Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-05, 14:58
  #30697
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nu minns inte jag detaljerna men hade inte hon typ 20 000 i deklarerad inkomst 2022?

Ja det är inte mycket. Om hon så fått tex aktivitetsstöd som arbetssökande så borde hon fått mer än 20 000. Jag vet inte?
Citera
2024-03-05, 15:11
  #30698
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Nu minns inte jag detaljerna men hade inte hon typ 20 000 i deklarerad inkomst 2022?
Hon jobbade väl och bodde utomlands slutet av 2022, början på 2023 om jag fattat det rätt? Sedan kom hon tillbaka till Sverige när hon blev tillsammans med chrippa runt sommaren 2023.
Citera
2024-03-05, 16:45
  #30699
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Alltså jag vet inte varför jag fått känslan av att hon akut träffat en ny sugardaddy därnere? Och det var kanske anledningen till uppbrottet ..

Tror dom gör såhär för att Jocke anjo och alla ska sluta och Jocke ska återigen hjälpa sin mongolida brosa med vanliga saker som lägenhet bil osv för han kan inte lösa det själv. Enklare gå ut med att dom har gjort slut då, då kommer klanen till hans undsättning ska du se.
Citera
2024-03-05, 17:18
  #30700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hon jobbade väl och bodde utomlands slutet av 2022, början på 2023 om jag fattat det rätt? Sedan kom hon tillbaka till Sverige när hon blev tillsammans med chrippa runt sommaren 2023.

Bodde och jobbade i Barcelona 2021/22, tror hon bodde i Marbella en tid efter det innan hon flyttade tillbaka till Sverige och jobbade i Stockholm. Innan Barcelona ska hon ha jobbat på EON. Inget som bara kommer ifrån henne utan hon har bilder från jobben och förekommer på deras sociala medier.
Av alla saker kanske just jobb inte är den grejen man ska dissa henne för, med tanke på att hon verkar ha haft fler jobb än alla de inblandade tillsammans, trots att de är 10 år äldre
Det är inte konstigt att hon inte har råd att konsumera och åka på semester i den mån som Chrippa vill och gör, det är det ingen med en medelinkomst i Sverige som har, inte ens han själv bevisligen.
Citera
2024-03-05, 17:31
  #30701
Medlem
Vad är oddsen för att hela gänget lämnar Sverige och drar (flyr) till Danjal?
Det "dramakaos" som har skapats är svårt att göra ogjort.
Pengar verkar vara ett problem, eller iallafall skatteverket för flera av dom inblandade.

Men vad vet jag?

Linnéa hade en lajv nyss, blåmärkena som skymtades hade mörknat, hon verkade glad, hade hopp om livet.
Det märkliga är att hon har förlovningsringen på sig.
Citera
2024-03-05, 17:40
  #30702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Linnéa hade en lajv nyss, blåmärkena som skymtades hade mörknat, hon verkade glad, hade hopp om livet.
Det märkliga är att hon har förlovningsringen på sig.

Nämnde hon något om framtida planer?
Citera
2024-03-05, 17:52
  #30703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad är oddsen för att hela gänget lämnar Sverige och drar (flyr) till Danjal?
Det "dramakaos" som har skapats är svårt att göra ogjort.
Pengar verkar vara ett problem, eller iallafall skatteverket för flera av dom inblandade.

Men vad vet jag?

Linnéa hade en lajv nyss, blåmärkena som skymtades hade mörknat, hon verkade glad, hade hopp om livet.
Det märkliga är att hon har förlovningsringen på sig.

De är väl förlovade? Vorre konstigt att inte ha den.

Att de gjort slut vet ingen ännu, det har de gjort fyrtioelva gånger redan.
Citera
2024-03-05, 18:14
  #30704
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
De är väl förlovade? Vorre konstigt att inte ha den.

Att de gjort slut vet ingen ännu, det har de gjort fyrtioelva gånger redan.

Då har dom inte gjort slut.
Citera
2024-03-05, 18:47
  #30705
Medlem
hetabengts avatar
Han växte ännu mer i mina ögon här : https://www.youtube.com/watch?v=ODWCIwC8m2c

Så vettig. Såhär mycket har jag nog aldrig stått på Chrippas sida.
Citera
2024-03-05, 19:07
  #30706
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetabengt
Han växte ännu mer i mina ögon här : https://www.youtube.com/watch?v=ODWCIwC8m2c

Så vettig. Såhär mycket har jag nog aldrig stått på Chrippas sida.

Gött att han lyckades manipulera dig.
Citera
2024-03-05, 19:11
  #30707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youngarne
Var det gäller Linnea har hon troligtvis gjort sina del av dåliga handlingar hon också. Men tror inte ett dyft på att hon är den psykopaten hon utmålas till att vara. Det behövs en syndabock i dramat och syndabocken blev Linnea i början av dramat för att rentvå Chrippa. Nu när dramat har pågått i 3 månader har ju fler saker uppmärksammats som tex Chrippas potentiella ekobrott som Linnea förmodligen inte har något med att göra man kanske har vetskap om som är skadligt om hon delar med sig av den. Sedan verkar ju Anjo ha något individuellt hat mot Linnea redan från start med tanke på hans besatthet av henne tidigare. I den delen av dramat vi befinner oss nu anser jag att Linnea är den mest mogna av alla inblandade då hon fortfarande är den som håller tyst. Chrippa håller ju uppenbarligen på att få en härdsmälta medans fantastiska Jocke och Anjo hänger i Dubai med fiffeljal. Vart är hjälpen nu när Chrippa behöver den som mest?


Har man tagit emot ett större belopp av C och sedan skickar vidare pengarna så räknas det som medhjälp. Så säkerligen många som darrar. 6 mån -3 år för medhjälp till grov ekonomisk brottslighet
Citera
2024-03-05, 19:13
  #30708
Medlem
Vet man överhuvudtaget att ringen ska va en förlovningsring? hela frieriet och det var väl bara för att skapa intresse och inte direkt seriöst. Tycker att det är lite konstigt att de båda verkar så chill, tveksam på att dessa skulle klara av ett snyggt avslut ifrån varandra. Sen att hon stannar i huset som de båda bott i, hade inte det varit väldigt jobbigt om de faktiskt gjort slut? sitta där själv på kvällarna? Kan nog vara så att det här är något som är bestämt och att Chrippa skulle hem för möte med soc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in