Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-06, 14:36
  #1
Medlem
Knudsons avatar
Efter nyheten att några mattanter blivit av med sitt jobb efter att ha tagit med sig mat hem skulle det vara intressant att höra om ni brukar stjäla från jobbet.

Själv jobbar jag på en industri. Det jag brukar ta med mig hem är mest batterier och arbetshandskar. Nu under pandemin har också ett antal munskydd följt med hem.
Citera
2021-02-06, 14:42
  #2
Avstängd
MaxVSydows avatar
när jag hade jobb på myrorna kom det in en mattebok i en låda, den smugglade jag ut
Citera
2021-02-06, 14:44
  #3
Medlem
När man börjar trivas för mycket på jobbet så blev det en macka här och där. Cheferna noterade att det blev mycket svinn på olika avdelningar och vi blev varnade med sparken men ändå stötte man på chefer sitta och tugga på något i kontorsrummet
Citera
2021-02-06, 14:48
  #4
Medlem
constants avatar
Det skulle aldrig falla mig in.
Citera
2021-02-06, 14:48
  #5
Medlem
HVIT.s avatar
Man har väl plockat med sig lite allt möjligt beroende på var jag arbetat. På nuvarande kanske några flaskor vin och nu under pandemin alkogel när det var slut i butikerna ett tag.
Citera
2021-02-06, 14:50
  #6
Medlem
Ducadreams avatar
Det har väl hänt att jag råkat få med mig en penna från mitt arbete, men annars har jag aldrig stulit något från min arbetsplats. Jag har för bra arbetsförhållanden och förmåner för att stjäla från min arbetsplats. Är inte nödvändigt för mig ens att göra så.
Citera
2021-02-06, 15:02
  #7
Medlem
Trafikmagasinets avatar
Verktyg man samlat på sig dubletter av och diverse maskinelement såsom skruvar samt öronproppar.
Citera
2021-02-06, 15:05
  #8
Medlem
Triplefaces avatar
Jag skulle kunna ta block, pennor, kuvert och sånt i enstaka fall, men det skulle inte kännas bra att ta saker som är värda hundratals kronor. Jag blir bra behandlad av min chef, är nöjd med min lön och har flexibla arbetstider. Det gör att jag känner lojalitet.
Citera
2021-02-06, 15:09
  #9
Medlem
Ja några postitlappar nån penna nån toarulle nån diskett åkte väl med.
Citera
2021-02-06, 15:09
  #10
Medlem
Rospigg1s avatar
arbetare som maskar på jobbet, stjäl ju tid och pengar från företaget
Citera
2021-02-06, 15:14
  #11
Medlem
Onanikrems avatar
Man skiter inte där man äter: Gammalt djungelordspråk
Citera
2021-02-06, 15:38
  #12
Avstängd
MaxVSydows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Man skiter inte där man äter: Gammalt djungelordspråk
Men om man ätit då och sedan skiter och sedan inte går tillbaka till ätesplatsen? Mer korrekt vore väl säga man äter inte där man skitit?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback