Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 17:19
  #32737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Jag är ingen som följer youtubers, influencers och allt vad det heter. Men av någon anledning har dessa människor dykt upp i mina flöden och rent ut sagt besudlat min digitala vy.

Varför skriker han så mycket? Går han på droger, kan man ens göra det i Dubai, existerar kokain-försäljning där?

Jag förstår att han kallas kräfta, killens panna påminner om en fuktskadad läderväska. Men han solar på ännu mer. Och det där lilla trollet till tjej också. De skulle behöva solskyddsfaktor. Men inser att det är deras minsta problem…. och problem verkar de ha.

Stackars lilla dotter hemma i Sverige. Det är inte helt vanligt att ha hela pappas frånvaro dokumenterad i detalj för hela världen att se. Alla dessa tragiska digitala avtryck, eller ”content” (haha) som de gör kommer hon som äldre kunna titta på. Se i detalj vad pappa bortprioriterade henne för. Tror inte det här kommer göra gott för Chloes psyke när hon blir äldre och prövar sina vingar fram i vuxenlivet.

Kan du tänka dig att han är 35 och hon 23?
Ser ut som 10 år äldre 🤣
Citera
2024-03-31, 17:20
  #32738
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Jag är ingen som följer youtubers, influencers och allt vad det heter. Men av någon anledning har dessa människor dykt upp i mina flöden och rent ut sagt besudlat min digitala vy.

Varför skriker han så mycket? Går han på droger, kan man ens göra det i Dubai, existerar kokain-försäljning där?

Jag förstår att han kallas kräfta, killens panna påminner om en fuktskadad läderväska. Men han solar på ännu mer. Och det där lilla trollet till tjej också. De skulle behöva solskyddsfaktor. Men inser att det är deras minsta problem…. och problem verkar de ha.

Stackars lilla dotter hemma i Sverige. Det är inte helt vanligt att ha hela pappas frånvaro dokumenterad i detalj för hela världen att se. Alla dessa tragiska digitala avtryck, eller ”content” (haha) som de gör kommer hon som äldre kunna titta på. Se i detalj vad pappa bortprioriterade henne för. Tror inte det här kommer göra gott för Chloes psyke när hon blir äldre och prövar sina vingar fram i vuxenlivet.

Kokain finns att få tag på överallt. Och som tjej är det inte svårt att smuggla in
Citera
2024-03-31, 17:53
  #32739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Kan du tänka dig att han är 35 och hon 23?
Ser ut som 10 år äldre 🤣

När man går på utseende betyder det att man inte har något att komma med.
Kan du berätta något mer du tycker om Chrippa?
Citera
2024-03-31, 18:19
  #32740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
När man går på utseende betyder det att man inte har något att komma med.
Kan du berätta något mer du tycker om Chrippa?

Inte gått på någons utseende, ställde en fråga och ett faktum. Att de förstör genom att sola hela jävla dagarna.
Citera
2024-03-31, 20:43
  #32741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det här var nog det mest korkade inlägget ever. "Allt detta började med att Linnea fick Chrippa att bli anmäld och häktad"
Vem gjorde anmälan?
Vem utför gripandet?
Vem beslutar om häktning?

Vad jag vet så det enda Linnea gjorde vad att be någon, som hon trodde var en vän, om hjälp. Tyckte du att hon gjorde fel i det?

😂😂
Ja det var ju så det började och det går inte att komma undan, att Chrippa blev häktad var startskottet för "drevet". Punkt.🤷🏼 sen om det inte var Linnea själv som ringde polisen så gjorde ju hon att sin vän trodde att hon behövde hjälp och det är ju inget som kommit från ingenstans. Och att Chrippa faktiskt blev gripen och satt häktad så länge han gjorde visar ju att något faktiskt mötte polisen. Och att Linneas uttalande till polisen som ledde till den soc-anmälan som startade den biten. Utöver detta hur Linneas anmälan drogs tillbaka, återupptogs och sedan sitter hon i hans lägenhet och bryr sig uppenbarligen inte någonting om att detta ledde till att Chloe blev tagen från Chrippa och nu gått tillbaka till honom på riktigt och även hon sitter och kör dryga kommentarer och hintar kring dramat som varit.
Så Goldentie, du får hemskt gärna tycka att mitt inlägg var det mest korkade ever men kan säga att i mitt tycke är dina inlägg snäppet värre 😌👊🏼
Citera
2024-03-31, 20:43
  #32742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Haha okej, så Linneas anmälan var bara påhittad då? Hur kom luffaren in på häktet? Oj då, blev det jobbigt nu? Det är dom enbart som började detta drama.

