Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-20, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vilka "ni"?

Jag tyckte initialt att inlägget från TS var lite väl mycket förhoppningar baserat på känslor.
Men jag gav hen en chans och är inte lika tvärsäker längre att detta är en "normal" överlämning av makten.
Där är helt enkelt för mycket militärer.. varför? får att skydda Biden som tillträder?
och vem är det som gett order för denna mobilisering.. Trump eller Biden?
Svaret kan du säkert räkna ut själv.

Då det är endast Trump som har den befogenheten att ge order för en sådan här aktion.. varför än en gång? Han lämnar makten

Ska bli intressant att följa.. även om det skulle visa sig att TS inte fick rätt för att han trodde mer på det som publicerats.. so what???

Varför är det så många militärer i Washington DC? Kan det ha att göra med att Trumps mobb attackerade Kapitolium den 6 januari, och det får inte hända idag?

Och de får inte attackera Biden heller. Är det så svårt att förstå?
Senast redigerad av Egnatankar 2021-01-20 kl. 14:49.
2021-01-20, 14:47
Medlem
Han kommer tillbaka i någon form säger han.
2021-01-20, 14:48
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Hur många anser du är rimligt?

Jag tror att mängden är för att markera snarare än för att täcka ett faktiskt behov. Vill de ha två uniformer per korsning i staden (för optikens skull) så blir det nog väldigt många. Det finns många korsningar i Washington. Sedan är ju många av dessa 15-25 tusen (siffrorna varierar enligt olika källor) ickestridande personal, så som sjukvårdare, samband och förare.
För att skydda Capitolium, Vita Huset mm kanske ett par tusen är rejält avskräckande.

Ja, ska hela staden hårdbevakas kanske det är rimligt.
2021-01-20, 14:53
Medlem
musicbangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Du verkar mycket övertygad om att du kommer att få rätt.
Hur kommer du att reagera om installationer av Biden som president går som det brukar gå när en ny president väljs?
Kommer du att rasa?
Dom spammar bara nästa konspirationsteori och hoppar vidare på den. Hade folk rasat om saker inte visat sig vara sant så hade Q aldrig funnits
2021-01-20, 14:59
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Varför är det så många militärer i Washington DC? Kan det ha att göra med att Trumps mobb attackerade Kapitolium den 6 januari, och det får inte hända idag?

Och de får inte attackera Biden heller. Är det så svårt att förstå?

Det var precis min initiala tanke.. tills jag läste TS inlägg och börja ta en närmare titt på det hela.
Mycket möjligt att det är för att skydda Biden.. men enligt vems order? Trumps.. för Biden har inte tillträtt än?

Rättelse: Det var inte Trumps mobb.. mycket material ute där som visar att polisen tog bort avspärrningarna samt släppte in haveristerna. tom en polis som säger att han inte håller med om detta men måste lyda order. TikTik clip

OT: Var inte så djäkla tvärsäkra hela tiden.. ingen av oss sitter på sanningen.. vi kan bara spekulera om vad vi själva anser är rimligt.
2021-01-20, 15:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Tre timmar kvar.

Vi ger inte upp hoppet och håller linjen.
Även om TS inte fick rätt på datum så kan underverk fortfarande ske.

Jag förväntar mig inte att arresteringar kommer utföras i dag, men hoppet överger mig inte.

För många signaler tyder på att TS var rätt ute för att avfärda tråden som bs.
2021-01-20, 15:01
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Det beror på vilket perspektiv du ser det från. De som hävdar att valfusk begåtts anser ju naturligtvis att de för en kamp FÖR demokrati och rättvisa. Ur deras perspektiv har valet stulits. Vad sanningen är vet vi inte eftersom någon utredning inte kommer att ske... så särskilt ironiskt är det egentligen inte, snarare en logisk reaktion av ett frihetsälskande folk.

