Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-01, 11:29
  #45133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Julia säger att hon inte tagit något offentligt alls. Har hon väldigt kort minne?

Hur har Julia haft det med alkohol och annat och hur är det nu på de punkterna?
Citera
2024-09-01, 12:00
  #45134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Julia säger att hon inte tagit något offentligt alls. Har hon väldigt kort minne?

Ja hon har ju suttit hos Anjo samt cluee och sen uppdaterat på lives.
Hon blev tyst ett tag och tog inget på sin live det var då jag trodde hon hade förändrats.
Citera
2024-09-01, 12:05
  #45135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Man får ju bara hoppas att de utomstående som nu, enligt detta, fått se och höra om hur lillflickan behandlas från båda håll och sagts fotat och anmält detta faktiskt på riktigt har gjort detta nu så att det inte bara är snack och rykten samt att detta även tas på allvar och utreds grundligt och rätt åtgärder sätts in och att en uppryckning av båda flickans föräldrar måste ske.

Ja det hoppas jag också, för det behöver utredas om flickan far illa så måste ju något göras.
Och är allt bara en lögn så behöver det också komma fram för då används barnet som ett verktyg.
Hur som helst så behöver föräldrarna stöd i föräldraskapet och få ordning på sina liv.
Citera
2024-09-01, 12:36
  #45136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fast sektryktet startade ju med att någon ifrån förtals gänget hade sett en bild på en tjej som var med i församlingen som dem ansåg påminde om Linnea, så man trodde det kunde vara Linneas kusin. Liam M berättar mer om detta i hans video om ämnet.
Oavsett om du har ett förtroende, när du inser att du gjort fel tar du ansvar för ditt beteende och går ut och ber om ursäkt. Detta har inte gjorts av personen som spred informationen offentligt.

Jo, men du verkar fortfarande missa att det inte var Julia som postade förhöret offentligt. Det spelar ingen roll om hon spelar in det och skickar till Jocke eller Anjo, personen som väljer att dela klippet offentligt är personen som är ansvarig för spridningen.

Fast att möjliggöra något är inte det samma som att sprida något. Man kan inte sprida lögner inför hundratusentals människor och sedan skylla på någon annan. Man måste ta ansvar för sitt eget agerande. Julia är ansvarig för att dela detta privat till människor, hon är inte ansvarig för den offentliga spridningen.
Men det känns som att folk inte vill ta ansvar för det dem gjort, dem försöker hitta ett offer att kasta under bussen. Vilket dem inte kommer lyckas med.

Det spelar ingen roll var informationen kom ifrån, Anjo sa ju flera gånger i sina videos att han enbart gick ut med sånt han visste var sant, att det var vattentätt.
Lika vattentätt som Titanic efter att dem krockat med isberget

Är det kanske Anjo som försöker få det till att det är Julias fel? för att han ska slippa ta ansvar för dem lögner han spred?
Eller ligger kanske Anjo illa till för förtal och därför han försöker flytta skulden?

Anjo har en personlig agenda i detta. Han och Jocke hetsade upp intresset för sekten i början av året. Julia hoppade på den tråden eftersom hon vill vara med det vinnande laget. Med hjälp av sina vänner från sekten i Höör spred hon mer än gärna det hon visste och var absolut medveten om att det skulle spridas av mannen som har trovärdiga källor på allt han säger.
När Chrippa långt senare pratar om att Linneas familj inte mår bra så svarar Anjo med att säga att de inte är oskyldiga och att han ska går hårt åt dem. Han har inte ens börjat. Frågan är varför han inte har börjat?

OT

Såg att Prafab varit hemma hos Jockiboi och badat. Hur många vänner ska Lundell skaffa sig i jakten på brorsans nedgång och fall. Den gubben backar upp den ena idioten efter den andra. Hoppas att det är värt det i slutändan. Antalet gubbar i förbundet växer och det blir smutsigare och smutsigare.
Chrppert har gjort ett rätt detta år, lämnat förbundet för att stå på egna ben. Det kan te sig en svår och lång process men i slutet av dagen lönar det sig nog. Det borde storebror Jocke lära sig av.
Citera
2024-09-01, 12:56
  #45137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Anjo har en personlig agenda i detta. Han och Jocke hetsade upp intresset för sekten i början av året. Julia hoppade på den tråden eftersom hon vill vara med det vinnande laget. Med hjälp av sina vänner från sekten i Höör spred hon mer än gärna det hon visste och var absolut medveten om att det skulle spridas av mannen som har trovärdiga källor på allt han säger.
När Chrippa långt senare pratar om att Linneas familj inte mår bra så svarar Anjo med att säga att de inte är oskyldiga och att han ska går hårt åt dem. Han har inte ens börjat. Frågan är varför han inte har börjat?

