Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Exakt så.

Och det här bör upprepas tills det går in i folks tröga huvuden.
Jocke lyckas inte bara manipulera sönder Chrippas liv, han lyckas manipulerar folk i den här tråden också.

Tycker alla parter försöker manipulera här, kolla bara på allting som L lade upp också både på sociala medier, har kvar den långa ''sanningen'' på sin youtube kanal etc, för att spela offer, visar bara de hemska från honom etc men inget där hon gjorde fel etc. Men så var de från C:s läger med när de nu var ett läger så att säga.

Alla jagar views, pengar och uppmärksamhet i detta fall förutom 2 personer och de är Jacke och Jonna som känns mer som att de håller sig i bakgrunden och inte vill bli involverade/velat ta de privat utanför sociala medier biten för hela Sverige att se
Citera
2024-02-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Kan du inte ta en skärmbild av storyn?

Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Jag kan tyvärr inte ta skärmdump just nu, sitter dåligt till men om någon hinner så är det sista storyn på Anjos insta. Ang Linneas näsa, hoppas hon får en behandling som rättar till det av den hon var hos i samarbete

Mumsbulle har nu postat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://ibb.co/2ySzTgQ

Tack! Så det ser ut!
Som sagt många gånger av mig, hon borde inte använda så mycket fillers. Hennes "gråt" ser inte ens äkta ut, hennes ansikte är för stelt för att uttrycka riktiga känslor?
Senast redigerad av DyraMynt 2024-02-23 kl. 17:30.
Citera
2024-02-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan
Tycker alla parter försöker manipulera här, kolla bara på allting som L lade upp också både på sociala medier, har kvar den långa ''sanningen'' på sin youtube kanal etc, för att spela offer, visar bara de hemska från honom etc men inget där hon gjorde fel etc. Men så var de från C:s läger med när de nu var ett läger så att säga.

Alla jagar views, pengar och uppmärksamhet i detta fall förutom 2 personer och de är Jacke och Jonna som känns mer som att de håller sig i bakgrunden och inte vill bli involverade/velat ta de privat utanför sociala medier biten för hela Sverige att se

Ja absolut, jag håller med.
Det gäller allihop, mer eller mindre.

Jag ville mest peka på huvudpersonerna i det här dramat.
Citera
2024-02-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Intressant det där om IcaBanken. Det var nytt för mig.

Vid konkursen hade Skabbe bara konton i Sparbanken och Danske bank, men inte nåt hos Ica. Kan det stämma att Ica accepterat en person med miljonskulder som ny kund, eller är det en miss i bouppteckningen?

Har Jock&Jonna kanske hjälpt Skabbe att få ut pengar...? Har J&J medverkat till penningtvätts- och skattebrott kanske det är anledningen till att Jocki är rädd för sanningen.

Eller ljuger/gissar Anjo?

En sak är dock säker med hela den äckliga tattarligan i Norrköping: de polisanmäler aldrig sina brottsmisstankar som vanligt folk.
Dom sköter det genom att avrätta människor, samtidigt som dom får styrkekramar och content.

Tex den fabricerade peddoskandalen med 40-åringen som Rask och Anjo lyckades lokalisera och hitta....
Jocke mådde sååå dåligt
Den härvan var sjuk på alla plan.
Hade det funnits något uns av sanning, hade man dragit tjejen inför rätta, men Jocke fick styrkekramar och förlät kvinnan....samtidigt som Anjo och Chrille och övriga fick massor av stoff för att klämma ur sig videor...eh, dokumentärer...
Maktkampen mellan Jocke och Olof är patetisk.
Olof är ute ur bilden, näste man till rakning?
Kommer apklanen hinna med flyget eller stoppas dom i passkontrollen? Recidivfara?

