2021-03-12, 15:42
Medlem
Luzurs avatar
Citat:
I ett uppmärksammat inlägg på Instagram i veckan uppmanar Vänsterpartiets riksdagsledamot Linda Snecker sina kvinnliga följare att ”inte bekräfta män” vilket hon menar skulle vara någon form av feministiskt ställningstagande.

https://www.instagram.com/p/CMMQdwVJHZ7/
https://samnytt.se/snecker-v-uppmana...et-medlidande/

Så nu ska kvinnor börja behandla män ännu mer jävligt än annars då, ge dom "Female evil-eye" när dom vill ha hjälp och så då.
Citera
2021-03-12, 15:43
Medlem
Antivalents avatar
Rabiat feminist gör rabiata feministsaker. Jorden snurrar vidare.
Citera
2021-03-12, 15:48
Medlem
En man skriver:

"Är det därför kvinnor aldrig flyttar sig på trottoaren och alltid tittar i mobilen? Går rätt ut i cykelbanan utan att titta sig för? Aldrig självmant flyttar sin väska från sätet bredvid på bussen? Jag trodde det var ett grisigt beteende men nu vet jag att det bara är för att ni är starka kvinnor som skiter i män. Wow! Tack för förklaringen!"

Källa: FT
Citera
2021-03-12, 15:49
Medlem
saltakissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzur
https://www.instagram.com/p/CMMQdwVJHZ7/
https://samnytt.se/snecker-v-uppmana...et-medlidande/

Så nu ska kvinnor börja behandla män ännu mer jävligt än annars då, ge dom "Female evil-eye" när dom vill ha hjälp och så då.
Åh herregud. Jag bekräftar vem fan jag vill oavsett kön som jag tycker om.

Jag har för övrigt två små söner och oroar mig på riktigt för deras framtid om utvecklingen fortsätter åt det här hållet och det fortsätter vara helt okej och till och med bra att diskriminera män. Jag har till och med har träffat en feminazi som på allvar anser att vi i samhället ger småpojkar för mycket kärlek och hennes resonemang löd ungefär att man ska behandla sina söner som skit så att de inte tror att de är speciella bara för att de är pojkar.
Citera
2021-03-12, 15:55
Medlem
GeleZachas avatar
Fy fan vilken vidrig princip. Klart man kan "bekräfta" det hela med en medlidande blick vare sig man är man eller kvinna, vare sig till en man eller kvinna. Här ser vi resultatet av att dra in kön i precis allting, den effekt man vill uppnå (om de nu eftersträvar ett feministiskt samhälle enligt definitionen) uppnås inte om man drar det för långt.
Citera
2021-03-12, 15:58
Medlem
Linda Snecker är en vidrig människa.
Citera
2021-03-12, 16:01
Medlem
Dundersnubbens avatar
Haha det var det sjukaste. Snacka om att se allt med ett ”könsfilter”. Det är nästan läskigt hur så högt uppsatta politiker kan se allt ut sådant perspektiv och dessutom uppmana till att undvika motsatt kön.

Har märkt på senare år att vänstertjejerna skapar en enorm polarisering mellan könen och det är fascinerande. Som om det ska vara ett svar på allt ”kvinnohat”.

Kan någon förresten förklara varför de vill ha hit de mest kvinnohatande männen från arabvärlden?
Citera
2021-03-12, 16:02
Medlem
Kalamitys avatar
Varför bryr sig någon om vad Linda Snecker skriver på Instagram?
Citera
2021-03-12, 16:03
Medlem
franges avatar
Testa att ta hennes inlägg och texter och byt ut "män" mot "judar" och se hur det låter då. Är det fortfarande okej och godkänt - eller är det brottsliga uttalanden som klassas som HMF då?
Citera
2021-03-12, 16:04
Medlem
Jag tror Snecker missupfattade situationen, mannen var nog nervös att han skulle behöva våldta henne.

mistänker att hennes inläg snarare är ett resultat av hennes Kognitiv dissonans, en man som inte våldtog henne, omöjligt.....
Citera
2021-03-12, 16:05
Medlem
Epimaness avatar
Hur kan sådan galopperande misandri inte föranleda social utfrysning?
Citera
2021-03-12, 16:05
Medlem
Så bekvämt det är för detta as att legitimera sitt ruttna sätt ideologiskt. Tänk alla som dött i jämlikhetens namn under kommunismens fana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in