Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-28, 18:27
  #30121
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Poäng där. Dock säger ju Chrippa att han skrivit brev i häktet, och blir arg på Anjo när Anjo hotar med att sprida hans brev. Så det låter ju som det finns brev han skrivit, men om det är dem papper Liam fått vet vi ju inte.

Om man lyssnar/läser hur breven är skrivna så känns det tveksamt att det är Chrippa som skrivits dem.
"Blixten slår ner det svider till över kinden och näsan får ett slag. Håret gör ont medans jag viker ner min kropp Jag säger till henne att det är slut och slår igen dörren och möter min brors blick i den stora hallen i lyxvillan.
Tomhet och sorg drar in mellan mina ögon "

Klart inte han suttit och skrivit helt seriöst i häktet

Killen har ju rå damp och första gången i häktet
Klart han inte skulle skrivit på det viset

Han kan ju knappt prata en normal mening
Citera
2024-02-28, 18:32
  #30122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Klart inte han suttit och skrivit helt seriöst i häktet

Killen har ju rå damp och första gången i häktet
Klart han inte skulle skrivit på det viset

Han kan ju knappt prata en normal mening
Han hade ju inga substanser i kroppen under häktningen förmodligen.
Citera
2024-02-28, 18:34
  #30123
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Spelar ingen roll vad han säger, det var han som skrev en "självbiografi" på 47 sidor om vad som hänt, det var han som satt och berättade "sanningen" i Anjos fåtölj för att den sen skulle laddas upp till allmänheten. Det var han som gick hårt ut med att L misshandlat sitt barn. Spelar ingen roll om Jullan gick ut med video först, han har gått ut med att hon lagt hand på barnet.
Han är bra på att skylla ifrån sig den där 34 åriga snorungen.
Jo, om man dock ser det såhär
Chrippa sitter i häktet, medans han sitter där utan att dem kunnat få information ifrån honom, utan att få höra hans sida av historien, så målar dem upp en bild av en våldsam Linnea som misshandlat och hotat chrippa, och misshandlat Lilla C. Dem målar upp en bild att chrippa ville lämna Linnea för Julia.

När Chrippa kommer ut får han detta manus i knäet. Om han säger att det inte är sant betyder det att han säger att Jocke, Gustav, Anjo, Julia, m.fl har ljugit för hela Svenska folket. Detta manus kommer även vara hans försvar vid en eventuell rättegång om misshandel. Så han spelar sin roll, bekräftar deras manus om våldsamma Linnea där han är ett försvarslöst offer. För att rädda ansiktet på sin familj och sina vänner, och skydda sig själv.

Men när han får kontakt med Linnea igen tappar han allt, och bara flyr.

Hans familj har pushat så hårt för att han ska bli ett par med Julia, dem bodde ihop mindre än 1 vecka och hyresvärden fick 5-6 klagomål. Uppenbarligen funkar dem inte ihop.

Jag tror sanningen ligger någonstans emellan Linnea och Chrippas historia.
Men det som iallafall är sant är att alla människor i detta kaos är värdelösa människor som borde skämmas, växa upp och börja ta ansvar och bete sig som vuxna (vilket aldrig kommer ske)
Citera
2024-02-28, 18:46
  #30124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratworst
Varför tar han inte detta sista delen isåfall eller typ bara några screens på story? De första 7 minuterna när man får se vilka som kontaktat hnm var mer värdefullt än hans brev jag inte tror ett dugg på. Lixom järnrör i huvudet, what?
Det där "järnröret" som ena stunden var ett slag i huvudet, en annan gång ett slag som gjorde honom skakig i armen, även kallat parasollskaft, eh...det är bara fabricerade lögner som sekten skrivit ihop utifrån Linneas dagbok, för att vända all skit som Chrippa gjort mot Linnea, och Chloe till det omvända.
Han skriker ju jävla pissunge i något klipp, fittJulia har vi hört, det är inte en lugn sansad Chrippa, snarare har gänget utgått från dom skador som finns daterade i dagboken och stämmer i tid med Linneas anmälningar om misshandel, ofredande, mm det var en hel del.

Att Julia haft full koll på Chrippas messenger framgår åter igen, Julia som är sjukligt svartsjuk och har önskat psykopatbrudens död...

Detta luktar riktigt illa och det är Voldemort och gänget som skapat detta drama.
Citera
2024-02-28, 18:51
  #30125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Han hade ju inga substanser i kroppen under häktningen förmodligen.
Det vet vi ingenting om, förundersökningen är under sekretess. Konstigt ändå att Jocke fått veta att det finns ett ögonvittne i form av Linneas syster, det bryter mot allt att delge honom dessa uppgifter.

Eller hans vidriga
"Jag är bara en vanlig medborgare om polisen säger att jag ska göra någonting så gör jag det" eller vad fan det var han hävdade iom hans kränkande hemfridsbrott där han stolpar in med biggest looserbarbapapa och mama...med kamerpor och filmar Linnea...

