Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-07, 08:45
  #37933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Nu är det väl inte nödvändigtvis för att han inte "lyder" utan mer för att han betedde sig som ett rövhål mot de som ställt upp med det mesta och även helt går emot vad han själv sagt.
Om jag haft en vän/släkting som sagt saker den personen varit med om och hur dens partner beter sig och dessutom på toppen av detta blir häktad till följd av situationen och man kring detta ställt upp till tusen, dukat upp förutsättningar att komma bort från det och den personen fortfarande går tillbaka till den personen och pissar på allt den fått så hade jag också blivit lack, förbannad och uppgiven kan jag erkänna. Så det är inte att Chrippa inte följt något utan det är ju att han skitit i allt.
Att han skulle välja Julia och vara happy ever after med henne är ju inte något som egentligen kommer från Jocke heller, det är Chrippa som gav sken av att det var det kan ville (han har ju själv suttit och sagt att han "gick bakom ryggen" på Linnea genom att skriva som han gjorde till Julia) och egentligen skiter nog Jocke i om Chrippa skulle bo med Julia eller inte utan det var snarare att han inte skulle gå tillbaka till Linnea, personen som gjort allt han själv påstått att han fått utstå.
Och om nu Chrippa behöver tid instängd i fängelset för att inse något och mogna det minsta så är det väl det man måste gå efter för just nu är han sin värsta fiende på alla sätt - inte Jocke, inte Anjo.

Jag är inget fan av Jocke eller Anjo överhuvudtaget (jag har till och med varit väldigt anti Anjo och anmält x antal videos han gjort om andra personer) men vissa personer här har en läskig besatthet i att hata på dessa personer och få det till att det är de som är orsaken men nej, hade Chrippa inte varit den omogna, vidriga och oansvariga personen han är så hade han inte varit där han är heller nu. Så den enda personen som faktiskt orsakat allt detta är Christofer Berg himself, ingen annan.
https://youtu.be/V4MTlXuNEQ0?si=qTOXiuz0__g_Q3hf
Är det verkligen Chrippa själv som orsakat situationen han befinner sig i just nu?
Det har ingenting alls att göra med hans bror?

Det går i cykler, Jockes olika "dramadrev"
Det är återkommande och vill man få ett slut på dessa vidriga drev, måste man gå till roten för att få bort det onda.

#LPT
Citera
2024-05-07, 08:53
  #37934
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://youtu.be/V4MTlXuNEQ0?si=qTOXiuz0__g_Q3hf
Är det verkligen Chrippa själv som orsakat situationen han befinner sig i just nu?
Det har ingenting alls att göra med hans bror?

Det går i cykler, Jockes olika "dramadrev"
Det är återkommande och vill man få ett slut på dessa vidriga drev, måste man gå till roten för att få bort det onda.

#LPT

Nej det är först Linnea & sen Chrippa som drog igång detta. Jocke la ut på sin instagram att Chrippa var häktad när folk började få nys om det och det börjades spridas.
Citera
2024-05-07, 09:00
  #37935
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej det är först Linnea & sen Chrippa som drog igång detta. Jocke la ut på sin instagram att Chrippa var häktad när folk började få nys om det och det börjades spridas.
Jasså?
Linnéa var knäpptyst och Chrippa var isolerad, dvs tyst.
Det fetade stämmer, Jocke gick ut på insta och "jobbade arslet av sig" för att smutskasta Linnéa och hela hennes familj, i förebyggande syfte.

https://youtu.be/g704E_J53wY?si=Kaj05eLKiWDtXznw
Det är manipulationsmästaren, spelledaren som startat dreven.

#jävligtrik

https://youtu.be/iFceUum9Qeo?si=VdPvJKquOJFvOc0s

Men vet du vad, jag är less på den här skiten.
Hade Christofer velat stoppa sin bror, hade han gjort det.

Allt påverkar människor som inte valt att vara offentliga.

Det som Jocke och Jonna, samt Anjo och Rask gör är helt sjukt.

Julia rider på vågen
https://youtu.be/gabevl8GRFc?si=HJa4FMO4SQJHnd0l
Man hör Chloé och någon viska bakom kameran, så Fina mamma Julia sitter och snackar om sånt här med sin 3 1/3 åring i samma rum.

Att som anonym skribent härinne, få dödshot och hot om att hängas ut inför hela världen som en flashbackhatare, nej tack.
Jag lägger ner nu.
Grattis
__________________
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-05-07 kl. 09:37.
Citera
2024-05-07, 09:31
  #37936
Medlem
Grus-Olles avatar
Skabbe har för mycket energi - som vanligt.
https://www.youtube.com/watch?v=jKuMRwkSS5M&t=210s

Dessutom är det bara pinsamt när han försöker sig på att sjunga 90-talsdängor som "I believe I can fly".
__________________
Senast redigerad av Grus-Olle 2024-05-07 kl. 09:33.
Citera
2024-05-07, 10:45
  #37937
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jasså?
Linnéa var knäpptyst och Chrippa var isolerad, dvs tyst.
Det fetade stämmer, Jocke gick ut på insta och "jobbade arslet av sig" för att smutskasta Linnéa och hela hennes familj, i förebyggande syfte.

https://youtu.be/g704E_J53wY?si=Kaj05eLKiWDtXznw
Det är manipulationsmästaren, spelledaren som startat dreven.

