Citat:
Väldigt överviktig är verkligen en överdrift. Mina första tips gav jag under tiden du vägrade berätta om din vikt och jag trodde att du var väsentligt tyngre. Gör knäböj och mark ont är det nog inte din kroppsvikt som felar, men jag ska sluta tjata om mina jäkla basövningar. You do you, och du verkar ju gå bra
Har helt klart fokat för mkt på viktminskning, har lyft tyngre än vad min muskelmassa medgett vilket lett till ledbesvär och skador. Kanske har jag haft en touch av ätstörning också. Sedan jag skrev inlägget i maj har jag ökat i vikt igen, under kontrollerade former och med stenhård fokus på styrka. Väger nu ca 7 kg mer (fingerade dock min längd och vikt något för att anonymisera mig i förra inlägget ). Vågar hävda att uppgången enbart är muskler och har också ökat markant i styrka i mark, knäböj, bänk. Jag tänker fortsätta upp några kilo till, kanske till 80. Ingen koll alls på fettprocent, men ser ut såhär.
https://ibb.co/wNMvVj1
Har helt klart fokat för mkt på viktminskning, har lyft tyngre än vad min muskelmassa medgett vilket lett till ledbesvär och skador. Kanske har jag haft en touch av ätstörning också. Sedan jag skrev inlägget i maj har jag ökat i vikt igen, under kontrollerade former och med stenhård fokus på styrka. Väger nu ca 7 kg mer (fingerade dock min längd och vikt något för att anonymisera mig i förra inlägget ). Vågar hävda att uppgången enbart är muskler och har också ökat markant i styrka i mark, knäböj, bänk. Jag tänker fortsätta upp några kilo till, kanske till 80. Ingen koll alls på fettprocent, men ser ut såhär.
https://ibb.co/wNMvVj1
Det låter kanon. Jag tror att det är viktigt att försöka ha en sund inställning till kost, särskilt efter en större viktnedgång, man ska med gott samvete kunna äta ordentligt och få i sig rätt proteinmängd och näringsämnen, särskilt efter ett hårt träningspass. Någonstans måste man fimpa rädslan av att hamna tillbaka till sitt gamla, större jag. Man lever ett nytt liv, nya rutiner, mer motion med styrketräning och rörelse.
Styrkeökningar är ett grymt bevis på att något görs rätt, fortsätt så. Såg din bild, såg riktigt bra ut, utan att ha sett ditt före-jag så kan man ju konstatera att du också droppat en del muskelmassa i takt med viktnedgången, men vad gör det? Viktnedgången är klar och nu är det nya tag i att bygga massa - om man nu har det som mål? Det kommer ju lite allt eftersom annars om man tränar på hårt och sköter kosten. Det viktigaste är att man mår bra fysiskt och är nöjd med sin kropp. Men självklart blir man ju aldrig det.
Vikt är ganska irrelevant, men 80 kg är ett bra viktmål, försök att inte dirty bulka, utan köra på långsamt med en bra diet som ligger snäppet på kcal+. Hur ser din kost ut generellt, vad ligger du på för dagligt proteinintag?
Vet ej hur ditt träningsschema ser ut. Vore kul om du återkopplar lite. Kör du mycket basövningar?
Och ledsen TS om vi trådkapar lite.
Senast redigerad av Zuzumba 2021-12-20 kl. 22:30.
Senast redigerad av Zuzumba 2021-12-20 kl. 22:30.