OT

Såg att Prafab varit hemma hos Jockiboi och badat. Hur många vänner ska Lundell skaffa sig i jakten på brorsans nedgång och fall. Den gubben backar upp den ena idioten efter den andra. Hoppas att det är värt det i slutändan. Antalet gubbar i förbundet växer och det blir smutsigare och smutsigare.
Chrppert har gjort ett rätt detta år, lämnat förbundet för att stå på egna ben. Det kan te sig en svår och lång process men i slutet av dagen lönar det sig nog. Det borde storebror Jocke lära sig av.

Och vad var Anjos personliga agenda?
Varför där det så tyst nu kanske du kan svara på?
__________________
Senast redigerad av mutemute123 2024-09-01 kl. 13:11.
Citera
2024-09-01, 13:12
  #45138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Och vad var Anjos personliga agenda?
Varför det är så tyst nu kanske du kan svara på?

Inte vet väl jag vad fårskallens agenda är.
Men det är uppenbart då reaktionen var helt onormal.
Jag tror att du frågar fel person. Jag sitter inte på några svar. Det här är inte min cirkus. Jag är endast åskådare. Jag diskuterar och analyserar som de flesta här inne. Clownerna på scen är folk jag aldrig skulle befatta mig med irl.
Citera
2024-09-01, 13:14
  #45139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Inte vet väl jag vad fårskallens agenda är.
Men det är uppenbart då reaktionen var helt onormal.
Jag tror att du frågar fel person. Jag sitter inte på några svar. Det här är inte min cirkus. Jag är endast åskådare. Jag diskuterar och analyserar som de flesta här inne. Clownerna på scen är folk jag aldrig skulle befatta mig med irl.

Okej trodde du visste eftersom du skrev att Anjo har en personlig agenda, det låter lite som du vet när du skriver så.
Citera
2024-09-01, 13:31
  #45140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Anjo har en personlig agenda



Vad har han för personliga agenda???

Och varför i hela fridens namn vill Jocke gå hårt åt Chrippa???
Citera
2024-09-01, 13:34
  #45141
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Okej trodde du visste eftersom du skrev att Anjo har en personlig agenda, det låter lite som du vet när du skriver så.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad har han för personliga agenda???

Och varför i hela fridens namn vill Jocke gå hårt åt Chrippa???
Vad har Anjo för agenda då - ni som vet? Vems ärenden springer han?

Jocke går hårt åt Chrippa för att Chrippa är olydig och inte följer den uppsatta planen med att dumpa Linnea och leva (o)lycklig med Julia. Det hade ju Julia och Jocke fixat för när Chrippa satt i häkte -- och så valde han en annan istället - den rackarn.
Citera
2024-09-01, 13:41
  #45142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har Anjo för agenda då - ni som vet? Vems ärenden springer han?

Jocke går hårt åt Chrippa för att Chrippa är olydig och inte följer den uppsatta planen med att dumpa Linnea och leva (o)lycklig med Julia. Det hade ju Julia och Jocke fixat för när Chrippa satt i häkte -- och så valde han en annan istället - den rackarn.

Men jag frågade ju lilladu om hon visste för hon skrev att Anjo hade en personlig agenda och då undrade jag vad den personliga agendan var, det handlade inte om att jag vet vad det handlar om, då hade jag inte behövt fråga.
Citera
2024-09-01, 13:43
  #45143
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
https://imgur.com/a/andjEPv

Det senaste från AT.
Det är sannolikt rent bullshit.
Vilka skulle dessa "sanningsvittnen" vara - De dokumenterat lögnaktiga Felicia och Anna Book som inte en lyckas rapa utan att det kommer en lögn?

Har jäntan fått blåmärken så lär det vara Julia själv som satt dit dem - för hon är inte särskilt engagerad i sin dotter. Tvärtom ser du på de gånger som barnet syns i bild så är hon bara i vägen och puttas åt sidan så hon inte täcker kameran.
Hos Chrippa och Linnea ser hon nästan alltid glad ut, men inte hos Julia.
Anjo har ju dessutom vittnat om både bristande hygien för både Julia och barnet och Julias bristande intresse i barnet .. finner ni honom trovärdig när han snackar skit om Chrippa och Linnea så bör nu finna honom lika trovärdig i det.

Så behöver något utredas så är det nog i så fall Julias "ömma" omvårdnad och förmåga när det gäller barnet.
Citera
2024-09-01, 13:44
  #45144
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men jag frågade ju lilladu om hon visste för hon skrev att Anjo hade en personlig agenda och då undrade jag vad den personliga agendan var, det handlade inte om att jag vet vad det handlar om, då hade jag inte behövt fråga.
Min fråga är vilken annan agenda än personlig du tror att han har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in