2024-05-07, 22:25
Medlem
cleolinas avatar
Dag 7:

Mat:
Katastrofalt men ordnade upp sig i slutet av dagen.

Träning:
Pass 62 och 61 avklarade!

Power pilates - ”koncentration, disciplin, uthållighet!” uppmanade vår instruktör oss.
Just de tre områden jag har väldigt svårt för.
Förra veckans pass gick som en dans och jag blev ju som rapporterat kär i instruktören och allt, men i dag var det mesta 🙃. Tog mig iaf genom.
Hade även bokat in yogan efteråt men gav upp och gick hem och åt lasagne i stället. Med kimchi, förstås. Smakar hemskt, men inbillar mig att jag mår bättre inom så många områden när jag äter det?

Och nyss stack jag ut och joggade! Wow - kändes BRA?
Vilade mellan varje låt, men bara max nån minut:

Knocking on heaven’s door - Guns N Roses 5.36
Sailing on the Seven Seas - OMD 3.45
Du Hast den Farbfilm vergessen - Nina Hagen 3.02 (Ja, jag vet, men jag behövde något poppigt och peppigt och piggt och stunsigt och studsigt)
China Girl - David Bowie 5.33 (naturligtvis har jag en anekdot om denna men tror att det är bäst att utelämna den, visserligen har Flashback 18-årsgräns, men…)
Forever Young - Alphaville 3.46
=
21 minuter och 2 sekunder.
Detta är ju vad flashbackare tycker om att kalla det för en progression! Med ca 2 min! Hade t.o.m. pallat att springa lite mer men behövde sluta av andra anledningar… 🙃
Och kände mig mycket bättre och mindre flåsig under passets gång!
Nämen, så glad för detta! Har ändå joggat 21 helt ok minuter, effektiv tid, även om jag hade några korta pauser då och då. Och märkbart lättare än i förrgår!

Och vi var på Tekniska museet i dag!
Upptäckte där, i någon sak man kunde mäta sin smidighet i, att jag kom 1 dm längre med höger hand än med vänster! Ändå ganska stor skillnad? Upptäckte också att jag även med den hand jag kom kortast sträcka med kom över snittet för kvinnor i min ålder.
I stället för att bli glad började jag noja över att det är ett tecken på att jag har onormalt korta ben.
Well, well, säger som jag sagt flera gånger förr: varför har ingen öppnat lekland eller lekplats för vuxna? Det är faktiskt riktig kul att klättra, kana, hoppa (jag var KASS på att hoppa högt, samtliga elever, oavsett längd, hoppade högre än jag) et c! Drog mig också för första gången upp med rep! Lutningen var ju knappast enorm men tidigare hade jag aldrig ens vågat pröva.

60 pass kvar… 🤪
Citera
2024-05-07, 22:40
Medlem
Revejs avatar
Riktigt bra kämpat och hörs som det börjar ge resultat också. Vi har läst om både med- och motgångar men nu tre månader efter du skapade denna tråd kämpar du på med tydliga mål så A+ för envishet och uthållighet.

Detta med maten verkar fortfarande lite klurigt och rätt kost och kaloriintag är väldigt viktigt för en bra viktnedgång, du har ju testat mycket så till slut hittar du troligen rätt där också.

Bra om du kan lägga dig tidigt och borsta tänderna ännu tidigare så det inte småäts på kvällen.
Citera
2024-05-08, 21:51
Medlem
cleolinas avatar
Dag 8:

Mat:
Dåligt om än lite bättre än i går och i förrgår.

Träning:
Pass 60 ✅
Var så väldigt trött, låg på sängen och höll på att somna, men tvingade iväg mig själv till simhallen med löftet att det räckte med 20 längder och 0,5 km.

Väl där… herregud!
Har ALDRIG haft ett så bra pass!
Kände mig så mycket starkare och vigare, större rörelseomfång både när det kom till armar och ben, kändes t.o.m. som kroppen var placerad annorlunda i vattnet, att mina höfter bars bättre av vattnet.