#jävligtrik

https://youtu.be/iFceUum9Qeo?si=VdPvJKquOJFvOc0s

Men vet du vad, jag är less på den här skiten.
Hade Christofer velat stoppa sin bror, hade han gjort det.

Allt påverkar människor som inte valt att vara offentliga.

Det som Jocke och Jonna, samt Anjo och Rask gör är helt sjukt.

Julia rider på vågen
https://youtu.be/gabevl8GRFc?si=HJa4FMO4SQJHnd0l
Man hör Chloé och någon viska bakom kameran, så Fina mamma Julia sitter och snackar om sånt här med sin 3 1/3 åring i samma rum.

Att som anonym skribent härinne, få dödshot och hot om att hängas ut inför hela världen som en flashbackhatare, nej tack.
Jag lägger ner nu.
Grattis

Håller med om att Joakim inte borde kommit ut med något och låta rätten ha hand om allt.
Hela folket behöver inte veta nånting egentligen.
Citera
2024-05-07, 10:58
  #37938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelhjelm
Håller med om att Joakim inte borde kommit ut med något och låta rätten ha hand om allt.
Hela folket behöver inte veta nånting egentligen.
Precis.
Fundera på vilka som vunnit och tjänat mest iom denna tragedi?

Linnéa och hennes familj är hatade i hela landet
Chloé älskar Linnéa och hon sprudlar när dom är tillsammans.

Chrippa blev älskad, nu är han hatad

Jocke och Jonna har ökat i följarantal och styrkekramar

Rask har återuppstått och blivit "het"

Anjo har ökat och tjänat allra mest

Lisen har visat framföttrna

Julia har blivit "influencer"
Hon har erkänt att hon spelar ett spel med sin dotter som insats

Stackars Jocke som inte vill ha någonting med detta att göra, uttalar sig via instastory och skickar info till sina lydiga hundar.
Dessytom sitter Jocke och Jonna och grovt förtalar Chrippa och Linnéa varje vecka i sin podd.

Varför ska flashbackanvändare som uttrycker sig negativt om vad dom bevittnar, tystas?
Genom hot och stalkning.

Har det inte gått för långt?
Citera
2024-05-07, 11:33
  #37939
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Precis.
Fundera på vilka som vunnit och tjänat mest iom denna tragedi?

Linnéa och hennes familj är hatade i hela landet
Chloé älskar Linnéa och hon sprudlar när dom är tillsammans.

Chrippa blev älskad, nu är han hatad

Jocke och Jonna har ökat i följarantal och styrkekramar

Rask har återuppstått och blivit "het"

Anjo har ökat och tjänat allra mest

Lisen har visat framföttrna

Julia har blivit "influencer"
Hon har erkänt att hon spelar ett spel med sin dotter som insats

Stackars Jocke som inte vill ha någonting med detta att göra, uttalar sig via instastory och skickar info till sina lydiga hundar.
Dessytom sitter Jocke och Jonna och grovt förtalar Chrippa och Linnéa varje vecka i sin podd.

Varför ska flashbackanvändare som uttrycker sig negativt om vad dom bevittnar, tystas?
Genom hot och stalkning.

Har det inte gått för långt?

rask och anjo måste vara dom stora vinnarna här. anjo blir bois "goyoguy numbro uno" och rask kan producera sylvas analyser från kojan
Citera
2024-05-07, 12:02
  #37940
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftgroda
Angående det Anjo visade upp i sin video så kan ingen säga något annat än att det är 100% penningtvätt.
Då värdet på penningtvätten överskrider 130.000kr så är detta grov penningtvätt med fängelse i upp till sex år.
I detta fallet så överstiger det summan för grov penningtvätt med råge så kan tror inte att rätten kommer att finna några förmildrande omständigheter så jag utgår från att straffet för individerna detta handlar om kommer att landa på 4-6 år beroende på inblandningsgrad. Om det nu skulle stämma att utdragen Anjo visade upp kommer från dom tre musketörerna så gissar jag på:

Kräftan 6 år (huvudman)
Jullan 5 år (medhjälpare under många år, något lägre om hon kan påvisa hot)
Psykbruden 4 år
Thomas 5 år (medhjälpare under många år)

Sen kan det naturligtvis tillkomma brott som ökar på straffvärdet men det får framtiden utvisa.
Sen ska det ju tilläggas att bötesbeloppet lär ju bli ganska kraftigt för dessa inblandade personer.
Det där kommer bara ske i dina drömmar, men fortsätt drömma om allt hemskt du önskar ska drabba chrippa och dem i hans närhet.
Det är iallafall bättre än när Jocke önskade att chrippa skulle dö
Citera
2024-05-07, 12:09
  #37941
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Precis.
Fundera på vilka som vunnit och tjänat mest iom denna tragedi?

