Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-17, 09:15
  #18217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Har funderat på samma sak. Jocke hade fixat lägenhet till dom där familjen skulle bli ett igen, så boende lär finnas.

Kan bara komma fram till att Anjo ser tillfället att tjäna pengar på att ha dom hemma hos sig för att suga ut mer information och ha med henne i videos. Samt att han tycker det är roligt att provocera och säga "JAG tar hand om C nu".

Det Anjo inte förstår är att han i och med alla videos och i synnerhet liven igår har förstört alla möjligheter för familjen att återförenas igen, något som verkar vara L högsta dröm trots allt som har hänt.

Det bästa för dom inblandade och framförallt för barnets framtid hade varit om alla videos och reaktioner från diverse uppmärksamhetssuktande "influencers" aldrig hade sett dagens ljus.

Nu kommer det här att ältas i vecka efter vecka och man kan ställa sig frågan, till vems fördel?

Svaret är: de som tjänar $$$$ på det.

Fast det är nog inte ovilligt från Julias håll heller ju att de nu är hos Anjo - tror ju liksom inte att Anjo tvingat henne direkt utan de båda ser nog vinning i det. Och Jocke ser nog den största vinningen just nu när han har de båda på ett ställe vilket gör det lättare för honom att styra och ställa. Men även underlättar det ju för dem att hålla samma historia när de bor under samma tak.
Sen att Julia inte vill bo själv med Chloe nu kan man ju förstå och alternativet vore väl då hemma hos sin familj men då finns ju risken att de vill påverka henne på ett annat sätt kring detta så att hon då istället bor med sina "lagkamrater" i detta krig är ju mer logiskt sett från styrande håll. Plus att Chloe ändå får två kompisar i Anjos döttrar så de kan sysselsätta varandra och föräldrarna får fri tid att filma.
Så att Julia och Chloe bor hos Anjo och Lisen är väl på så sätt inte så underligt egentligen.

... dock skulle jag önska att Julia skulle kunna avslöja Chrippas inte helt ärliga förevarande i Spanien men även i Sverige. Den dolda inkomstkällan.
Citera
2024-01-17, 09:17
  #18218
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det sjukaste med hela den här soppan är att majoriteten, här på Flashback samt alla influencers, tror att Chrippa på eget bevåg återigen lämnat Julia och gått tillbaka till L. Det är så uppenbart att ni aldrig råkat ut för en person med allvarlig Borderline-störning.

Det gör ont i mig när jag ser hur hans personliga brev läses upp högt för allmänheten eftersom jag vet att L sitter och tittar. Varför tror ni Chrippa ringde Julia och bönade och bad om att inte släppa breven offentligt? Det handlar inte om att skydda L, han är helt enkelt rädd för sitt eget liv.


Finns två typer av människor som gör det.

1: Man vill vara rebell och gå emot etablissemanget.
2: Man är kvinna och kränkt och vill att mannen ska få ta stryk oavsett om den är ett offer eller inte.
3: Vissa lägger ned timmar dagligen på att följa, hitta fel och hata på influencers. Vissa har tom haft detta som heltidsjobb under många år. Helt sjukt är det....
Citera
2024-01-17, 09:18
  #18219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
... dock skulle jag önska att Julia skulle kunna avslöja Chrippas inte helt ärliga förevarande i Spanien men även i Sverige. Den dolda inkomstkällan.

Återigen en av Linneas alla hållhakar på Chrippa. Han är rökt hur han än gör nu. Lämnar han Linnea kommer han få skaka galler och lämnar han henne inte kommer han få leva som en olycklig och nedbruten man tills någon av dem misshandlar den andre och hamnar i fängelse.
Citera
2024-01-17, 09:18
  #18220
Medlem
SkattefriZons avatar
Chrippa har själv gottat sig med med hat drev mot folk i mängder. Det har varit roligt att titta på men nu är han mer hatad en Pontus Rasmusson. 😂


Vem är farligast för barn?
Chrippa eller Pontus?
Citera
2024-01-17, 09:19
  #18221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypokondria
Inget försvar alls då jag tycker Chrippa är en idiot, även alla de andra inblandade.
Vill dock säga att Linnea är the puppetmaster och den som styr, tar vad hon vill ha, använder.
Fullständigt Bdp livsfarlig och exakt sådär helt jävla manipulativt bedårande.

