Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-08, 16:54
  #14485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Är det intrång om din mail/nr är kopplat till kontot?
Måste inte chrippa godkänna med gammalt lösenord osv. För har han varit med på att ha hennes nummer där osv, har inte hon rätt att ta bort sin kanal då?


Tror precis som du att Chrippa satte allt i linneas namn för att komma undan kronofogden. Så rent juridiskt så tror jag inte att de kommer gå nån vart. Sen hjälper de VERKLIGEN INTE att Jocke o co har lagt stories efter stories. Tycker Anjos videos bara baserar på fakta men sen så kör han en intervju så de floppar också i utredning sen.

Dumma jävlar, alla skulle bara hållt käft som Linnea gör 😂
Citera
2024-01-08, 16:56
  #14486
Avstängd
KentWasHeres avatar
Till er som seriöst tror att Chrippert kommer få fängelse tror så jävla fel. Vi lever i ett land där anstalterna är proppfulla. Dvs att prion ligger inte på influensers som älskar kokain och drar i sig testo enanthate två gånger i veckan och lappar säften på särringen.

Så vad kan man bli dömd till istället?

1. Kontraktsvård. Detta får missbrukare & kriminella som vill sluta osv (Funkar för de flesta pundare så länge straffet inte är över 2års fängelse)

2. Skyddstillsyn med särskilda föreskrifter (Ett mer light alternativ än nummer ett) kan vara att gå något kvinnoboxarprogram på frivården och lämna några up i veckan.

3. Samhällstjänst tillsamans med villkorligt eller något av ovanstående. (Detta är dock inte aktuellt då han faila med förra domen)

Ni alla här blir så jävla patetiska, framförallt ni som envisas med att han är häktad för en grov misshandel när det står klart och tydligt att det är misshandel.

Jag tycker Chrippert förtjänar att sitta där han sitter av olika anledningar, men inte för han skicka på fnasket en snyting så som hon betett sig. Seriöst, skulle jag haft barn och någon kallar denna horunge omg säger jag. Skiter fullständigt i kön och konsekvenser då. Men vad vet jag, ni ryggradslösa slynor som gapar mest här saknar heder.

"Men en man som slår en kvinna har ingen heder heller" Kanske det, men en man som inte klappar på någon som kallar sitt kött och blod för horunge saknar ännu mera heder.
Citera
2024-01-08, 16:56
  #14487
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Han har anmält L för misshandel och dataintrång.
Jocke kan inte anmäla. Det är bara chrippa som kan göra en sån anmälan. Så chrippa får göra det när han kommer ut.
Ps: var det inte du som sa att chrippa skulle släppas idag?
Citera
2024-01-08, 16:57
  #14488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Till er som seriöst tror att Chrippert kommer få fängelse tror så jävla fel. Vi lever i ett land där anstalterna är proppfulla. Dvs att prion ligger inte på influensers som älskar kokain och drar i sig testo enanthate två gånger i veckan och lappar säften på särringen.

Så vad kan man bli dömd till istället?

1. Kontraktsvård. Detta får missbrukare & kriminella som vill sluta osv (Funkar för de flesta pundare så länge straffet inte är över 2års fängelse)

2. Skyddstillsyn med särskilda föreskrifter (Ett mer light alternativ än nummer ett) kan vara att gå något kvinnoboxarprogram på frivården och lämna några up i veckan.

3. Samhällstjänst tillsamans med villkorligt eller något av ovanstående. (Detta är dock inte aktuellt då han faila med förra domen)

Ni alla här blir så jävla patetiska, framförallt ni som envisas med att han är häktad för en grov misshandel när det står klart och tydligt att det är misshandel.

Jag tycker Chrippert förtjänar att sitta där han sitter av olika anledningar, men inte för han skicka på fnasket en snyting så som hon betett sig. Seriöst, skulle jag haft barn och någon kallar denna horunge omg säger jag. Skiter fullständigt i kön och konsekvenser då. Men vad vet jag, ni ryggradslösa slynor som gapar mest här saknar heder.

"Men en man som slår en kvinna har ingen heder heller" Kanske det, men en man som inte klappar på någon som kallar sitt kött och blod för horunge saknar ännu mera heder.

Jag är enig, sen tyder ju mycket på att Chrippa fått utstå både psykisk och fysisk misshandel ett tag. Han fick väl nog av slynan!
Citera
2024-01-08, 16:58
  #14489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jocke kan inte anmäla. Det är bara chrippa som kan göra en sån anmälan. Så chrippa får göra det när han kommer ut.
Ps: var det inte du som sa att chrippa skulle släppas idag?