Vi kan dock gissa, då inga bevis för valfusk har presenterats, samt att Giuliani själv, inför domare, sa att det inte handlade om election fraud.

https://time.com/5914377/donald-trum...vidence-fraud/

Citat:
In a recent Pennsylvania federal case, Giuliani alleged “widespread, nationwide voter fraud” in his opening remarks. But under questioning from the judge, he retreated. “This is not a fraud case,” Giuliani later admitted. In the same case, Trump lawyer Linda Kearns said explicitly that she is “not proceeding” on allegations of fraud.
2021-01-20, 15:02
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Vad har jag förlorat? Och när förlorade jag det? Om du läst vad jag skrivit inser du snart att deep state redan har förlorat vilket var den 6:e jan. Om du mår dåligt över det kommer du snart inse att du lagt äggen i fel korg och att du vunnit med utan att fatta det. OM du hängt med i vad som hänt de här åren dvs (Inte svenska nyheter eller reddit) hade du insett det med

Försök inte slingra dig.

Du lovade att lägga in dig om inte en specifik sak hände igår 19/1. Den hände inte. Ingen köper dina ursäkter om att de ska hända senare, eller nu senast att det redan hänt utan att någon annan än du upptäckte det.

Ta konsekvenserna av det du lovade.
2021-01-20, 15:03
Medlem
zaphiros avatar
Skiter fullständigt i vad som händer idag i USA. Hoppas mer på att när Biden svärs in och ska prata börjar han o svamla så dom får göra ett nytt försök och sedan när det är klart håller han något konstigt tal som ej hänger ihop för 5 öre. Sen kan jag gå in på äckel svensk media och läsa att det va det bästa talet någonsin.

Händer det något annat utöver det, är det bara en bonus :
2021-01-20, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize

Det intressanta är att INGEN av de mest hårt kritiserande i den här tråden kan komma med något konkret om varför Q-planen inte har bäring? Man kan inte peka på något specifikt. "Du har fel och det här är farligt att sprida"..Wow. Det ger mig snarare mer övertygelse. Får jag konstruktiv kritik som visar på rena fakta fel tackar jag och tar emot. Till skillnad från vissa vill jag veta när jag har fel så jag kan gå tillbaka och lära om det jag missuppfattat/lurats till.

Det här är väl grunden. Det är omvänd bevisbörda som inte är rimligt i ett civiliserat samhälle. Det är den som påstår något som måste lägga fram argument eller bevis för påståendet. Att säga "du är inte insatt, läs själv" är inte giltigt. Tänk på konsekvenserna av det.
- Du är en pedofil!
- Nej
- Bevisa att du inte är en pedofil. Jag har läst på och du är en pedofil.
- Bevisa det.
- Läs och fördjupa dig själv så förstår du.

Det är ett otäckt samhälle som har funnits i USA, Östtyskland, Kina med flera.
2021-01-20, 15:08
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det var precis min initiala tanke.. tills jag läste TS inlägg och börja ta en närmare titt på det hela.
Mycket möjligt att det är för att skydda Biden.. men enligt vems order? Trumps.. för Biden har inte tillträtt än?

Rättelse: Det var inte Trumps mobb.. mycket material ute där som visar att polisen tog bort avspärrningarna samt släppte in haveristerna. tom en polis som säger att han inte håller med om detta men måste lyda order. TikTik clip

OT: Var inte så djäkla tvärsäkra hela tiden.. ingen av oss sitter på sanningen.. vi kan bara spekulera om vad vi själva anser är rimligt.

Flertal poliser som var inblandade i stormingen är ju erkända eller utpekade Trumpsupportrar, så det kan ha påverkat vissa att släppa in folk/ta selfies med dem. Polisen som säger att han inte håller med men lyder order kan ju handla om att han inte håller med om att folkmassan ska stoppas, men följer order (jag spekulerar, för du länkade inget klipp jag kunde kolla på).
2021-01-20, 15:17
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tre timmar kvar.

Vi ger inte upp hoppet och håller linjen.
Även om TS inte fick rätt på datum så kan underverk fortfarande ske.

Jag förväntar mig inte att arresteringar kommer utföras i dag, men hoppet överger mig inte.

För många signaler tyder på att TS var rätt ute för att avfärda tråden som bs.

Snart händer det, och händer det inte så har TS rätt ändå.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in