Måste vara yogan? Eller kan det ha berott på lasagnen jag åt precis innan jag stack iväg? Kanske inte bara är katten Gustaf som får kraft av lasagne? Eller får han det? Kanske blandar ihop det med Bamse och hans dunderhonung nu. Men oavsett - har ALDRIG haft ett så bra simpass tidigare! Oj, nu har jag skrivit det två gånger, med versaler och allt…
Brukar i vanliga fall ta en kort paus (vi snackar max 2 min) efter 10 varv men kände inget behov av det utan simmade på.
Förstod redan från början att f*** 20 längder, självklart kommer det bli 40 och en kilometer!
8 minuter tidigare än förra veckan var jag klar med en kilometer!
Så sweet att sitta i bastun, duschad, schamponerad och klar, och råka titta på klockan och konstatera att förra veckan var jag motsvarande tid precis klar ute i bassängen och nu satt jag redan här med mitt nytvättade hår och myste självgott.

Ny återstår att se om det blir som förra veckan, att jag får gå upp mitt i natten och ta värktabletter för att det känns som armbågar och handleder håller på att trilla av.

Men - så underbart att känna att det faktiskt går framåt, att man ser resultat; det är så motiverande, jag blir så ivrig!

I väntan på bussen tillbaka slängde jag iväg några sms om min bragd och så skön känsla att få tillbaka ”duktigt!” med varierande emojis tillbaka.
Hade god lust att messa hela min kontaktlista med ”Simning 1 km ✅ 8 min snabbare än förra veckan ✅”
Nu var det bara mamma, pappa och två kompisar som var de utvalda ”lyckliga”.
Men kom igen, man måste väl få skryta lite!? Delad glädje är dubbel glädje, you know. 😉
Och blev sjukt taggad av att ALLA svarade att jag var duktig. Älskar när folk tycker att jag är duktig! Måste bli ännu duktigare!

Övrigt:
Förresten, lol åt att jag babblade så mycket om mina ”kängurumuskler” och så visade det sig att jag var sämst och hoppade lägst av alla… Nåja. Tänk hur lågt jag hade hoppat utan träningen av dem. Hade väl hamnat under 171 cm då. (Som är min längd.)

Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Riktigt bra kämpat och hörs som det börjar ge resultat också. Vi har läst om både med- och motgångar men nu tre månader efter du skapade denna tråd kämpar du på med tydliga mål så A+ för envishet och uthållighet.

Detta med maten verkar fortfarande lite klurigt och rätt kost och kaloriintag är väldigt viktigt för en bra viktnedgång, du har ju testat mycket så till slut hittar du troligen rätt där också.

Bra om du kan lägga dig tidigt och borsta tänderna ännu tidigare så det inte småäts på kvällen.
Tack för dina snälla ord!
Ja… eller efter 3 år! 😬
Nej, fy sjutton!
”Alla dessa dagar som kom och gick
Inte visste jag att det var livet”

Jo, jag vet… Maten är min akilleshäl. Har svårt att begränsa mig. Tycker jag äter nyttigt - oftast - när det kommer till mat, men det är allt det andra som jag inte kan låta bli. Godis, bullar, kex…
Haha! Tandborstning hindrar inte mig!
Men ja… brukar tänka, när klockan är efter 19, att jag inte behöver energi, jag ska bara sova, och snart är det morgon, och då får jag äta igen. (Gäller när jag alltså har ätit middag/kvällsmat och inte är hungrig, bara sugen.)
Usch, har verkligen inte ett neutralt förhållande till mat… Önskar jag kunde ersätta det med andra njutningssätt.
Citera
2024-05-09, 02:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Dag 8:

Mat:
Dåligt om än lite bättre än i går och i förrgår.

Träning:
Pass 60 ✅
Var så väldigt trött, låg på sängen och höll på att somna, men tvingade iväg mig själv till simhallen med löftet att det räckte med 20 längder och 0,5 km.

Väl där… herregud!
Har ALDRIG haft ett så bra pass!
Kände mig så mycket starkare och vigare, större rörelseomfång både när det kom till armar och ben, kändes t.o.m. som kroppen var placerad annorlunda i vattnet, att mina höfter bars bättre av vattnet.