Klart som tusan han kan anmäla, varför skulle han inte kunna göra det? Förresten det är inte frågan om grov misshandel. Har du grinat färdigt nu?
Citera
2024-01-08, 17:04
  #14490
Medlem
https://youtu.be/zHSmSSdzikM?feature=shared
Chrippa har velat slå sönder julia för att hon varit jävligt lat.
passande att han sitter för misshandel nu.
Citera
2024-01-08, 17:04
  #14491
Medlem
Storstan svalde verkligen chrippa och spotta ut honom, hoppas han håller fötterna på jorden nu och blir ödmjuk. Reality check i sitt esse. Kanske han kan sluta med orten rappande och ladd nu. Eller kommer han springa runt och lek hård i mjölby nu för han suttit i sthlm två veckor
Citera
2024-01-08, 17:04
  #14492
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Till er som seriöst tror att Chrippert kommer få fängelse tror så jävla fel. Vi lever i ett land där anstalterna är proppfulla. Dvs att prion ligger inte på influensers som älskar kokain och drar i sig testo enanthate två gånger i veckan och lappar säften på särringen.

Så vad kan man bli dömd till istället?

1. Kontraktsvård. Detta får missbrukare & kriminella som vill sluta osv (Funkar för de flesta pundare så länge straffet inte är över 2års fängelse)

2. Skyddstillsyn med särskilda föreskrifter (Ett mer light alternativ än nummer ett) kan vara att gå något kvinnoboxarprogram på frivården och lämna några up i veckan.

3. Samhällstjänst tillsamans med villkorligt eller något av ovanstående. (Detta är dock inte aktuellt då han faila med förra domen)

Ni alla här blir så jävla patetiska, framförallt ni som envisas med att han är häktad för en grov misshandel när det står klart och tydligt att det är misshandel.

Jag tycker Chrippert förtjänar att sitta där han sitter av olika anledningar, men inte för han skicka på fnasket en snyting så som hon betett sig. Seriöst, skulle jag haft barn och någon kallar denna horunge omg säger jag. Skiter fullständigt i kön och konsekvenser då. Men vad vet jag, ni ryggradslösa slynor som gapar mest här saknar heder.

"Men en man som slår en kvinna har ingen heder heller" Kanske det, men en man som inte klappar på någon som kallar sitt kött och blod för horunge saknar ännu mera heder.

Christofer står redan under villkorlig dom. Såväl brottets art, och troligen också straffvärde, talar för att fängelse kan komma ifråga. Dessa alternativ ovan du nämner hade varit mer troliga om Christofer inte var dömd så sent som under 2023. Beroende på hur allvarligt våld det handlar om är det inte alls förvånansvärt om han får ett par månaders fängelse.
__________________
Senast redigerad av StorTuffBiker 2024-01-08 kl. 17:07.
Citera
2024-01-08, 17:05
  #14493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Förstår att din hjärna inte är 100, men ja utomstående kan också anmäla olika brott som de ser.


Som någon borde gjort för länge sedan med tanke så på att barnet så ska ha varit i närheten. Vad hände med det?
Hon om någon ska skyddas och ses till att hon är i en trygg miljö.
Vart tog alla vägen då för att stå upp för henne under denna tid?
Alla kanske spelade CS helt plötsligt
Citera
2024-01-08, 17:13
  #14494
Avstängd
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Christofer står redan under villkorlig dom. Såväl brottets art, och troligen också straffvärde, talar för att fängelse kan komma ifråga. Dessa alternativ ovan du nämner hade varit mer troliga om Christofer inte var dömd så sent som under 2023. Beroende på hur allvarligt våld det handlar om är det inte alls förvånansvärt om han får ett par månaders fängelse.

Vad menar du med brottets art? Googla kontraktsvård och läs på. Syftet med en kontraktsvård är rehabilitering på riktigt. Chripperts försvarare kommer så klart trycka på detta. Straffet kommer också baseras på vad yttrandet från frivården säger. Dvs tycker frivården att C är tillräckligt mogen för en kontraktsvård på något 12-stegshem så är risken att utfallet blir så oavsett vad åklagaren yrkar på (Så länge det är under 2år)

Du kan bli dömd till kontraktsvård för våldtäkt, grov misshandel, rån, ekonomisk brottslighet osv. Så tro mig, brottets art i detta fallet kommer inte spela någon roll.
Citera
2024-01-08, 17:15
  #14495
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zsarp
Storstan svalde verkligen chrippa och spotta ut honom, hoppas han håller fötterna på jorden nu och blir ödmjuk. Reality check i sitt esse. Kanske han kan sluta med orten rappande och ladd nu. Eller kommer han springa runt och lek hård i mjölby nu för han suttit i sthlm två veckor
allt pekar på att han kommer få sitta längre än 2 veckor dock. Men ja, han kommer väl tro att han är riktigt tuff när han väl kommer ut.
Citera
2024-01-08, 17:18
  #14496
Medlem
Är rädd för det
Kan bli en Chrippa 3.0 som kommer ut.
Vilken mardröm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in