Linnéa och hennes familj är hatade i hela landet
Chloé älskar Linnéa och hon sprudlar när dom är tillsammans.

Chrippa blev älskad, nu är han hatad

Jocke och Jonna har ökat i följarantal och styrkekramar

Rask har återuppstått och blivit "het"

Anjo har ökat och tjänat allra mest

Lisen har visat framföttrna

Julia har blivit "influencer"
Hon har erkänt att hon spelar ett spel med sin dotter som insats

Stackars Jocke som inte vill ha någonting med detta att göra, uttalar sig via instastory och skickar info till sina lydiga hundar.
Dessytom sitter Jocke och Jonna och grovt förtalar Chrippa och Linnéa varje vecka i sin podd.

Varför ska flashbackanvändare som uttrycker sig negativt om vad dom bevittnar, tystas?
Genom hot och stalkning.

Har det inte gått för långt?
Det där har pågått år efter år.
När Chrippa och Jocke bråkade förut berättade chrippa allt om hur Jocke hotar folk som inte håller med honom.
https://youtu.be/w3zpAncgTa0?t=328

Att Jocke får fortsätta med detta beteende, hyllas av barn, det är bara för sjukt.
Jocke kan göra valet att sluta, förändras, gå i terapi om han inte klarar det själv. Istället fortsätter han med exakt samma metod som tidigare. Hota folk som inte håller med honom, trakasserar deras familjer, det är vidrigt.
__________________
Senast redigerad av Dopy 2024-05-07 kl. 12:13.
Citera
2024-05-07, 12:19
  #37942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det där har pågått år efter år.
När Chrippa och Jocke bråkade förut berättade chrippa allt om hur Jocke hotar folk som inte håller med honom.

Att Jocke får fortsätta med detta beteende, hyllas av barn, det är bara för sjukt.
Jocke kan göra valet att sluta, förändras, gå i terapi om han inte klarar det själv. Istället fortsätter han med exakt samma metod som tidigare. Hota folk som inte håller med honom, trakasserar deras familjer, det är vidrigt.
Jag orkar inte längre.
Det tar på psyket att försvara och stå upp för det man tycker är rätt, men blir bemött med hat och hot.
Det hetsas och hotas om uthängning av den värsta flashbackhataren, läser man kommentarsfält, så hetsas det om att den där mumsbulle, dopy, pallal eller goldentie vore klockrena, största hatarna.

Jag orkar inte mer, jag har ett eget liv, ser man människor som behandlas illa, står man upp för dom och gör allt för att stoppa mobbningen.

Jag vet vad det innebär att lida av psykisk ohälsa, vet även vad det innebär att leva med någon som lider av psykisk ohälsa innebär, svårigheterna som olika npf-diagnoser kan medföra.

Jag orkar inte "kriga" längre.
Jag vet vad jag har bevittnat, jag blev lurad av deras spel.
Ska detta ut som en dokumentär, så betackar jag mig.

Hej då
Citera
2024-05-07, 12:24
  #37943
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej det är först Linnea & sen Chrippa som drog igång detta. Jocke la ut på sin instagram att Chrippa var häktad när folk började få nys om det och det börjades spridas.


Ja så är det om man verkligen vill se vad som hände i början.

Sen är det ju så att om Linnéa inte skrämt sin kompis hade han ju inte just den gången blivit häktningstillfälle.
Ingen polis hade kommit.
Hade det inte funnits skäl att anhålla Chrippa hade han inte blivit anhållen
Hade inte Linnéa pratat så mycket hade det inte handlat om pengar just nu i varje fall.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-05-07 kl. 12:28.
Citera
2024-05-07, 12:43
  #37944
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja så är det om man verkligen vill se vad som hände i början.

Sen är det ju så att om Linnéa inte skrämt sin kompis hade han ju inte just den gången blivit häktningstillfälle.
Ingen polis hade kommit.
Hade det inte funnits skäl att anhålla Chrippa hade han inte blivit anhållen
Hade inte Linnéa pratat så mycket hade det inte handlat om pengar just nu i varje fall.
Sluta med dina fantasier
Hade inte Chrippa misshandlat Linnea hade inte Linnea blivit rädd och kontaktat sin vän, och då hade inte vännen ring polisen.
Hade Jocke, Anjo och alla andra hållit käften och låtit myndigheterna sköta detta istället för att starta ett drev hade vi aldrig varit där vi är idag.
Hade inte Anjo startat sin förtals kampanj hade aldrig Julia eller Chrippa satt sig i Anjos studio och gjort en varsin video med Anjo.
Hade dem inte startat ett drev emot Linnea hade Linnea aldrig gjort en försvars video.
Det största problemet i detta är drevet, pumpa ut videos, i syfte att skapa drama och tjäna pengar. Istället för att hålla käften och låta myndigheterna sköta detta, och låta Chrippa frias om han var oskyldig eller dömas om han var skyldig.
Och Eko var ju efter Chrilla redan innan Linnea pratade med polisen enligt Jocke, så det är inte heller Linneas fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in