• 3
  • 4
2021-03-30, 16:20
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Ladorna är ju överfulla, dom är så fulla så dom snart spricker påpekar Maggan i var och varje mening.

Men jag undrar ju vart Socialutsugarna får sin "manipulationsträning" någonstans, t om min systerson som är 15 år påpekar att så mycket som hon pratar om hur mycket pengar som finns så är det ett tecken på att det inte finns något.

Hade hon påpekat det en gång så hade jag inte reflekterat, men när hon i panik vid varje tillfälle hon får försöker övertyga allt och alla att ladorna är fulla, när det i själva verket är totalt dränerat.

En människa som frekvent försöker övertyga folket att ladorna är fulla har gjort bort sig redan där, hade det funnits kapital så hade det räckt en gång sen är det inget mer med det.

Men när hon varje gång hon får tillfälle att påpeka att ladorna är fulla (även fast man pratar om annat) så tyder det på direkta motsatsen, ju mer hon pushar på att det finns pengar ju mindre pengar finns det i verkligheten.

Eller vänta, hon är ju sosse, tillhör man ett sånt ärligt parti så skulle man väl aaaaaaaldrig stå och blåljuga så fort man får tillfälle?

Märks tydligt att du inte kan ett dugg om makroekonomi.
Allt du pratar om huruvida det finns pengar eller inte är helt offentlig statistik.

Jag kan härmed meddela att svenska statens och Sveriges ekonomi är god, du behöver inte oroa dig. Ta hand om dig själv och familjen istället så kan andra oroa sig över det stora.
Citera
2021-03-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Märks tydligt att du inte kan ett dugg om makroekonomi.
Allt du pratar om huruvida det finns pengar eller inte är helt offentlig statistik.

Jag kan härmed meddela att svenska statens och Sveriges ekonomi är god, du behöver inte oroa dig. Ta hand om dig själv och familjen istället så kan andra oroa sig över det stora.

Ja, och tydligen inte du heller, eller menar du att du är ett geni genom att yttra orden "Sveriges ekonomi är god" få hit lite källhänvisningar om den nu är det.

Jag har mitt på det torra och även min familj, det är alla socfall och annat klientel som kommer få det svårt.
Citera
2021-03-30, 20:02
Medlem
Phantom042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Ja, och tydligen inte du heller, eller menar du att du är ett geni genom att yttra orden "Sveriges ekonomi är god" få hit lite källhänvisningar om den nu är det.

Jag har mitt på det torra och även min familj, det är alla socfall och annat klientel som kommer få det svårt.

Du får en bild då:
https://viborc.com/wp-content/upload...urope-2020.png
Citera
2021-03-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Har kommunerna underskott så behöver de låna för att täcka detta. Det lånet räknas in i statsskulden.

Menar du att Kommuninvest alla lån är medräknade i statsskulden?
Var kan man i så fall se det?
Citera
2021-03-31, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom042
Du får en bild då:
https://viborc.com/wp-content/upload...urope-2020.png

Var det allt du klarade av att leverera?
Vi tar och lägger ner den här diskussionen, du var tydligen inte påläst alls.
Citera
2021-03-31, 09:23
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjpreston
Menar du att Kommuninvest alla lån är medräknade i statsskulden?
Var kan man i så fall se det?
Ska man vara petig så kan man förstås mäta statsskulden på lite olika sätt. Om tex två myndigheter lånar av varandra så ökar mängden skuld men ger ett konstigt intryck av skuldbördan.

Ett reglerat sätt att mäta är Maastrichtskulden. Vilket är hela den offentliga sektorns skuld till externa långivare.
https://www.ekonomifakta.se/Ordlista/Maastrichtskulden/
Citera
2021-04-19, 20:28
Medlem
Benefits avatar
Om inte Steffe hade swishat 150 miljarder till EU så skulle det se ganska mycket bättre ut.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in