Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-18, 21:39
Medlem
Dille24s avatar
Livsfarligt att förutspå saker som ska hända inom de närmaste dagarna!

Att de har laddat upp med militär och polis är väl egentligen inte så konstigt. Med alla teorier ute i det fria är det väl stor risk att en liten grupp galningar stormar in och öppnar eld på någon offentlig plats. Jag tror inte att de kommer nära den nye presidenten, men det är väl rimligt att polis och militär är på tårna, det var ingen som trodde att kongressen skulle stormas. Det var ju skönt att det ändå gick så lugnt till.

Personligen tror jag att de flesta lärde sig en läxa vid stormningen och att det kommer vara lugnt resten av veckan!
2021-01-18, 21:39
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Det är antingen det eller så får du börja knarka hopium som oss andra och "lita på planen"

Det finns hopium så det räcker och blir över nu. Trumps senaste EO. Varför skulle man skriva en sån EO om man är påväg ut?
2021-01-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Jo, jag förstår.

Men ingen svensk får rösta för något Amerikanskt ämbete, so what's the point?

Opinionsbildning?

Jag menar absolut inte att vara nedlåtande men vill du verkligen att jag förklarar varför någon kan vara intresserad av något även fast denne inte har någon kontroll över det?
Folk är intresserade av fågelskådning, premier league, grammatik, astronomi... Varför inte vad som händer i det politiska spelet i USA just nu? Det är trots allt ganska spektakulärt, håller du inte med?
2021-01-18, 21:46
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är en enorm militär uppladdning i DC. Man undrar vad det är som de är så rädda för. Halva stan är avspärrad och transportflyg kommer in på löpande band med trupper.
Det kan ju inte vara några demonstranter och knappt ens den beväpnade boogaloo-milisen som man är så rädd för. Man skulle kunna tro att de förbereder för fullskaligt krig.

Är den tillträdande presidenten verkligen så rädd för folket? Skall det fortsätta så här hela mandatperioden?

Det hade räcker med 100 kravallpoliser för att hindra en liten brokiga skaran protestanter.
Tror bestämt de vet något vi inte vet.

Med tanke på att trump fortfarande är POTUS så bör de följa hans order om han väljer ulösa state of emergency.
Om man är lagt åt det hållet skulle man kunna se militären som skydd från yttre angripare om han bestämmer sig för att stanna kvar.

Man kan säga mycket om herr Trump, men dum är han inte - allt är genomtänkt och planlagt.
Inget från den mannen har varit vettvilligt. Om han har något i bakfickan så har han tänkt igenom det väl..
2021-01-18, 21:48
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Det finns hopium så det räcker och blir över nu. Trumps senaste EO. Varför skulle man skriva en sån EO om man är påväg ut?

Vi får väl se. Jag skulle säga att mot slutet av veckan lär vi alla veta om vi är lurade eller inte.
2021-01-18, 21:48
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
För att deep state redan hade förlorat alla makt i praktiken när alla Q-posts började droppa? Hillary greps 2017 :

https://www.youtube.com/watch?v=Se6PrO_PrMA

Man ser tydligt att hon har händerna bakom ryggen i handfängsel och blir iväg förd. Men media mörkar givetvis.

En annan hint är att man har byggt ut Guantanamo bay för 1 miljard USD sedan 2016. Och FEMA camps står redo sålänge för de mindre profilerade då det inte kommer finnas plats i alla fängelser just nu.

"Patriots in control, sit back and enjoy the show"

Filmen du länkade är från 11 september 2016.....
2021-01-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Jag menar absolut inte att vara nedlåtande men vill du verkligen att jag förklarar varför någon kan vara intresserad av något även fast denne inte har någon kontroll över det?
Folk är intresserade av fågelskådning, premier league, grammatik, astronomi... Varför inte vad som händer i det politiska spelet i USA just nu? Det är trots allt ganska spektakulärt, håller du inte med?

Jag förstår.

Men det verkade som dina inlägg var en del av nån slags påverkanskampanj, det är allt.
2021-01-18, 21:53
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonLarsson
För att flika in, Trump har idag lagt en executive order som ska ge mer skydd till domare, poliser, åklagare samt deras familjer, om ett massgripande är på G så är denna order intressant.
Om det finns ett träsk som styrt och har haft makten så har dom garanterat haft hållhake på samtliga, tex hot mot deras familj osv. Tro vad man vill, men det är intressant att den kommer 2 dagar innan det påstådda massgripandet.

https://www.whitehouse.gov/president...tors-families/

Det är för många signaler nu för att avfärda TS teorier som strunt. Ordern underlättar också för "Deputis" att bära vapen dolt. Både aktiva som pensionerade "lawofficers" ska få bära dolda vapen.

