Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-13, 01:41
  #15829
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonkochKnoll
Alltså, jag gillar anjo men senaste videon var ju katastrof. För det första, tror han att han skyddar sig mot förtal genom att kalla Linnea för "L"? Det är ju helt uppenbart vem han pratar om. För det andra, förstår han inte att polisen ALLTID gör orosanmälan vid liknande situationer? Det blir för fan orosanmälan om man hamnar i fyllecell över natten. För det tredje, och sista, tror han på riktigt att Chrippa häktades för att polisen "har något emot Chrippa"? Kom igen, den videon fick mig att tappa respekt för honom, trodde inte han var så dum.

Förövrigt hoppas jag Chrippa släpper en video och talar ut. Det blir hundra gånger mer intressant att höra än någon andrahandskälla.
Då gjorde videon ändå nytta eftersom du (och säkert andra) äntligen vaknade och insåg vad han är.
Citera
2024-01-13, 01:59
  #15830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrc00li0
Det är knappast fejkat. De har mycket att göra, bryr sig knappast om skriv eller stavfel. Plus att det är standard att soc kopplas in vid våld eller narkotika.

Jag vet, men det var någon annan här som påstår att det är ett fejkat brev.
Citera
2024-01-13, 02:04
  #15831
Medlem
vichy6s avatar
Denna bräckliga nya! familljeidyllen är pengar.

Inget annat.

Och varför inte? När halva Sveriges befolkning är fiskmås…. mjölka skiten ur din. Familjen Berg och ett ex tjänar ju ändå nån mille. Som att t ex ha nån Disneykanal

I hate lajf
Citera
2024-01-13, 02:07
  #15832
Medlem
vichy6s avatar
Och att jag! Ni!

Klickar på en sämre såpa än någonsin producerats på 80-talet….


Steppa upp mupps 🙂

Jag vill inte pröjsa väskor, ögonfransar och shit
Citera
2024-01-13, 02:11
  #15833
Medlem
Ricins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man ser det i kronor och öron har du rätt - om man ser till vad en fällande dom kan innebära i övrigt så har du fel.
Även om han skulle ådra sig en villkorlig dom så är något sådant "poänglös" mot någon som i övrigt är laglydig.
Citera
2024-01-13, 02:16
  #15834
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Även om han skulle ådra sig en villkorlig dom så är något sådant "poänglös" mot någon som i övrigt är laglydig.
Att få en dom för förtal emot sig kostar om man är youtuber genom att Youtube har regler de skall förhålla sig till. För människor som Anjo och Rask svider restriktioner på Youtube mer rättsväsendets dom gör för dem i verkligheten.
Så även poänglösa domar har effekt.
Citera
2024-01-13, 02:16
  #15835
Medlem
vichy6s avatar
Om! han döms iofs med tidigare villkorlig, 6 månader.

Gissar på allt. Skadestånd till L blir 12000 och han får umgänge med restriktioner
Citera
2024-01-13, 02:17
  #15836
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att få en dom för förtal emot sig kostar om man är youtuber genom att Youtube har regler de skall förhålla sig till. För människor som Anjo och Rask svider restriktioner på Youtube mer rättsväsendets dom gör för dem i verkligheten.
Så även poänglösa domar har effekt.


Finns det tidigare fall?
Citera
2024-01-13, 02:18
  #15837
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Stackars unge. Ingen fast punkt i livet, ingen förskola, båda föräldrarna har IQ en bit under 100, pappa ignorerar henne och gapar hellre i kameran eller tränar, flyttar runt, pappa flyttar bort, pappa presenterar genast en ny partner för henne, pappa blir häktad, mamma och pappa är ihop igen... För stunden.

Nej fyfan vilken start i livet.

Ja verkligen. Där kommer vi troligtvis snacka om en del psykologbesök framöver i livet om inte saker förändras..

Stackars stackars barn .. som får leva i all denna jävla soppa som hennes föräldrars/familj och vänner gottar sig i - allt för cloout och dineros.

Hoppas poletten en dag faller ner för Klanen och dess anhängare och vem det verkliga offret faktiskt är - Cloe (som inte ens har en egen röst).

