Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-19, 01:29
  #43933
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Glöm inte att Jocke själv sagt att han hjälpt chrippa med deklarationen, och från en grupp chatt kan man se hur Jocke skriver att Danjal måste hjälpa chrippa med deklarationen, det meddelandet skickades i januari i år när Chrippa stod anklagad för misshandel. Så dem har varit väl involverad i Chrippas deklaration, så dem måste ha vetat om Chrippas skattefusk, kanske t.o.m hjälpt chrippa fuska med skatten?
I samtalet är Jocke stressad och vill tvinga Chrippa att ta hjälp av Danjal för att få in deklarationen.
Citera
2024-08-19, 02:33
  #43934
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domkallarmighakan
Är deras liv så ensamt och urholka tomt som det verkar på vloggarna? Fyfan vad tragiskt

Är det nånting den mannen saknar så är det känsla för content, endast några minutersklipp under en dag där dom absolut inte gör nånting, kanske en matbild och några taskiga gymklipp. Får fan lappsjuka av att se hur ensam dom verkar vara.


Mjo, jag får nog hålla med.
Kan ju vara så att C har noll känsla för redigering pga att han är så korkad/ inte vet hur vloggar ska se ut. Eller så gör han man minimalt arbete på redigeringen. Tror en kombo av allt.

Som kreatör överlag så har han bedrövlig kvalite på sina videos.
Citera
2024-08-19, 03:03
  #43935
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Alla slarvar eller fuskar med folkbokföringen.

Spelar det roll, i stort?

Det är bättre att vi gräver mer kring alla hundratusentals kronor av Chrippas inkomster som borde ha pyntats till Skatteverket men som Joakim har dolt för dom.

Har Joakim förskingrat pengar från sin broder eller har han förskingrat pengar från Skatteverket?
Anjo och Lisen står ju fortfarande skrivna på sin gamla adress, det verkar vara okej.
Men när Chrippa och Linnea gör det, då är det en stor grej tydligen.
Det är som vanligtvis olika regler för olika människor enligt vissa användare.
Citera
2024-08-19, 03:10
  #43936
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är inte Chrippas sak att ta ansvar för Jockes, Ninetones och Danjals skattefusk.

Jag har hört dig och många här säga att han är iq-befriad. Ändå skyller du avancerade skattebrott med mellanhänder på honom. Han borde inte vara kapabel till att göra upp en sån planering själv. Det krävs att Chrippa har fått tips från andra personer som besitter den kunskapen.

Sitt ska han ta ansvar för, men alla miljoner Jocke och Danjal har gömt undan och hjälpt Chrippa gömma undan delar dom ansvaret för.

Lärare och lärljungen
Där har du väldigt rätt.
Ena dan har Linnea en master plan (att förstöra Chrippas liv) och Chrippa en master plan(att få Linnea att lägga ner anmälan). Som dem planerat helt på egen hand, utan hjälp ifrån andra.
Nästa dag är dem så iq befriade att dem behöver en god man, personliga assistenter och har intellektuell funktionsnedsättning.

Chrippa och Linneas iq verkar variera beroende på vad användarens agenda är för dagen.
Citera
2024-08-19, 07:16
  #43937
Medlem
Vi kan säga vad vi vill om alla inblandade.
Men på något sätt så kompletterar chrippa och linnea varandra fint ändå. Han får vara med en snygg ung tjej som verkar dra ner honom litegrann iallafall och hjälper nog honom mer än vi tror med sina val/mående. Hon får vara med en kändis, fart och fläng, en pojkvän som avgudar henne och presenter och resor. De har varit igenom hur mycket som helst på snart ett år och är ändå fortfarande med varandra. Så säga vad man vill men äkta kärlek är det och det kan ingen ta ifrån dom bokstavligen och bevisligen
Citera
2024-08-19, 08:00
  #43938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Prata inte om grejer du inte vet nåt om.

Trollfabrik.

https://www.skatteverket.se/foretag/...f6fd16ec2.html

Vet du var det betyder? Ifall Chrippa jobbar med seriösa företagare, som Stefan Hallberg, Joakim Lundell och Danjal Kanani utger sig för att vara så kan vi anta att skatten är pyntad innan Chrippas har lönen på sitt konto.

Jocke snackar om att Chrippa inte lagt en krona på skatt. Fair enough, det kan vara sant, för det ska arbetsgivaren gjort enligt gällande lagar och regler. Chrippa driver inte företag.