Måste vara yogan? Eller kan det ha berott på lasagnen jag åt precis innan jag stack iväg? Kanske inte bara är katten Gustaf som får kraft av lasagne? Eller får han det? Kanske blandar ihop det med Bamse och hans dunderhonung nu. Men oavsett - har ALDRIG haft ett så bra simpass tidigare! Oj, nu har jag skrivit det två gånger, med versaler och allt…
Brukar i vanliga fall ta en kort paus (vi snackar max 2 min) efter 10 varv men kände inget behov av det utan simmade på.
Förstod redan från början att f*** 20 längder, självklart kommer det bli 40 och en kilometer!
8 minuter tidigare än förra veckan var jag klar med en kilometer!
Så sweet att sitta i bastun, duschad, schamponerad och klar, och råka titta på klockan och konstatera att förra veckan var jag motsvarande tid precis klar ute i bassängen och nu satt jag redan här med mitt nytvättade hår och myste självgott.

Ny återstår att se om det blir som förra veckan, att jag får gå upp mitt i natten och ta värktabletter för att det känns som armbågar och handleder håller på att trilla av.

Men - så underbart att känna att det faktiskt går framåt, att man ser resultat; det är så motiverande, jag blir så ivrig!

I väntan på bussen tillbaka slängde jag iväg några sms om min bragd och så skön känsla att få tillbaka ”duktigt!” med varierande emojis tillbaka.
Hade god lust att messa hela min kontaktlista med ”Simning 1 km ✅ 8 min snabbare än förra veckan ✅”
Nu var det bara mamma, pappa och två kompisar som var de utvalda ”lyckliga”.
Men kom igen, man måste väl få skryta lite!? Delad glädje är dubbel glädje, you know. 😉
Och blev sjukt taggad av att ALLA svarade att jag var duktig. Älskar när folk tycker att jag är duktig! Måste bli ännu duktigare!

Övrigt:
Förresten, lol åt att jag babblade så mycket om mina ”kängurumuskler” och så visade det sig att jag var sämst och hoppade lägst av alla… Nåja. Tänk hur lågt jag hade hoppat utan träningen av dem. Hade väl hamnat under 171 cm då. (Som är min längd.)

Tack för dina snälla ord!
Ja… eller efter 3 år! 😬
Nej, fy sjutton!
”Alla dessa dagar som kom och gick
Inte visste jag att det var livet”

Jo, jag vet… Maten är min akilleshäl. Har svårt att begränsa mig. Tycker jag äter nyttigt - oftast - när det kommer till mat, men det är allt det andra som jag inte kan låta bli. Godis, bullar, kex…
Haha! Tandborstning hindrar inte mig!
Men ja… brukar tänka, när klockan är efter 19, att jag inte behöver energi, jag ska bara sova, och snart är det morgon, och då får jag äta igen. (Gäller när jag alltså har ätit middag/kvällsmat och inte är hungrig, bara sugen.)
Usch, har verkligen inte ett neutralt förhållande till mat… Önskar jag kunde ersätta det med andra njutningssätt.
Bra kämpat, Cleo!

Blev förvånad över att se Stig Johanssons Förlusten här. En mycket vacker, men sorglig, dikt.

Torvald Gahlin uttryckte lite av samma känsla, på ett kanske ännu sorgligare sätt:
"Att vara ung, min son, det är att ha alla grusade förhoppningar framför sig."

Stay strong och kämpa på!
Citera
2024-05-09, 16:30
Medlem
Dishys avatar
Bra jobbat, tycker på riktigt du är jätteduktig! Har smygläst lite och favoritat tråden men inte kommenterat förut. Har samma problem som du tror jag, det finns ju så mycket gott att småäta, så svårt att låta bli 😅
Citera
2024-05-09, 21:54
Medlem
cleolinas avatar
Dag 9:

Pass 59 ✅
Pass 58 ✅

Mat:
Oj, tro det eller ej, men helt ok?
Frukost: Dofilus med brutit Finn Crisp och skivad banan i, rågbröd med antingen honung eller ost (har glömt vilket…)
Lunch: ”bowl” (dvs smoothie utan vätskan) på babyspenat, frysta blåbär, färska jordgubbar 😍, banan. Sen lite jordnötssmör uppepå för att leka Elsa Billgren.
Dessutom ugnsstekt sötpotatis, avokado, getost, smetana och koriander. Åh, allt var så gott!!! Inte så mycket proteiner, dock.
Snacks: valnötter, mandlar, frukt, några rutor choklad och ca 20 gram sockerfritt godis
Middag: En skiva rågbröd med smör. OK, hade tänkt komplettera efter träningen men det blev mest godiset jag beskrev ovan…
Men jag är väldigt nöjd ändå, även om jag hade kunnat skippa godiset, förstås. Men resten var nyttigt och gott!

