Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-17, 22:27
  #133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Låter väldigt likt någon som hamnat i en sekt. Alternativt hjälper till i upplägget att klä av folk pengar. Eller både och.

Det verkar som det minskat lite med dessa ”tradingproffs” i takt med konjukturen. När Covid-”återhämtningen” rusade så var det ju inte speciellt svårt det här med att göra pengar på börsen. Åtminstone att ha gröna siffror under en tid. Det som krävdes var att man klarade av att göra en överföring till en depå och sedan hitta köpknappen. Lite hybris på detta, och vips så är man analytiker av finansiella instrument.

Jag håller med. Att göra pengar på börsen under en stark återhämtning kan verkligen verka enkelt. Men det är viktigt att komma ihåg att det är en komplex marknad med många variabler och att det krävs noggrann analys och strategisk planering för att göra långsiktigt hållbara investeringar. Att vara en erfaren analytiker av finansiella instrument kräver också en betydande mängd kunskap och erfarenhet, vilket inte är något som uppnås över natten och något som dessa influensers förmodligen inte har.
Citera
2024-02-28, 15:25
  #134
Medlem
Tjenare alla bittra dönickar… snacka om att avslöja att man inte kan ett dyft om teknisk analys utan att säga det. Jag vill tipsa om att kika in på Vinstjägarens Instagram och ta er en funderare varför ni missade att hoppa på crypto tåget kring årsskiftet 22/23 som vi medlemmar i Vinstjägarens discord gjorde.

Mvh
Skadeglädje är den sanna glädjen 😗
Citera
2024-03-19, 20:46
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuvart
Tjenare alla bittra dönickar… snacka om att avslöja att man inte kan ett dyft om teknisk analys utan att säga det. Jag vill tipsa om att kika in på Vinstjägarens Instagram och ta er en funderare varför ni missade att hoppa på crypto tåget kring årsskiftet 22/23 som vi medlemmar i Vinstjägarens discord gjorde.

Mvh
Skadeglädje är den sanna glädjen 😗

Tjena grabben. 18-årsgräns här. Anyway. Vad var det du skrev så sent som när då? Bittan totalkrashar idag. Var inte kaxig förrän du äger en indexfond som min gamle far brukade säga.
Citera
2024-04-04, 10:10
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Tjena grabben. 18-årsgräns här. Anyway. Vad var det du skrev så sent som när då? Bittan totalkrashar idag. Var inte kaxig förrän du äger en indexfond som min gamle far brukade säga.

Tjenare! Vad står BTC i idag? Vad stod den i december 2022? Jag kanske var lite raljant i mitt inlägg men tycker det finns folk som behöver komma ut ur sin lilla bubbla och jantelagstänk. Finns det scammers därute som inte kan ett skit om teknisk analys? Självklart! Men att tro att ingen kan bli rik på TA är ju bara otroligt inskränkt tankesätt (syftar till flera som skrivit i denna tråd). Vinstjägaren till exempel kombinerar kunskap om macro, Elliot wave, cykelanalys med mera och har framförallt en strategi för riskhantering som han inte viker en tum från. Jag tror det är just riskhanteringen som folk har svårt att förstå vad det är och det är just den som är avgörande för att lyckas inom trading.

Marsbotten i BTC kände vi i discorden till redan i januari. Nu är det uppåt som gäller till efter sommaren då det eventuellt blir att sälja av det som köptes in årsskiftet 22/23. Jag återkommer då så kan vi jämföra resultatet med valfri av dina indexfonder
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback