?
2021-03-18, 21:08
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Otroligt fascinerande att man kan bli expert på bli antivaxx och sen vara bomb säker på allt...baserat på alternativ media? Och random bloggar samt diffusa människor på Youtube som man inte ens kan särskilja vem dom är eller deras identitet/legit. Spännande.

Nej de finns inget vaccin som ger 100% skydd mot smittspridning - men de är matematik allt baseras på, hade nuvarande vaccin varit så dåligt hade vi struntat i det. Men antivaxx folk har den djupaste sanningen att alla som jobbar på sjukvården och resten av världen har fel. Fantastiskt. Hur många läkemedel har vi prövat som vi skrotat? För dom inte fungerar eller ger för allvarliga biverkningar? De kontrolleras, allt gör.

Även om vi kan hindra folk från att bli allvarligt sjuka har vi komma kommit lååångt! Sen nej vi kommer hitta lite svårare biverkningar tyvärr, 1 på 1000000 eller mer ja tyvärr.

Men läs gärna
https://www.langtidscovid.se/
Covid-19 är inte helt safe heller. Dessa grupper är i alla åldrar.

"Långtidscovid" aka utbrändhet hos kärringar är ert absolut sista argument i denna otroliga soppa. "Vaccinet" hindrar inte spridning av smitta. Punkt slut. Men ta du din spruta och 800 till genom åren. Och fortsätt med mask och avstånd. Fattar du inte att du är helt hjärntvättad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in