Träning:

Först pilates. Ganska jobbigt pass. Kände mig sur och tvär och kollade mensappen. Jodå… 7 dagar kvar, enligt den, och ni förstår alla vad det betyder…

På kvällen yoga. Det här var nog det bästa pass jag varit på nånsin? Menar de övningar läraren valde, inte min egen prestation, tyvärr. Kände mig trött och seg men faktiskt piggare i slutet än i början, där jag höll på att somna…
Och tog faktiskt mod till mig att ropa ”jättebra pass!” medan jag slank ur ur salen.

Övrigt:
Har diagnostiserat mig själv med pollenallergi.
Svider i ögonen och är så vansinnigt trött! Sov både på förmiddagen och 2 - 3 timmar på eftermiddagen!? Sov även hela natten utan större avbrott.
Kanske ska testa att köpa allergimedicin i morgon men vet inte om det hjälper mot den ofantliga tröttheten?
Messade min pappa: Tror du jag har cancer?
Hans svar, kort och koncist: Nej!
Alltså, det tror väl inte jag heller, men har aldrig upplevt en sån här trötthet som de senaste en - två veckorna. Sover igenom nätterna men somnar likt förbannat flera gånger dagtid också.

Apropå simningen i går - om ni tänker ”jojo, klart hon var snabbare, förra gången tramsade hon ju runt med hundsim” - så jo, absolut, men ryggsimmet - speciellt det - var väldigt mkt snabbare! Snabbast nånsin på det! Och hade som sagt var en så skön och ”fri” känsla i kroppen. Värktabletter pga ledvärk behövdes inte heller.

Och en till sak apropå simningen:
En gubbe plaskade fram till mig för att varna mig för en man som skvätte vatten omkring sig något enormt när han crawlade, och hade blött ner gubbens glasögon. Så himla sött av honom att vilja varna mig! 🥹

Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Bra kämpat, Cleo! :)

Blev förvånad över att se Stig Johanssons Förlusten här. En mycket vacker, men sorglig, dikt. :)

Torvald Gahlin uttryckte lite av samma känsla, på ett kanske ännu sorgligare sätt:
"Att vara ung, min son, det är att ha alla grusade förhoppningar framför sig."

Stay strong och kämpa på! :)
Tack och tack! 😀
Nej vadå, jag älskar poesi!
Aha - heter den så? Visste inte. Men kommer ihåg första gången min pappa reciterade den, det var i hans lgh i Malmö, så jag måste varit i mellanstadieåldern.
Tack för ditt diktbidrag! Är dock så gammal nu att jag nog har de flesta såna bakom mig! 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Bra jobbat, tycker på riktigt du är jätteduktig! Har smygläst lite och favoritat tråden men inte kommenterat förut. Har samma problem som du tror jag, det finns ju så mycket gott att småäta, så svårt att låta bli 😅
Åååh, tack! 😍
Ja, småätandet, det är verkligen det som förstör! Läste att det fanns ett japansk uttryck, som jag förstås inte kommer ihåg, men det översattes typ till ”munhunger”. Tyckte det var spot on. Ingen hunger i magen, men munnen kräver något!
Citera
2024-05-10, 11:37
Medlem
Kul med lite mer frekventa uppdateringar Cleo! Tolkar det som att du är i en bättre period just nu? Kämpa på med träningen, tycker du är så duktig som kör ofta. Jag tror också att mer träning —> mindre muskelsmärta, i takt med att muskler/leder blir starkare och smidigare.