Tror du Chrippas pengar är skattade?

JA ELLER NEJ?

Du som person måste skatta efter att YT har betalat ut din lön.
Citera
2024-08-19, 08:20
  #43939
Medlem
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Vi kan säga vad vi vill om alla inblandade.
Men på något sätt så kompletterar chrippa och linnea varandra fint ändå. Han får vara med en snygg ung tjej som verkar dra ner honom litegrann iallafall och hjälper nog honom mer än vi tror med sina val/mående. Hon får vara med en kändis, fart och fläng, en pojkvän som avgudar henne och presenter och resor. De har varit igenom hur mycket som helst på snart ett år och är ändå fortfarande med varandra. Så säga vad man vill men äkta kärlek är det och det kan ingen ta ifrån dom bokstavligen och bevisligen

Kändis? Ja, man kan känd för många saker. Ingen kändis jag skulle vilja synas med. L växer snart upp och kommer inser att det inte finns en framtid med Chrippa när det kommer till stabilitet. Då väger allt resande och presenter tunt.
Citera
2024-08-19, 08:23
  #43940
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ok, nej jag hade inte kollat där. Det är ingen sida jag följer.
Det är konstigt att kommentaren bara finns hos honom -- Jag litar inte ett skvatt på hans inlägg.
Det framgår ju inte heller om det gäller detta eller om det handlar om något annat ... t ex Jocke dokumentären där han själv gått ut med att han krävde pengar efter att ha fått veta upplägget.

https://imgur.com/a/EUWypxn

Ursäkta för sent svar, har haft fullt upp
Citera
2024-08-19, 08:25
  #43941
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Att berusa sig skapar inga brottsoffer, Rask har under alla år skadat hundratals brottsoffer.. ser du skillnaden?

Att Chrippa är en kvinnomisshandlare kan du presentera bevis för, för du sitter väl inte och snackar skit som vanligt?

Skulle vi fråga hans barn när dom blivit vuxna är jag övertygad om att dom skulle säga att han var allt annat än stabil och närvarande. Man undrar ju vad du själv haft för uppväxt när du tycker detta om det största svinet på youtube just nu, tycker lite synd om dig faktiskt du kan inte haft det lätt.

Linneas video är väl ett bevis, hennes blåmärken samt cluees video där han pratar om misshandel.
Citera
2024-08-19, 09:11
  #43942
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Kändis? Ja, man kan känd för många saker. Ingen kändis jag skulle vilja synas med. L växer snart upp och kommer inser att det inte finns en framtid med Chrippa när det kommer till stabilitet. Då väger allt resande och presenter tunt.
Det har du rätt i. Menade mer när dem blev ett par då var han väl en kändis på ”rätt grunder”. Men absolut. Man kan inte köpa någons kärlek i all evighet, nu är L också en ”kändis” och kan få någon med ännu mer pengar. Kvinnor brukar uppgradera sig efter breakups.
Citera
2024-08-19, 09:43
  #43943
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
https://imgur.com/a/EUWypxn

Ursäkta för sent svar, har haft fullt upp
Jag har som sagt var letat upp inlägget själv - och kan konstatera att det där bevisar ingenting.
Det är inte satt i något sammanhang som berättar att det är ett svar på "kampen", utan kan lika gärna handla om pengarna han begärde för att ställa upp i Jockes dokumentär.

Det påstods dessutom att inlägget skulle ha legat på Chrippas insta - och det där är inte Chrippas insta.
Citera
2024-08-19, 10:36
  #43944
Medlem
Cha-Cha-Boyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
när man sitter här och läser så kommer bara en enda tanke upp. varför drivs tråden av en handfull individer dagligen. antingen så är personerna själva som det pratas om här och skriver under alias. och sen så finns det några baginbox användare som försvarar någon hela tiden. sen finns det sådana som jag, som mest är här för spektaklet. hur människor kan skriva och uppföra sig.


100% detta har jag sagt hela tiden. Det känns nästan som de modifierat tråden för det ska se ut som att Chrippa och hans brud är omtyckta, medans verkligheten och kommentarer på deras sociala medier visar en helt annan bild. Därför en hjärndöd tråd som man kan förbise för den speglar inte den riktiga bilden, det är en inbillad, modifierad låtsasvärld på hur huvudpersonerna VILL att iaf Flashback ska tycka om dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in