Har själv för många gånger råkat illa ut av Bpd & Npd:s men lär mig aldrig läxan.

Kan verkligen förstå kräftans tankar och han speglas så jävla lätt av henne, han tror nu igen på henne, att han är medskyldig och kanske boven till hennes mående och tvära kast.
Medberoende och empati blir en drog och hon är knarket. Det heliga, den unga kroppen, hennes fitta, det hänsynslösa sexet som han inte tror finns någon annanstans. Han är hennes lilla leksak som använder han och alldeles snart slängs han på tippen igen. Redan nu, i Spanien när hon vänder han ryggen, men änfå får han att tro på sagor där han känner sig levande.

Det är en dans med döden, och hon äger och har andra backups redo.

Ibland vet jag inte om Bdp är en annan högre ras eller demoner som spelar spelet bättre än någon annan. Snubben är körd och han vet om det fast han ännu tror att han har spelet på sin sida.

Märks att det är hans första runda.
Ger det max 6mån till innan han är helt utspelad.
Go Linnea, du äger detta spelet 🔥

Haha jag skrev bara några timmar innan dig att jag ger Chrippa 6 månader till med Linnea sen är han så nedbruten att han slutar gymma.

Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det sjukaste med hela den här soppan är att majoriteten, här på Flashback samt alla influencers, tror att Chrippa på eget bevåg återigen lämnat Julia och gått tillbaka till L. Det är så uppenbart att ni aldrig råkat ut för en person med allvarlig Borderline-störning.

Det gör ont i mig när jag ser hur hans personliga brev läses upp högt för allmänheten eftersom jag vet att L sitter och tittar. Varför tror ni Chrippa ringde Julia och bönade och bad om att inte släppa breven offentligt? Det handlar inte om att skydda L, han är helt enkelt rädd för sitt eget liv.

Fascinerande att så många fortfarande inte fattar det här. Vi får bevittna konsekvenserna av ett BPD-förhållande live, rakt ner i misären i rekordfart. Det här är bara början.
Citera
2024-01-17, 09:20
  #18222
Avstängd
KentWasHeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Återigen en av Linneas alla hållhakar på Chrippa. Han är rökt hur han än gör nu. Lämnar han Linnea kommer han få skaka galler och lämnar han henne inte kommer han få leva som en olycklig och nedbruten man tills någon av dem misshandlar den andre och hamnar i fängelse.
Jag hör dig men håller inte med, du får det att låta som att Chrippa blivit kidnappad. Spelar ingen roll hur mentalt besatt man är, som pappa väljer man ALLTID sina barn. End of discussion.
Citera
2024-01-17, 09:20
  #18223
Avstängd
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Chrippa har själv gottat sig med med hat drev mot folk i mängder. Det har varit roligt att titta på men nu är han mer hatad en Pontus Rasmusson. 😂


Vem är farligast för barn?
Chrippa eller Pontus?

Hahaha klockrent inlägg 🤣! Ja samma skrot och korn dom två nu.
Citera
2024-01-17, 09:26
  #18224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Återigen en av Linneas alla hållhakar på Chrippa. Han är rökt hur han än gör nu. Lämnar han Linnea kommer han få skaka galler och lämnar han henne inte kommer han få leva som en olycklig och nedbruten man tills någon av dem misshandlar den andre och hamnar i fängelse.

