Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
De fick en fullmakt. Men det kommer ju ni inte köpa. Chrippa ville ge en.

Det har vi hört men hur går det ihop med att det är sekretess och att han är häktad och detta på grund av vissa pga kollusionsfara - då känns det ju inte helt riktigt att de istället skickar allt sånt till ett gäng som sysslar med sociala medier, redigering, har så många följare de har osv och helt enkelt är ännu större "faror" för undanröjande och som nu förstör/stör i brottsutredningen....så den biten känns ju inte som att den går ihop bara.
Citera
2024-01-08, 16:30
Medlem
Citat:
När Jocke knockade mej med bevis.

Jag har mer stora nyheter men det är så tröttsamt att bara bli påhoppad med skit när jag berättar.

Därför att många finner det väldigt märkligt att du som inte är hans vän eller är i hans närhet (allegedly) matas med information helt random. Det är lika märkligt som att Linnea skulle börja höra av sig till mig och förse mig med information.

Först ska de jaga dig och hänga ut dig för att du spyr ur skit om dem, sen blir du en mjukis helt plötsligt och matar ut "bevis" i en pågående utredning.
Vad hände? Fick du uppdrag att hålla ordning i tråden så att vissa delar av bevisen kan sippra ut på något sätt så att flashbackarna håller sig lite ändå på Chrippas sida?
Be Jocke skicka till mig också, jag tar tacksamt emot all bevisning som finns som inte kommit ut till allmänheten.
Så kan jag hjälpa dig att styra tråden är rätt håll

Så vad tror du som har så bra insikt om allt, vad blir L dom? eftersom hon bör ha varit anmäld långt tidigare med tanke på barnet.
Vad blir Chrippas? Hur stor chans har han att komma ut i det fria och börja skrika på youtube igen?
Citera
2024-01-08, 16:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det har vi hört men hur går det ihop med att det är sekretess och att han är häktad och detta på grund av vissa pga kollusionsfara - då känns det ju inte helt riktigt att de istället skickar allt sånt till ett gäng som sysslar med sociala medier, redigering, har så många följare de har osv och helt enkelt är ännu större "faror" för undanröjande och som nu förstör/stör i brottsutredningen....så den biten känns ju inte som att den går ihop bara.

Jocke har ju varit på förhör och häktesförhandling. Sedan kommer ju det mesta inte från polisutredningen. Vad kommer från polisutredningen mer än skadorna?
Citera
2024-01-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
🤣🤣🤣 fan vad tragikomiskt, har svårt att se Chrippa ta sin försvarare seriöst. Vilka har han företrätt tidigare?
Kan inte Jocke höra med David Massi eller kräva landets bästa försvarare? Då hade Christofer varit ute nu och sluppit sitta om han är oskyldig? Eller är det mer praktiskt att Christofer inte har en möjlighet att yttra sig, medan gänget återställer allt som gått förlorat och knåpat ihop egna bevis?

De som e så sjukt är ju att Jocke verkar vara ”jävligt rik” enligt sin TikTok så varför inte skaffa bästa försvarare till sin bror?

Oavsett om han är rik eller ej vet vi alla att Jocke har pengar.
Citera
2024-01-08, 16:37
Medlem
Citat:
När Jocke knockade mej med bevis.

Jag har mer stora nyheter men det är så tröttsamt att bara bli påhoppad med skit när jag berättar.

Dock vände du ju redan typ den 15-16/12 när efterlysningen och outandet av dem vilket var typ två veckor innan det här fallet så du hade redan vänt långt innan dessa "bevis" knockade dig så det påståendet är bullshit.

Så tyvärr är det ju du som dels gjort den där tvära vändningen från att i princip varit besatt och pratat illa om Chrippa till att nu blivit deras springpojke som dessutom snackar så mycket skit som du även presenterar/påstår som sant men inte kan backa upp med något annat och därför är det ju inte konstigt att du blir ifrågasatt när du kommer med så mycket tomma ord utan bäring.
Citera
2024-01-08, 16:38
Medlem
Citat:
Jocke har ju varit på förhör och häktesförhandling. Sedan kommer ju det mesta inte från polisutredningen. Vad kommer från polisutredningen mer än skadorna?

Men det var rådde ju sekretess och han fick inte närvara vid själva förhandlingen?
Citera
2024-01-08, 16:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Dock vände du ju redan typ den 15-16/12 när efterlysningen och outandet av dem vilket var typ två veckor innan det här fallet så du hade redan vänt långt innan dessa "bevis" knockade dig så det påståendet är bullshit.

Så tyvärr är det ju du som dels gjort den där tvära vändningen från att i princip varit besatt och pratat illa om Chrippa till att nu blivit deras springpojke som dessutom snackar så mycket skit som du även presenterar/påstår som sant men inte kan backa upp med något annat och därför är det ju inte konstigt att du blir ifrågasatt när du kommer med så mycket tomma ord utan bäring.

Det är okej att ändra sig, jag lovar!
Citera
2024-01-08, 16:46
Medlem
Negerkucks avatar
Varför skulle Jockeboi varit på förhör i ett sånt här tidigt skede? Han var väl inte på plats? Bara hoppas det leder till åtal så alla förhör kommer i FUP så ser man om han ljög om även detta.
Citera
2024-01-08, 16:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Varför skulle Jockeboi varit på förhör i ett sånt här tidigt skede? Han var väl inte på plats? Bara hoppas det leder till åtal så alla förhör kommer i FUP så ser man om han ljög om även detta.

Han har anmält L för misshandel och dataintrång.
Citera
2024-01-08, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane

What? Har Linnea spöat på Jocke och kommit åt hans tekniska utrustning?
Citera
2024-01-08, 16:51
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane

Är det intrång om din mail/nr är kopplat till kontot?
Måste inte chrippa godkänna med gammalt lösenord osv. För har han varit med på att ha hennes nummer där osv, har inte hon rätt att ta bort sin kanal då?
Citera
2024-01-08, 16:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Är det intrång om din mail/nr är kopplat till kontot?
Måste inte chrippa godkänna med gammalt lösenord osv. För har han varit med på att ha hennes nummer där osv, har inte hon rätt att ta bort sin kanal då?

Ingen aning om hur det fungerar. Men enligt alla i den kretsen är det frågan om dataintrång, så antar att Chrippa nämnt det.

Misshandel ska det tydligen finnas vittnen till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in