Det ser minst sagt mörkt ut.
Citera
2024-02-23, 17:27
Avstängd
Jag kan tyvärr inte ta skärmdump just nu, sitter dåligt till men om någon hinner så är det sista storyn på Anjos insta. Ang Linneas näsa, hoppas hon får en behandling som rättar till det av den hon var hos i samarbete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vembryrsigfan

Du kan stryka Jonna, hon är högst medveten och drillar gänget.
Jacke däremot...titta på jag svärpodden, det är hjärtskärande när han berättar om hur han valts bort sen han blev nykter.
Han kontaktades när Chrille anhölls, för att hjälpa Jocke att "fria" Chrille..
Då dög han.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nu vet man inte om Anjo kommer med någon sanning heller. Din sanning, min sanning, finns bara en sanning, allas sanning, ingen sanning....
Men stämmer det med LVU är det jävligt illa.
Det är jättetragiskt med LVU, men det visar åtminstone att de tar det på högsta allvar och är beredda att vidta åtgärder.

Chrippa verkar tyvärr inte stå i begrepp att förstå innebörden av det, eller så skiter han i det.
Jag misstänker att han skiter i det, annars hade nog allt sett annorlunda ut på tre röda, efter ett sådant besked.
Citera
2024-02-23, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Intressant det där om IcaBanken. Det var nytt för mig.

Vid konkursen hade Skabbe bara konton i Sparbanken och Danske bank, men inte nåt hos Ica. Kan det stämma att Ica accepterat en person med miljonskulder som ny kund, eller är det en miss i bouppteckningen?

Har Jock&Jonna kanske hjälpt Skabbe att få ut pengar...? Har J&J medverkat till penningtvätts- och skattebrott kanske det är anledningen till att Jocki är rädd för sanningen.

Eller ljuger/gissar Anjo?

En sak är dock säker med hela den äckliga tattarligan i Norrköping: de polisanmäler aldrig sina brottsmisstankar som vanligt folk.
Tror att Anjoponken och Chrippa utbytt erfarenheter och tips...
Anjo tror han sitter på en hög häst, ledd av Jocki.
Snart kommer den Trojanska hästen med svenska rättsväsendet
Citera
2024-02-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är jättetragiskt med LVU, men det visar åtminstone att de tar det på högsta allvar och är beredda att vidta åtgärder.

Chrippa verkar tyvärr inte stå i begrepp att förstå innebörden av det, eller så skiter han i det.
Jag misstänker att han skiter i det, annars hade nog allt sett annorlunda ut på tre röda, efter ett sådant besked.
Jag tror att Jocke njuter av att krossa Chrille.
En frisk människa gör inte såhär.
Det är ingen dokusåpa
Citera
2024-02-23, 17:34
Medlem
Så det finns en risk för LVU och människorna fortsätter pumpa ut sakerna på internet? Att Chrippa och Julia enligt Anjo skulle pratat om barnet på sociala medier efter mötet med socialen där de fått reda på detta är en ren lögn. Det det gjort efter det är bara att svara på korta saker som hur det gick på mötet och att de inte får prata mer än så om det. Det var Anjo som bröt detta genom att gå ut med videon om att han skulle ge allt material till Liam, se också hans kommentarer där han klart och tydligt skriver att han inte får lägga upp saker mer pga en myndighet. Han är då medveten om att barnet riskeras att tas ifrån både Chrippa och Julia men väljer ändå att släppa all information till Liam för att han ska fortsätta göra hans smutsiga jobb.

Ser inte jättebra ut för Jocke/Julia/Linnea eller andra familjemedlemmar om de underlättat för Chrippas skattebrott. Men det skiter väl Anjo i så länge han får sänka Chrippa till varje pris. Härlig vän Jocke har i honom
Citera
2024-02-23, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Mumsbulle har nu postat:

Tack! Så det ser ut!
Som sagt många gånger av mig, hon borde inte använda så mycket fillers. Hennes "gråt" ser inte ens äkta ut, hennes ansikte är för stelt för att uttrycka riktiga känslor?
Eh, du ser väl att Anjo mixtrat med bilden? Sådär tokigt som han och rask brukar göra...
Citera
2024-02-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Eh, du ser väl att Anjo mixtrat med bilden? Sådär tokigt som han och rask brukar göra...

Andra i tråden påstod att Linnea grät i "Chrippas" Twitch live över att näsan var sned. Jag antog att bilden kom därifrån. Men då är den alltså manipulerad?
Linnea har eller har inte gråtit i "Chrippas" Twitch live över att näsan är sned?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in