Det är vidrigt.
Citera
2024-02-28, 18:57
  #30126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, om man dock ser det såhär
Chrippa sitter i häktet, medans han sitter där utan att dem kunnat få information ifrån honom, utan att få höra hans sida av historien, så målar dem upp en bild av en våldsam Linnea som misshandlat och hotat chrippa, och misshandlat Lilla C. Dem målar upp en bild att chrippa ville lämna Linnea för Julia.

När Chrippa kommer ut får han detta manus i knäet. Om han säger att det inte är sant betyder det att han säger att Jocke, Gustav, Anjo, Julia, m.fl har ljugit för hela Svenska folket. Detta manus kommer även vara hans försvar vid en eventuell rättegång om misshandel. Så han spelar sin roll, bekräftar deras manus om våldsamma Linnea där han är ett försvarslöst offer. För att rädda ansiktet på sin familj och sina vänner, och skydda sig själv.

Men när han får kontakt med Linnea igen tappar han allt, och bara flyr.

Hans familj har pushat så hårt för att han ska bli ett par med Julia, dem bodde ihop mindre än 1 vecka och hyresvärden fick 5-6 klagomål. Uppenbarligen funkar dem inte ihop.

Jag tror sanningen ligger någonstans emellan Linnea och Chrippas historia.
Men det som iallafall är sant är att alla människor i detta kaos är värdelösa människor som borde skämmas, växa upp och börja ta ansvar och bete sig som vuxna (vilket aldrig kommer ske)

Det ser ut Skabbes handstil - om man jämför breven med t ex underskriften i överklagandet till Hovrätten eller namnteckningen på körkortet. Hans säregna stil att skriva vissa bokstäver, exempelvis "r","f" och "g", matchar väldigt ofta.

Vad få tycks reflektera över är att ingen har juridisk rätt att publicera texterna. Om Skabbe verkligen har skrivit dem, suttit och ansträngt sig med de här taffliga metaforerna med den direkta intentionen att publicera texten i bokform, så är det ett uppenbart intrång i upphovsrätten. Man begränsar ju Skabbes möjligheter att tjäna pengar på en kommande bok (eller att sälja dem upplästa i Memmo).

Jag tror dock inte heller att detta brott kommer att anmälas. Oavsett vad som händer i tattarlängan i Norrköping så polisanmäler de aldrig något.
Citera
2024-02-28, 19:01
  #30127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Utifrån vad du beskriver så har jag svårt att se att Danjal skulle ha gjort något fel.
Jag menar, det går att ta ut lön och betala all skatt själv. Det är oftast vanligt bland anställda som kommer in och jobbar en dag eller något. Det var vanligt på mitt tidigare jobb, när en vakans skulle lösas fort, att den anställde fick hela lönen, men fick själv deklarera sin skatt.

ja nej jag tror inte heller han gjort nåt fel men Memmo har som standard att dom hjälper att betala lön innan han får pengarna in på kontot men nu har ju Chrippa lurat honom att han löser det själv så det är nog inte danjals fel alls. men Chrippa kommer få problem med utmätning av lön i framtiden.
Citera
2024-02-28, 19:01
  #30128
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Han hade ju inga substanser i kroppen under häktningen förmodligen.

Då skriver man ju ännu mer som en kråka
Citera
2024-02-28, 19:03
  #30129
Medlem
Nu ska det flexas med en hyrbil igen.
https://ibb.co/JK48rR1


Alltid hyra - aldrig äga.

Tattare in i benmärgen.
Citera
2024-02-28, 19:10
  #30130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nu ska det flexas med en hyrbil igen.
https://ibb.co/JK48rR1


Alltid hyra - aldrig äga.

Tattare in i benmärgen.

Det är ju från Marbella bilden är tagen. Är han där nu, eller en gammal bild?
Citera
2024-02-28, 19:11
  #30131
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det ser ut Skabbes handstil - om man jämför breven med t ex underskriften i överklagandet till Hovrätten eller namnteckningen på körkortet. Hans säregna stil att skriva vissa bokstäver, exempelvis "r","f" och "g", matchar väldigt ofta.

Vad få tycks reflektera över är att ingen har juridisk rätt att publicera texterna. Om Skabbe verkligen har skrivit dem, suttit och ansträngt sig med de här taffliga metaforerna med den direkta intentionen att publicera texten i bokform, så är det ett uppenbart intrång i upphovsrätten. Man begränsar ju Skabbes möjligheter att tjäna pengar på en kommande bok (eller att sälja dem upplästa i Memmo).

Jag tror dock inte heller att detta brott kommer att anmälas. Oavsett vad som händer i tattarlängan i Norrköping så polisanmäler de aldrig något.
Med manus menade jag inte dem handskrivna breven, utan historien/berättelsen.
Dem handskrivna breven kan ju någon ha hjälp Chrippa hur han ska skriva/formulera sig.

Och nej, dem tar ingenting den lagliga vägen, delvis eftersom utgången kanske inte blir som dem vill eftersom dem inte kan styra domaren, och delvis att polisen kanske upptäcker andra saker som kan drabba dem själva. Allihopa är så otroligt insyltade i samma sak att dem är nog skit rädda att polisen ska börja undersöka dem.
Citera
2024-02-28, 19:12
  #30132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Det är ju från Marbella bilden är tagen. Är han där nu, eller en gammal bild?
Han är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in