Jag vill kräkas.
Citera
2024-01-13, 02:19
  #15838
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Finns det tidigare fall?
Ja, Rask som fälldes för grovt förtal och integritetsintrång.
Den domen förändrade reglerna och gränserna för Youtubers i Sverige.
Citera
2024-01-13, 02:20
  #15839
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, Rask som fälldes för grovt förtal och integritetsintrång.
Den domen förändrade reglerna och gränserna för Youtubers i Sverige.


Tack. Man kan alltså tänka sig att denna härva i jakt på pengar kan bli kostsam?

Stora barn leker….
Citera
2024-01-13, 02:24
  #15840
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Efter att ha sett alla videoklipp relaterade till denna händelse, inser jag att endast en part har framfört sin synpunkt.

Det har cirkulerat textmeddelanden från Chloes surfplatta, men de verkar vara ur sitt sammanhang. Exempelvis har Linnea i ilska skrivit meddelanden som "Du har förstört mitt liv", följt av "Jag kommer vara glad när ditt liv fallerar".

Anjo, som presenterar dessa meddelanden, ifrågasätter inte omständigheterna bakom Linneas uttalanden. När jag läser dessa meddelanden undrar jag om kanske Chrippa har begått något allvarligt, som att vara otrogen. Linnea uttrycker sitt missnöje genom textmeddelanden istället för att konfrontera Chrippa ansikte mot ansikte, kanske för att hon behöver tid att tänka.

Om Chrippa var otrogen, vilket verkar troligt eftersom han återvände till sitt ex efter häktningen och tycks ha varit i kontakt med henne, skulle det förklara en del.

Som influencer är det tänkbart att man undviker att skicka hotfulla svar via meddelanden, eftersom Linnea skulle kunna ta skärmdumpar och dela dem, vilket skulle kunna skada hans karriär. Även om han litar på Linnea, är det klokt att inte svara aggressivt via meddelanden.

Baserat på vad jag sett finns inga konkreta bevis. För att tänka objektivt om situationen, detta är vad vi vet:

En kvinna anmäler en man för misshandel .
Exet påstår att mannen inte varit våldsam tidigare men erkänner att hon ljugit under tidigare förhör hos polis för att skydda en annan person. Nu förväntas vi tro att hon talar sanning.
En Youtuber hänger ut kvinnan genom att visa meddelanden som är tagna ur sitt sammanhang.
En video görs där barnet förhörs av exet, med ledande frågor som anklagar kvinnan för misshandel mot barnet, istället för att ta ärendet till polisen. Barnet uttalar sig också mycket opportunt.
Meddelanden från personer som påstår sig känna kvinnan presenteras som sanning, utan verifiering, och endast om de gynnar den anklagade mannen.

Måste även säga att när jag kollar på Anjos videos så blir jag jävligt äcklad. För det första så känns det som att han är GROVT narcisistisk och bara där blir jag äcklad. Men att man kan förtala en människa på det sättet. Precis som att hon är djävulen själv, gör mig spyfärdig.

Har följt forumet en del och många här tror ju att Joakim Lundell inte skulle gilla dessa videos och att Anjo är desperat efter views/cash men jag tror att Joakim vill att dessa videos ska komma ut och att kvinnan ska förtalas och vara rädd. Tror inte Anjo hade gjort dessa videos om han inte fick OK från Joakim.

Har gjort en del kommentarer på Anjos videos, men de blir alltid borttagna. Har mest varit kritisk och frågat om det är lämpligt att förhöra barn och likande. Verkar som han vill få det att framstå som att alla håller med honom..
Tycker det är skrämmande med folk som tror att de står över lagen.
Och sättet han säger "Jag har informationen polisen har". Precis som att polisen skulle ge honom någonting.
Bryr mig egentligen inte så mycket om Chrippa eller har någon aning om vad som hände/hur förhållandet såg ut.
Men jag hoppas verkligen att Anjos kanal blir borttagen från youtube och att han spärras. Detta han håller på med är farligt och människor kan ta livet av sig


Kloka analyser du gör - tänker exakt detsamma i mycket du skriver.

Funderar på om det finns NÅGON som helst möjlighet att gå samman i flashbackanda och mass-anmäla Anjo Olw’s kanal… Om det liksom skulle ge effekt eller om youtube ens bryr sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in