Ja men on den avslöjas och kan stoppas så hans inkomster stryps kommer han ju inte kunna hålla sig flytande och kommer väl på något sätt behöva krypa tillbaka.
Och i det fallet skulle antagligen ett fängelsestraff vara att föredra och är inte omöjligt att han dessutom skulle kunna få förmildrande omständigheter om han hävdar att han nu gjort det under hot från Linnea också och eventuellt kan göra en anmälan på henne så även hon får någon reprimand och straff för sitt och de tvingas isär igen.
Citera
2024-01-17, 09:26
  #18225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Jag hör dig men håller inte med, du får det att låta som att Chrippa blivit kidnappad. Spelar ingen roll hur mentalt besatt man är, som pappa väljer man ALLTID sina barn. End of discussion.

Mentalt besatt? Då läste du inte vad jag skrev. Chrippa vet mycket väl att L är ett gift och att Julia är den rätta men på grund av hennes hållhakar på honom har han inget val. Vem fan vet vilka lik han har i garderoben? Droghandel och skumraskaffärer känns rätt givet men kan ju finnas saker vi inte ens har en aning om.

Det kan ju finnas saker som skulle göra att han förlorar vårdnaden om sitt barn. Det har hon ju till och med själv skrivit själv i ett av sina sms. Men jag antar att idioterna i tråden kommer fortsätta skriva att konversationerna är fejk, till och med efter att Chrippa själv har erkänt att de är äkta
Citera
2024-01-17, 09:35
  #18226
Medlem
Dom båda satt nog inne på live sändningen igår. Sedan att det postas på Instagram, men bara på den enas, med öppna kommentarsfält medans den andre har stängda osv. Intressant. Varför posta inte hon något, kanske räckte med hans och att stormen av hat än mer riktas till honom istället för den andre? Hmm..
Citera
2024-01-17, 09:37
  #18227
Medlem
Dalbins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Det som väntar Chrippa och Linnea är följande:

1. Blattar och annat wt folk kommer omringa dessa och filma samtidigt. Vi har sett det för (Tänk er Elias) De kommer bli bespottade och förnedrade och tvingas säga massa saker som att dem är horungar och dylikt.

2. Om nu hans kanal kommer tillbaka kommer drevet vara så hårt att YT kommer stänga ner kanalen. Finns säkert massa regler de kan gömma sig bakom.

3. Både Chrippa och Linnea har frataniserat och varit otrogna så detta kommer inte upphöra.

4. Chloe kommer bli omhändertagen tills detta har lagt sig. Socialtjänsten behöver inte så mycket underlag för att slå på ett akut lvu, hur de sedan blir är en annan femma. Jag hoppas verkligen lillhjärtat kommer till en kärleksfull familj där hennes behov blir tillgodosedda och uppmärksammade.

Bra analys, akut LVU kan soc göra omgående men sen har dem 7 dagar på att få ett beslut av socialnämden. Socialnämnden skickar en skrivelse till förvaltningsrätten som fastställer LVUn. Så det går fort om dem bara vill
Men vissa kriterier måste uppfyllas.
Citera
2024-01-17, 09:39
  #18228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Ja men on den avslöjas och kan stoppas så hans inkomster stryps kommer han ju inte kunna hålla sig flytande och kommer väl på något sätt behöva krypa tillbaka.
Och i det fallet skulle antagligen ett fängelsestraff vara att föredra och är inte omöjligt att han dessutom skulle kunna få förmildrande omständigheter om han hävdar att han nu gjort det under hot från Linnea också och eventuellt kan göra en anmälan på henne så även hon får någon reprimand och straff för sitt och de tvingas isär igen.

Håller med, ett fängelsestraff i något år är det lätt värt det för att komma ur ett BPD-förhållande. Däremot vet vi ju inte om det finns andra lik i garderoben som skulle sabba hans liv för alltid, exempelvis pedofili. Det tror jag inte på själv men L själv har ju sagt att hon sitter på saker som skulle få både Chrippa och Julia att bli av med vårdnaden av barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in