Själv är jag inne i en period av bara styrkelyft, det är så sjukt kul! Speciellt när jag känner att jag kan öka på vikterna kanske varannan vecka Progression är bra för självförtroendet! Vet att du skrivit tidigare att du provat på bänkpress osv, kör du bara olika pass nu eller styrketränar du också?
Citera
2024-05-11, 22:38
Medlem
cleolinas avatar
Pass 57 ✅

Dag 10:

Nej, hörni, det blev ingen träning! I stället tvättade och städade jag.
Såg en bild av en tiger och ni förstår mina givna associationsbanor… Tigerkaka, mais oui!
Experimenterade dock: 6 ägg i stället för 3, 1 dl socker ist för 3, dessutom 1 dl kruskakli samt 1 dl rågflingor.
Kanske inget jag skulle baka om jag fick gäster men verkligen helt ok gott för att äta i sin ensamhet. Hade man haft ordinarie mängd socker hade det säkert blivit lika gott som en vanlig tigerkaka, om än mer ”tuggigt” men de flesta har ju ändå tänder.

Dag 11:

Maten:
Huvudrätterna var bra men sen var det alla mellanrätter jag får i mig genom dagen…
Försöker tala förstånd med mig själv men det är lite som en blind leder en blind…
Ångrar dock inte att jag gick hem till min mamma med två bageribullar. Tycker ni också ska gå hem till era mammor och äta medhavda bageribullar med dem! Samt era pappor. Föräldrar. ♥️ (Även om de är fan så irriterande allt som oftast.) Däremot ångrar jag allt jag åt i min ensamhet: vågar tyvärr inte rada upp det här. Hon är ju måttlös! skulle ni tänka och tyvärr skulle ni ha rätt.

Träning:
Palaces of Montezuma 3.32
Lime Tree Arbour 2.56
Just like Heaven 3.32
= exakt 10 min! Utan paus emellan!

Hade blott ett enda mål: 7ish varv runt gården, som motsvarar 1 km, men som bonus tänkte jag att jag kanske ändå klarade 10 varv. Klart jag gjorde! 😎
1.39 km blev det, 9.54 minuter tog det. Medeltid: 7.07.
Är glad! Klarar alltså av att jogga 3 låtar utan paus emellan/1 km/10 min!
Underbar majkväll, dessutom. Träden så ljust gröna, himlen en underbar ljusblå som mörknade lätt, månskäran så klar bakom trädgrenarna, luften kändes som silke. Och inte minsta blodsmak eller ont nånstans!

Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Kul med lite mer frekventa uppdateringar Cleo! Tolkar det som att du är i en bättre period just nu? Kämpa på med träningen, tycker du är så duktig som kör ofta. Jag tror också att mer träning —> mindre muskelsmärta, i takt med att muskler/leder blir starkare och smidigare.

Själv är jag inne i en period av bara styrkelyft, det är så sjukt kul! Speciellt när jag känner att jag kan öka på vikterna kanske varannan vecka Progression är bra för självförtroendet! Vet att du skrivit tidigare att du provat på bänkpress osv, kör du bara olika pass nu eller styrketränar du också?

Kul att höra! ☺️
Jo, mår allmänt bättre på olika sätt. Om man bortser från PMS, hehe.

Ja, jag hoppas verkligen det, just nu försöker jag undvika övningar som rör skuldror, axlar et c. Iofs gör ju simning det… Men vågar t ex absolut inte axellyft (nä, heter det så? Den där man lyfter en stång över huvudet) eller stående rodd. Undviker också pass som body pump. Går dock på pass där man använder kroppsvikten (som pilates och yoga) även om jag är försiktig med armhävningar. Är så rädd att trigga igång huvudvärken igen! Har inte haft ont på flera dagar nu, så otroligt skönt! Trots träningen.
Nu när jag städade hittade jag 3 tomma askar med värktabletter plus en broschyr från Apoteket om huvudvärk. Vill verkligen inte hamna där igen…
Men tror som du: i takt med att jag blir starkare men kanske framför allt smidigare så kommer problemet lösas. Men som sagt var: jag är inte redo att specifikt börja styrketräna dessa områden. (Men det görs ju med kroppsvikt ändå i både yoga och pilates. Och simning!)