200 poliser från NY åker till DC för att höja säkerheten.

NYPD NEWS (@NYPDnews) Tweetade: This morning, 200 of your officers begin their journey down to the U.S. Capitol, to represent the NYPD and assist with security for Wednesday’s Presidential Inauguration. https://t.co/BL2nKjJlC1 https://twitter.com/NYPDnews/status/...564685313?s=20
2021-01-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Det hade räcker med 100 kravallpoliser för att hindra en liten brokiga skaran protestanter.
Tror bestämt de vet något vi inte vet.

Med tanke på att trump fortfarande är POTUS så bör de följa hans order om han väljer ulösa state of emergency.
Om man är lagt åt det hållet skulle man kunna se militären som skydd från yttre angripare om han bestämmer sig för att stanna kvar.

Man kan säga mycket om herr Trump, men dum är han inte - allt är genomtänkt och planlagt.
Inget från den mannen har varit vettvilligt. Om han har något i bakfickan så har han tänkt igenom det väl..

Nu tror jag inte alls att det är så. Men om Trump skulle försöka med någon sorts kupp så måste han veta att han har fullt stöd av militären, annars är det nog minst fängelse som väntar. Jag vet inte vad han har för relation till militärledningen, men så god tror jag inte att den är.
Enda chansen han har i så fall är att han vet att det finns vattentäta bevis för valfusk som man kommer att kunna lägga fram efter att Biden har stoppats från att bli president.
2021-01-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Filmen du länkade är från 11 september 2016.....
Du kämpar förgäves med den sortens argument. Det handlar om blodtörst. Jag antar att det är bättre att gilla läget och se tiden an.
2021-01-18, 22:03
Medlem
Khabats avatar
Citat:
Haha vi får väl se vilka som kommer få gå till psykologen innan det här är över. Bäst du ställer klockan så du inte missar Tv4-morgonsoffa imorgon.

Och vad blir din nästa grej när det här likt 1000 andra gånger visat sig vara felaktigt de senaste 4 åren. Kanske Trump flyttar till Florida och Q-folket tror att han därifrån planerar en militärkupp för att avsätta Biden.

Ni hittar alltid nya grejer efter varje besvikelse. Om och om igen. Jag hade förhoppningar för Trump som en sann högerpopulist som skulle ta tag i ett å annat med lobbyister och annat. Men han är all talk and no action, helt klart en narcissist som inte förstår varför han misslyckas så hårt. Inget ansvar och heder för sitt ämbete. Den sämsta presidenten genom tiderna sannolikt. Även om senila Biden och crazy Harris inte är dom bästa alternativen så ska det bli skönt att slippa Trump nu.

Det enda positiva man kanske kan säga är att han möjligen lagt grogrunden för bättre högerpopulister i framtiden som faktiskt kan hålla tal och få saker gjorda, även om risken finns att hans eftermäle förstört dessa möjligheter för många år framöver. Sorgligt är hela skiten.

Jag tror du gör bäst i att glömma Trump och gå vidare. Militären är inte på hans sida, kanske bara avdankade veteraner som har sina egna hjärnspöken som de borde ta tag i likt dig och resten av Q-gänget.

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Jag tror inte du är tillräckligt dum. Sorry. Du får hitta nåt som är lättare att tro på. Det mesta är nog lättare....

Q är antagligen inte en person. Antagligen flera. Möjligheten finns också att det är personer inom USAs underrättelsetjänster, eller från utländska sådana. Jag hittar inte källa nu men det finns en del som pekar på det, assymetrisk krigsföring, trissa upp stämningar, att folk inte längre ska kunna avgöra vad som är sant och falskt, förlora förtroendet för institutionerna etc. Viktiga vapen.
Senast redigerad av Khabat 2021-01-18 kl. 22:05.
2021-01-18, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Jag förstår.

Men det verkade som dina inlägg var en del av nån slags påverkanskampanj, det är allt.

Jaha, nej då ber jag om ursäkt ifall jag varit otydlig någonstans. Jag är intresserad av världspolitik och tycker det är extra spännande när det dyker upp rörelser som t.ex Q-anon, men jag har ingen egen "investering" i dem på något sätt. Jag tycker de är intressanta och har ingen som helst avsikt att påverka vare sig följare eller motståndare.

Nu när vi förstår varandra föreslår jag att vi återgår till ämnet. Allt gott!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in