Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-21, 06:59
  #38737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det sa chrippa dock efter att Jocke gett privata samtal och meddelanden till Anjo så han kan fortsätta göra sina förtals videos.
Och efter dem olagligt tagit sig in i chrippas lägenhet för att filma Linnea + ring polisen och soc på Chrippa och förbjudit chrippa från att köra lilla C till Julia. Då sa chrippa det.

Chrippa sa det nog mer som ett svar på allt drev och hat dem skickat emot honom i flera veckors tid.

Oavsett varför var det han som öppnade kriget genom att gapa om det även om den jag citerade påstår motsatsen.

Sen är det något annat jag tänkt på.
Vem känner Chrippa bäst av Jocke och nån random flashbackanvändare? Frågan är inte riktad mot dig personligt.
Citera
2024-05-21, 08:28
  #38738
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om du följt med så hade du vetat att han har feber och är sjuk

Då är det ju väldigt smart att dricka en massa alkohol och ligga i solen, ännu ett tecken på hur jäkla omogen karln är.
Citera
2024-05-21, 08:34
  #38739
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Oavsett varför var det han som öppnade kriget genom att gapa om det även om den jag citerade påstår motsatsen.

Sen är det något annat jag tänkt på.
Vem känner Chrippa bäst av Jocke och nån random flashbackanvändare? Frågan är inte riktad mot dig personligt.

Exakt dom verkar inte förstå att Jocke känner Chrippa och vet hur han fungerar.
Det går inte att diskutera för allt är jockes fel till och med penningtvätten & skattebrotten är Jockes fel, precis allt.
Citera
2024-05-21, 10:38
  #38740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt dom verkar inte förstå att Jocke känner Chrippa och vet hur han fungerar.
Det går inte att diskutera för allt är jockes fel till och med penningtvätten & skattebrotten är Jockes fel, precis allt.

Ja det är jättekonstigt att det är så.

En annan fundering är ju om Chrippa verkligen har slagit Linnéa. Det är ju så enligt Linnéa själv, jag har inte sett att hon dementerat det dvs att hon har erkänt att hon ljög. Då får vi ju anta att det är så.
Då försvaras en kvinnomisshandlare med enorm kämpaglöd. Jättekonstigt det också.
Citera
2024-05-21, 11:22
  #38741
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det är jättekonstigt att det är så.

En annan fundering är ju om Chrippa verkligen har slagit Linnéa. Det är ju så enligt Linnéa själv, jag har inte sett att hon dementerat det dvs att hon har erkänt att hon ljög. Då får vi ju anta att det är så.
Då försvaras en kvinnomisshandlare med enorm kämpaglöd. Jättekonstigt det också.

Precis, jäkligt oskönt mot alla kvinnor som faktiskt blir misshandlade. Var det inte Linnea som ville öppna ett boende för utsatta kvinnor? Vilket hån mot dom, usch!
Citera
2024-05-21, 11:47
  #38742
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Oavsett varför var det han som öppnade kriget genom att gapa om det även om den jag citerade påstår motsatsen.

Sen är det något annat jag tänkt på.
Vem känner Chrippa bäst av Jocke och nån random flashbackanvändare? Frågan är inte riktad mot dig personligt.
Du fattar ju aldrig poängen.
Kriget var ju redan igång LÅNGT innan Chrippa sa det där.

Levde du under en sten hela januari och februari?
Eller tyckte du allt var frid och fröjd emellan Jocke och Chrippa i januari och februari?
Men när Chrippa sa det där i slutet på februari, först då startade allt bråk emellan dem?
Citera
2024-05-21, 11:52
  #38743
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt dom verkar inte förstå att Jocke känner Chrippa och vet hur han fungerar.
Det går inte att diskutera för allt är jockes fel till och med penningtvätten & skattebrotten är Jockes fel, precis allt.
Penningtvätt (om Chrippa gjort det) och skattebrott är ju inte Jockes fel.
Dock är det många av er som vägrar diskutera några av Jockes fel alls.
I eran värld verkar han oskyldig, och skulle aldrig någonsin kunna ha gjort något fel i detta kaos.
Citera
2024-05-21, 12:01
  #38744
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nej, det var Chrippa som skrek att nu ska det bli krig på internet precis som det var 2016.
Då var redan drevet igång. Eller du kanske tror att incidenten vid lägenheten av ett utslag av deras hjärtevarma relation och att Jocke faktiskt trodde att Chrippa ville att de skulle tränga sig in i lägenheten.


Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Oavsett varför var det han som öppnade kriget genom att gapa om det även om den jag citerade påstår motsatsen.

Sen är det något annat jag tänkt på.
Vem känner Chrippa bäst av Jocke och nån random flashbackanvändare? Frågan är inte riktad mot dig personligt.

Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt dom verkar inte förstå att Jocke känner Chrippa och vet hur han fungerar.
Det går inte att diskutera för allt är jockes fel till och med penningtvätten & skattebrotten är Jockes fel, precis allt.
Jag kan inte påstå att det vi ser är tecken på att Jocke vet hur Chrippa fungerar -- om han vet det så har han ju i så fall fått det resultat han ville ha.
Nu reagerade ju Chrippa inte alls som Jocke ville och han gick inte att styra som Jocke ville.
Citera
2024-05-21, 12:02
  #38745
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det är jättekonstigt att det är så.