Åh, så roligt att du kör styrkelyft! Det är väl det systemet med de där 5 basövningarna bland annat? Det brukar ju folk här tipsa om! Har förstått att det är väldigt effektivt! Hur tungt lyfter du?
Citera
2024-05-12, 11:45
Medlem
Citat:

Ja, jag hoppas verkligen det, just nu försöker jag undvika övningar som rör skuldror, axlar et c. Iofs gör ju simning det… Men vågar t ex absolut inte axellyft (nä, heter det så? Den där man lyfter en stång över huvudet) eller stående rodd. Undviker också pass som body pump. Går dock på pass där man använder kroppsvikten (som pilates och yoga) även om jag är försiktig med armhävningar. Är så rädd att trigga igång huvudvärken igen! Har inte haft ont på flera dagar nu, så otroligt skönt! Trots träningen.
Nu när jag städade hittade jag 3 tomma askar med värktabletter plus en broschyr från Apoteket om huvudvärk. Vill verkligen inte hamna där igen…
Men tror som du: i takt med att jag blir starkare men kanske framför allt smidigare så kommer problemet lösas. Men som sagt var: jag är inte redo att specifikt börja styrketräna dessa områden. (Men det görs ju med kroppsvikt ändå i både yoga och pilates. Och simning!)

Åh, så roligt att du kör styrkelyft! Det är väl det systemet med de där 5 basövningarna bland annat? Det brukar ju folk här tipsa om! Har förstått att det är väldigt effektivt! Hur tungt lyfter du?

Du tänker på press? Jag tror du fixar det galant med en tom 15 kg stång och kontrollerade rörelser. Men det kan ju vara bra att köra lite med någon som kan, dvs be en instruktör visa. Jag har också problem med en pajad axel och kan absolut inte köra så tunga pressar och liknande övningar där axlar/skuldror belastas, men jag brukar varva låga vikter + många repetitioner, med tyngre vikter och få repetitioner (vi snackar typ 1-3 reps här). Vet inte om det är det bästa, men det funkar för mig så jag kör på det!

Ja precis: marklyft, böj och bänkpress är väl det som ingår i det som kallas styrkelyft tror jag. Gör lite tyngdlyftning också. Det är svinkul, och när det är kul är det lättare att hitta motivationen att gå till gymmet! Du verkar ha hittat ditt med yoga och pilates exempelvis, men för att bygga muskler så behöver du nog utmana dig med mer belastning. Jag lyfter verkligen inte särskilt tungt ännu, men som sagt är det skoj att känna att jag utvecklas hela tiden och det blir också en morot!
Citera
2024-05-12, 15:59
Medlem
-Ines-s avatar
Kommer du lägga in simning som träning i sommar? Jag funderar på att göra det själv. Men mest hoppas jag att jag kan komma igång med dans igen, jag gick ner nästan 10 kilo när jag dansade regelbundet men de var några år sen.

Kul att du fortsätter med dina uppdateringar Hej Heja
Citera
2024-05-12, 23:04
Medlem
cleolinas avatar
Dag 12:

