Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Chrippa undrar :hade du kunnat ringa polisen på din egna familj?
Dina egna föräldrar el syskon?

https://postimg.cc/YhQqNp2k

Absolut utan tvekan.. blod är inte tjockare än vatten!
Det ska jävligt mycket till för att jag skulle lyfta luren mot en familjemedlem.
Då skulle det isf handla om liv eller död.

Blod ÄR tjockare än vatten och familjen är helig.
Citera
2024-04-06, 16:03
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Spännande hur onormalt att Linnea spelar in, men när Jocke & Co gör det så är det fullt normalt?

Var skrev jag att inspelning av andra var normalt?

Jag ogillar bara hur Linnea o Chrippa framställs som oskyldiga små lamm i dramat.. vilket ingen av ALLA i dramat är… ingen är normal el oskyldig.

Dom drivs av hämndbegär o måste ha sista ordet alla av dom.

Varför inte bara bryta kontakten, blockera varandra o sen låtsas som att den andre aldrig någonsin existerat.
Citera
2024-04-06, 16:03
Medlem
Citat:

Absolut, har själv gjort det en gång då min aggressiva och väldigt onyktra bror vägrade lämna min lägenhet.
Skulle göra det igen om det skulle krävas.
Citera
2024-04-06, 16:06
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det ska jävligt mycket till för att jag skulle lyfta luren mot en familjemedlem.
Då skulle det isf handla om liv eller död.

Blod ÄR tjockare än vatten och familjen är helig.

Jag delar inte din åsikt… blod är tunnare än vatten o familj kan vara det värsta du behövt ha med att göra.
Som barn väljer man inte sina föräldrar o tyvärr drar många där ute nitlott i föräldralotteriet
Citera
2024-04-06, 16:07
Medlem
Citat:

I en normalt fungerande familj/släkt så uppstår inte situationer där man behöver ringa polis. Sen finns såklart undantag, exempelvis om någon är deprimerad/suicidal och försvinner.

Men de är underhållande att se att WT-karusellen rullar vidare och konspirationsteorierna fortsätter flöda i tråden.
Citera
2024-04-06, 16:07
Medlem
Citat:

Konstigt att de försökt socialt avrätta en brud i månader för att hon anmält Chrippa för misshandel och förnekat att Chrippa någonsin skulle varit aggressiv och våldsam och i andra stunden påstå att man inte ens vågar träffa honom för att "man vet hur labil han är och hur han kan bli när han är arg" och att man ringer 112/114 114 för att man känner sig så rädd trots att man inte ens befinner sig på samma ställe.
Chrippa sitter och skriver helt sjuka saker och hotar med det ena och andra till Jocke när de bråkar men när Anjo visade upp skärmbilder på när Linnea och han bråkar så var det bara Linnea som skrev sjuka grejer och Chrippa var som ett litet tillmötesgående offer.
Citera
2024-04-06, 16:09
Medlem
Citat:

Jag ogillar bara hur Linnea o Chrippa framställs som oskyldiga små lamm i dramat.. vilket ingen av ALLA i dramat är… ingen är normal el oskyldig.

Varför inte bara bryta kontakten, blockera varandra o sen låtsas som att den andre aldrig någonsin existerat.

Dom har sagt flera gånger att dom inte är oskyldiga. Varför skall dom bryta kontakten och blocka varandra för om dom vill vara tillsammans? För att andra vill? För att andra anser att dom inte är bra för varandra? Dom är vuxna båda två och kan själva ta det beslutet om/när den dagen kommer. Det är privat och inget andra har med att göra
Citera
2024-04-06, 16:11
Medlem
Citat:

Aldrig tänkt på att det kanske ser ut så i den här tråden för att man till 99% på sociala medier ser alla andra förutom Chrippa och Linnea som oskyldiga offer?
Citera
2024-04-06, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Chrippas domar är väldigt milda i jämförelse med en annan kopplat till personerna i ditt inlägg, när det kommer till barn.

Mja jo misshandel och droginnehav i hemmet med barn och utöver det nu de anmälningar han haft på sig och har nu är ju väldigt milt 🙄 men nu var det inte domarna i sig som jag kommenterade utan det var mumsbulles uttryck om att Chloe SKA till Chrippa men menar mest att även Chrippa har domar på sig och att Chloe med största sannolikhet får mer uppmärksamhet och kärlek även om Julia åker runt till olika personer och soffor, exempelvis Anna verkar ju pyssla om henne rejält. Chrippa åker också runt men hos honom träffar hon ju inga andra och får tävla mot gym, kamera och dator och Linnea om hans uppmärksamhet och har hon tur får hon kärlek i form av något materiellt.
Citera
2024-04-06, 16:16
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

JAG hade inte gjort det. Det ska mycket till för det men alla är vi olika.
Det är en speciell sorts människor som gör så anser jag.
Ha helst inte med sådana att göra.
Som jag också sagt tidigare. Tycker alla gör fel i detta drama.
Hade kanske hoppas på att Chrippa skulle.. Lämnat detta drama. Ordnat upp sina skulder och kontakten med dottern. Tycker och tror inte Linnea är den rätta tjejen för honom men väljer han henne så..
Ja.. då får han nog ta saker och ting som det kommer och inte sitta och gnälla.
Citera
2024-04-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Mja jo misshandel och droginnehav i hemmet med barn och utöver det nu de anmälningar han haft på sig och har nu är ju väldigt milt 🙄 men nu var det inte domarna i sig som jag kommenterade utan det var mumsbulles uttryck om att Chloe SKA till Chrippa men menar mest att även Chrippa har domar på sig och att Chloe med största sannolikhet får mer uppmärksamhet och kärlek även om Julia åker runt till olika personer och soffor, exempelvis Anna verkar ju pyssla om henne rejält. Chrippa åker också runt men hos honom träffar hon ju inga andra och får tävla mot gym, kamera och dator och Linnea om hans uppmärksamhet och har hon tur får hon kärlek i form av något materiellt.

Alla som har någon som helst koll på den familjen vet att det handlar om manipulativa kräk. Linnea har ingen dom på sig och det verkar inte heller som det finns någon som kommer leda till åtal, har kollat upp alla tingsrätter det kan hamna hos och hittat nada. Varför är det mer sunt och accepterat att ta sitt barn till en miljö där det finns en DÖMD våldsverkare och våldtäktsman, med kopplingar till kriminella nätverk?
Citera
2024-04-06, 16:19
Medlem
Citat:
Jag delar inte din åsikt… blod är tunnare än vatten o familj kan vara det värsta du behövt ha med att göra.
Som barn väljer man inte sina föräldrar o tyvärr drar många där ute nitlott i föräldralotteriet
Jaha?

Det förändrar inte mitt resonemang oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in