En annan fundering är ju om Chrippa verkligen har slagit Linnéa. Det är ju så enligt Linnéa själv, jag har inte sett att hon dementerat det dvs att hon har erkänt att hon ljög. Då får vi ju anta att det är så.
Då försvaras en kvinnomisshandlare med enorm kämpaglöd. Jättekonstigt det också.
Jag har aldrig försvarar Chrippa eller hans beteende.
Om chrippa misshandlat Linnea, ska han ju straffas för det genom domstol.
Inte genom att Anjo och Jocke startar drev och sprider hat, hot och trakasserier, som kan leda till att folk skadar sig. Deras senaste drev om hur lilla C inte har det bra har lett till att folk pratar om att kidnappa lilla C för att "rädda" henne.
Oro för barnet ska inte tas på nätet för att tjäna pengar, det ska tas genom soc.

Jag tycker absolut chrippa ska straffas om han gjort något olagligt, jag tycker dock inte drev, hot, hat, trakasserier och att folk hotar med att kidnappa dottern är det typ av straff han ska få om han begått brott.
Och det är enbart sånt detta kaos leder till, det leder inte till några riktiga straff.
Citera
2024-05-21, 12:29
  #38746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag har aldrig försvarar Chrippa eller hans beteende.
Om chrippa misshandlat Linnea, ska han ju straffas för det genom domstol.
Inte genom att Anjo och Jocke startar drev och sprider hat, hot och trakasserier, som kan leda till att folk skadar sig. Deras senaste drev om hur lilla C inte har det bra har lett till att folk pratar om att kidnappa lilla C för att "rädda" henne.
Oro för barnet ska inte tas på nätet för att tjäna pengar, det ska tas genom soc.

Jag tycker absolut chrippa ska straffas om han gjort något olagligt, jag tycker dock inte drev, hot, hat, trakasserier och att folk hotar med att kidnappa dottern är det typ av straff han ska få om han begått brott.
Och det är enbart sånt detta kaos leder till, det leder inte till några riktiga straff.

Samma här, men man får inte glömma att beslutet om det skall gå via rätten, gällande misshandel, är bara Linneas. Att hon valt att inte samarbeta och det därmed inte går vidare till åtal, betyder inte att det inte har hänt. Konstigt hur Jocke och Anjo gick hårt ut och skulle fria Chrippa från misshandeln från början, men nu har vänta att är han en kvinnoboxare så skall han dömas. Chrippa och Linnea har själva valt att gå vidare och det valet skall respekteras. Allt annat skit som parhästarna väljer att servera skall granskas med kritiska ögon. Anjos besatthet av Linnea är riktigt creepy. Hur han tolkar hennes "dagbok" men väljer att inte berätta att den är flera år gammal. Varför tyckte Jocke att han hade rätt till att fotografera av sidorna i den? Kan jag få fotografera av hans journalsidor? Anjos märkliga analys om fam Lundströms eventuella samhörighet i KC? Vad har det ens med saken att göra? Själv har jag fått trovärdig information om att dom aldrig någonsin haft med sekten att göra. Dom har inga kors eller annan religiösa ikoner i sitt hem. Anjo förtalar inte bara fam Lundström utan alla som har någon form av tro. Vad säger han om korset och radbandet som pryder hans eget hem? Det spelar ingen roll hur mycket bevis man lägger upp mot hans påståenden, för då är det inte hans längre utan det skylls på Julia, Liam M och andra. Till en del människors glädje, antar jag, så håller Chrippa att återgå till sitt gamla opolerade jag, vilket är synd. 35 år uppför sig ibland som 55 och ibland som 15. Jocke levererar som vanligt en video om Batmans framtid, en djävla djurmisshandlare i mina ögon. Antar att han tar för givet att vet-kostnaderna är avdragsgilla som allt annat. Karma har ökat farten, snart är hen framme vid sitt mål i Norrköping
Citera
2024-05-21, 13:33
  #38747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du fattar ju aldrig poängen.
Kriget var ju redan igång LÅNGT innan Chrippa sa det där.

Levde du under en sten hela januari och februari?
Eller tyckte du allt var frid och fröjd emellan Jocke och Chrippa i januari och februari?
Men när Chrippa sa det där i slutet på februari, först då startade allt bråk emellan dem?

Hur hade du tänkt att jag ska kunna bemöta någon så otrevlig. Jag var med från början. Jag vet att Jocke försökte göra allt för Chrippa när Linnéa fick honom häktad för misshandel av henne.
Jag vet vad som hände efter. Dvs det som har kommit ut. Jag vet att när Chrippa kom ut så var han sjukt otacksam och vände allt mot Jocke och jag vet att han skrek KRIG.
Citera
2024-05-21, 13:57
  #38748
Medlem
Treschows avatar
Vad fan, har vi blivit snuvade på konfekten? Jag förväntade mig full dekadens; fylla, slagsmål och otrohet. Det skulle ju vara "boys night out" där Skuldberget står för notan á €2500. Men... ingenting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in