Men gud vad trög du är. Läs FUP så slipper du ställa dumma frågor!
Citera
2024-03-31, 20:51
  #32743
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
😂😂
Ja det var ju så det började och det går inte att komma undan, att Chrippa blev häktad var startskottet för "drevet". Punkt.🤷🏼 sen om det inte var Linnea själv som ringde polisen så gjorde ju hon att sin vän trodde att hon behövde hjälp och det är ju inget som kommit från ingenstans. Och att Chrippa faktiskt blev gripen och satt häktad så länge han gjorde visar ju att något faktiskt mötte polisen. Och att Linneas uttalande till polisen som ledde till den soc-anmälan som startade den biten. Utöver detta hur Linneas anmälan drogs tillbaka, återupptogs och sedan sitter hon i hans lägenhet och bryr sig uppenbarligen inte någonting om att detta ledde till att Chloe blev tagen från Chrippa och nu gått tillbaka till honom på riktigt och även hon sitter och kör dryga kommentarer och hintar kring dramat som varit.
Så Goldentie, du får hemskt gärna tycka att mitt inlägg var det mest korkade ever men kan säga att i mitt tycke är dina inlägg snäppet värre 😌👊🏼
Det var inte Linneas uttalande som ledde till den soc-anmälan. Polisen måste enligt lag göra soc anmälan när någon av föräldrarna bryter emot visa lagar.
Lilla C blev inte tagen ifrån Chrippa pga Linnea. Chrippa behövde börja lämna piss prover i samband med att soc begränsade hans umgänge med lilla C. Så problemet låg hos Chrippa, inte hos Linnea.
Citera
2024-03-31, 21:00
  #32744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var inte Linneas uttalande som ledde till den soc-anmälan. Polisen måste enligt lag göra soc anmälan när någon av föräldrarna bryter emot visa lagar.
Lilla C blev inte tagen ifrån Chrippa pga Linnea. Chrippa behövde börja lämna piss prover i samband med att soc begränsade hans umgänge med lilla C. Så problemet låg hos Chrippa, inte hos Linnea.

I anmälan står det ju att flickvännen uttryckt oro för barnet så jo hennes uttalande var ju en del i denna (återger det inte ordagrant för pallar inte söka upp dokumentet igen).
Citera
2024-03-31, 21:06
  #32745
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
I anmälan står det ju att flickvännen uttryckt oro för barnet så jo hennes uttalande var ju en del i denna (återger det inte ordagrant för pallar inte söka upp dokumentet igen).
Ja det står var hon sa, polisen får inte hemlighålla information från socialen.
Men även om hon hade sagt att Chrippa var den bästa föräldern i världen hade polisen fortfarande enligt lag varit tvungen att soc anmäla honom, och soc hade varit tvungen att göra en utredning.
Vad Linnea sa och inte sa påverkar inte det.
Citera
2024-03-31, 21:25
  #32746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja det står var hon sa, polisen får inte hemlighålla information från socialen.
Men även om hon hade sagt att Chrippa var den bästa föräldern i världen hade polisen fortfarande enligt lag varit tvungen att soc anmäla honom, och soc hade varit tvungen att göra en utredning.
Vad Linnea sa och inte sa påverkar inte det.

Men vad är det du vill? Hon hade inte behövt yttra sig nej och då hade det inte varit ute till allmän beskådan och även om då polisen gjort denna anmälan ändå så fine och då hade de gjort rätt men självklart blir ju hennes uttalande en tung punkt i detta (oavsett vad du säger och oavsett vem som var den som kontaktade polisen, det var Linnea som var grunden till detta och detta insåg jag även då jag var på hennes sida så du behöver inte låtsas vara dum nu bara för att prompt backa henne i allt - och detta även om hon hade full orsak att göra denna anmälan så det är inte den i sig jag kritiserar utan hennes kommande beteende efter det).
Men det är fortfarande denna situation som dragit igång allt hur mycket du kanske vill se att drevet startade från ingenting.
Citera
2024-03-31, 21:30
  #32747
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Men vad är det du vill? Hon hade inte behövt yttra sig nej och då hade det inte varit ute till allmän beskådan och även om då polisen gjort denna anmälan ändå så fine och då hade de gjort rätt men självklart blir ju hennes uttalande en tung punkt i detta (oavsett vad du säger och oavsett vem som var den som kontaktade polisen, det var Linnea som var grunden till detta och detta insåg jag även då jag var på hennes sida så du behöver inte låtsas vara dum nu bara för att prompt backa henne i allt - och detta även om hon hade full orsak att göra denna anmälan så det är inte den i sig jag kritiserar utan hennes kommande beteende efter det).
Men det är fortfarande denna situation som dragit igång allt hur mycket du kanske vill se att drevet startade från ingenting.
Vad pratar du om?
Ska hon ljuga för polisen?
Bara för att hon berättar för polisen blir det inte offentligt, det var förtals gänget som valde att göra detta offentligt, inte Linnea.
Och nej, hennes uttalande vägde inte tungt när det kom till soc anmälan.

Om du är/var på Linneas sida är det ditt val.
Vad har jag backat Linnea i?
Jag säger vara det som är bevisat, det som är sanning, om du har ett problem med det säger det mer om dig än om mig.
Citera
2024-03-31, 21:40
  #32748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
I anmälan står det ju att flickvännen uttryckt oro för barnet så jo hennes uttalande var ju en del i denna (återger det inte ordagrant för pallar inte söka upp dokumentet igen).
Chrippa häktades och det görs inte utan grund.
Att han blev häktad var Jocke snabb med att basunera ut.
Socanmälningen var det Gustav som la upp offentligt och påstod att det var Linnea som gjort den, fast det framgår att det är polisen som gjort anmälan pga "incidenterna".
Att Linnéa förhördes av polis vid flera tillfällen är brukligt.
Hon ansågs trovärdig och att hon höll tillbaka med information och ville inte anmäla Christofer.
Har du ens läst häktningspromemorian?
Det allra bästa hade varit att Christofer och Linnéa fått reda ut detta utan "hjälp" dom inte bett om.
Man tar inte lagen i egna händer.
Det är inte Jockibois realityrättegång som Depp vs Heard, som han la upp prints på och spred ut.
Det får fan vara nog nu.
Jocke kan fortsätta med sin skit och sluta tro att han kan styra över allt och alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in