Mat:
Jag tror jag skippar den här kategorin… 🙃

Träning:
Hade egentligen bokat ett cykelpass, men förstår att följande är provocerande för småbarnsföräldrar och jag ber om ursäkt, men på helgerna vill jag bara vara helt fri och slappna av utan minsta tid att passa. Ergo: jag avbokade.
Packade mig dock ut för en liten tur runt gården med samma mål som i går: 1 km, gärna 10 varv, som blir lite över 1 km. Hade lite ont i ena hälsenan och förväntade mig en dålig springtur men det kändes om något lättare!
Enligt Runkeeper:
1,47 km. 10,08 minuter. 6,55 min/km!
Lite längre och lite snabbare än i går! Verkligen med betoning på lite. 😅
Min egen räkning:
Nästan 11 varv. I går var jag precis utanför min egen ytterdörr när jag sprungit 10 varv när Just like heaven slutade, i dag var jag mittemot, och hade alltså sprungit nästan 11 varv, eller åtminstone 10,5 varv, när Just like Heaven tog slut!
Perfekt att de 3 låtarna tar exakt 10 min!
De är för övrigt de 3 första på mina mest lyssnade 2022-låtar på Spotify. Lika bra 2024.
Sen efteråt nedvarvning - gående - till Take this Waltz.
Underbar låt, underbar majkväll, ännu vackrare än i går.
”There’s an attic where children are playing, where I’ve got to lie down with you soon, in a dream of Hungarian lanterns, in the mist of some sweet afternoon…”
”My mouth on the dew on your thigh…” Åh, jag ryser! Och vill bara lyssna på den igen men klockan är 23 så better not.
En kompis sa att sådan överväldigande trötthet kände hon som gravid och kan det vara så…? Ja, isf är det lilla livet lika saktfärdig och late bloomer som sin morsa. Det är i dagarna exakt 2 år sen jag senast rörde en man och det känns som jag aldrig kommer att göra det igen.
Majkvällar är verkligen gjorda för förälskade men jag har insett att de faktiskt, när allt kommer omkring, är lika vackra även utan pojkvän. Om än mer ensamma.

Så skönt att ligga nytränad, nyduschad och nyinsmord i sängen i nytvättade sängkläder.
Nästa vecka har jag bokat 2 yogapass, 1 pilatespass och 2 cykelpass och jag hoppas verkligen att jag kommer att genomföra dem.

Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Du tänker på press? Jag tror du fixar det galant med en tom 15 kg stång och kontrollerade rörelser. Men det kan ju vara bra att köra lite med någon som kan, dvs be en instruktör visa. Jag har också problem med en pajad axel och kan absolut inte köra så tunga pressar och liknande övningar där axlar/skuldror belastas, men jag brukar varva låga vikter + många repetitioner, med tyngre vikter och få repetitioner (vi snackar typ 1-3 reps här). Vet inte om det är det bästa, men det funkar för mig så jag kör på det!

Ja precis: marklyft, böj och bänkpress är väl det som ingår i det som kallas styrkelyft tror jag. Gör lite tyngdlyftning också. Det är svinkul, och när det är kul är det lättare att hitta motivationen att gå till gymmet! Du verkar ha hittat ditt med yoga och pilates exempelvis, men för att bygga muskler så behöver du nog utmana dig med mer belastning. Jag lyfter verkligen inte särskilt tungt ännu, men som sagt är det skoj att känna att jag utvecklas hela tiden och det blir också en morot!
Ja, just det, axelpress!
Jo, det är säkert bra med mer styrketräning men iom min övervikt tillkommer det ju även extra vikt vid all annan träning också… Men håller med! Ska försöka träna mer regelrätt styrka också! Tack för inspirationen! ☺️ Vad duktig du är som lyfter tyngre och gör framsteg! Jag är nog ganska bekväm av mig…

Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Kommer du lägga in simning som träning i sommar? Jag funderar på att göra det själv. Men mest hoppas jag att jag kan komma igång med dans igen, jag gick ner nästan 10 kilo när jag dansade regelbundet men de var några år sen.

Kul att du fortsätter med dina uppdateringar Hej Heja
Heja heja själv! 👍🏻
10 kilo ner med dans är ju jättebra! Vad körde du?

Hm, menar du utomhus? Nej, det tror jag inte. Fryser så mkt. (Ja, man säger ju att fett isolerar men kallt vatten är det värsta jag vet!) Däremot har jag 5 gånger kvar på mitt klippkort på simhallen så tänkte genomföra de passen nu i maj och juni. Simning är bra träning! ☺️
Citera
2024-05-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ja, just det, axelpress!
Jo, det är säkert bra med mer styrketräning men iom min övervikt tillkommer det ju även extra vikt vid all annan träning också… Men håller med! Ska försöka träna mer regelrätt styrka också! Tack för inspirationen! ☺️ Vad duktig du är som lyfter tyngre och gör framsteg! Jag är nog ganska bekväm av mig…

Den bästa träningen är ju den som blir av, så att du hittat något du trivs med och tränar såpass som du gör nu är ju fullt tillräckligt! (Men jag har en känsla av att användaren snitcho nog skulle hålla med mig i föregående inlägg )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in