Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-01, 13:47
  #45145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är sannolikt rent bullshit.
Vilka skulle dessa "sanningsvittnen" vara - De dokumenterat lögnaktiga Felicia och Anna Book som inte en lyckas rapa utan att det kommer en lögn?

Har jäntan fått blåmärken så lär det vara Julia själv som satt dit dem - för hon är inte särskilt engagerad i sin dotter. Tvärtom ser du på de gånger som barnet syns i bild så är hon bara i vägen och puttas åt sidan så hon inte täcker kameran.
Hos Chrippa och Linnea ser hon nästan alltid glad ut, men inte hos Julia.
Anjo har ju dessutom vittnat om både bristande hygien för både Julia och barnet och Julias bristande intresse i barnet .. finner ni honom trovärdig när han snackar skit om Chrippa och Linnea så bör nu finna honom lika trovärdig i det.

Så behöver något utredas så är det nog i så fall Julias "ömma" omvårdnad och förmåga när det gäller barnet.

Jag tycker att båda föräldrar bör utredas, och få hjälp och stöd i föräldrarskapet.
När Julia har lives så har barnet varit glad också vilket hon även är hos pappan.
Det finns brister hos båda föräldrarna.
Men jag hoppas soc nu gör en ny utredning för allas bästa.
Citera
2024-09-01, 13:48
  #45146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har Anjo för agenda då - ni som vet? Vems ärenden springer han?

Jocke går hårt åt Chrippa för att Chrippa är olydig och inte följer den uppsatta planen med att dumpa Linnea och leva (o)lycklig med Julia. Det hade ju Julia och Jocke fixat för när Chrippa satt i häkte -- och så valde han en annan istället - den rackarn.

Hade inte Kräftan samtal med Jullan innan häktningen om flytten som var planerad? Finns en konversation från någon dag innan han blev häktad, att han ville vara med sin familj (ej ordagrant).
Jag tolkar det som att han själv ville gå tillbaka till Jullan innan händelsen den 29 december.
Vad finns det som tyder på att han skulle ha varit tvingad?
Jag har svårt att se att det skett något tvång.

Kan det inte vara så att man vill ha kakan och äta den? Eller att man är så pass vilsen i sig själv och inte har förmågan att ta bra beslut och då blir det pannkaka när man lovat guld och gröna skogar till mer än en?
__________________
Senast redigerad av VilaVila 2024-09-01 kl. 13:54.
Citera
2024-09-01, 13:54
  #45147
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag tycker att båda föräldrar bör utredas, och få hjälp och stöd i föräldrarskapet.
När Julia har lives så har barnet varit glad också vilket hon även är hos pappan.
Det finns brister hos båda föräldrarna.
Men jag hoppas soc nu gör en ny utredning för allas bästa.
Det finns?? Så nu vet du det - bara rakt på.

Jag har aldrig sett honom putta barnet ut ur bild, be barnet vara tyst och vända ryggen till. Det är Julia fasoner.
Det är Julia som lämnar bort barnet till andra och låter andra ta över och som andra sett hur ointresserad hon är samt att hon inte gett barnet den omvårdnad hon skall ha.

Det är dags att utreda henne i första hand.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hade inte Kräftan samtal med Jullan innan häktningen om flytten som var planerad? Finns en konversation från någon dag innan han blev häktad, att han ville vara med sin familj (ej ordagrant).
Jag tolkar det som att han själv ville gå tillbaka till Jullan innan händelsen den 29 december.

Vad finns det som tyder på att han skulle ha varit tvingad?
Jag pratar om efter han släpptes från häktet. När han uttalat inte vill ha Julia och den kalabalik som uppstår i gänget då.


Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Alltså du är så konstig jag vet inte vad Anjo har för personlig agenda som Lilladu skrev om, jag vet inte hur han tänker.
Då tycker jag du lyssnar på telefonsamtalen vid tiden för när Jocke och Anjo begick hemfridsbrott.
__________________
Senast redigerad av micro113 2024-09-01 kl. 14:22.
Citera
2024-09-01, 14:01
  #45148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad har han för personliga agenda???

Och varför i hela fridens namn vill Jocke gå hårt åt Chrippa???

Tiotusenkronorsfrågorna.
Finns säkert enkla svar och bara den som lever får se. Anjo är besatt av att skapa osanningar för att tjäna en tusing eller två. En XL kille med minimal hjärna. Mindervärdeskomplex delux. Kämpar fortfarande med att bli vald in i laget och går över lik för att inte bli sist vald.
Joakim vill bestämma. Vill vara populär och aktuell. Rikast, smartast och behövd. När chrippa försvann håvade han snabbt in Jacke. En bror han tidigare ignorerat totalt då denne inte hade något att ge.
Äta eller ätas är lundelldjungelns lag. Inte vem som helst som plågar sin mamma för hennes tillkortakommanden tills döden skiljer dem åt.
Citera
2024-09-01, 14:07
  #45149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är sannolikt rent bullshit.
Vilka skulle dessa "sanningsvittnen" vara - De dokumenterat lögnaktiga Felicia och Anna Book som inte en lyckas rapa utan att det kommer en lögn?

Har jäntan fått blåmärken så lär det vara Julia själv som satt dit dem - för hon är inte särskilt engagerad i sin dotter. Tvärtom ser du på de gånger som barnet syns i bild så är hon bara i vägen och puttas åt sidan så hon inte täcker kameran.
Hos Chrippa och Linnea ser hon nästan alltid glad ut, men inte hos Julia.
Anjo har ju dessutom vittnat om både bristande hygien för både Julia och barnet och Julias bristande intresse i barnet .. finner ni honom trovärdig när han snackar skit om Chrippa och Linnea så bör nu finna honom lika trovärdig i det.

Så behöver något utredas så är det nog i så fall Julias "ömma" omvårdnad och förmåga när det gäller barnet.

Barn i den åldern har blåmärken. De bara är så. Klumpiga och oförsiktiga. Länge sedan jag hade en fyraåring men minns att man skämdes ibland när man kom till BVC på kontroll.
Jag tror ingen slår på henne överhuvudtaget. Hon är Julias enda länk till Chrippa och hon utnyttjar det på ett vidrigt sätt. Barn ska aldrig behöva axla vuxnas problem!
Citera
2024-09-01, 14:08
  #45150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Då tycker jag du lyssnar på telefonsamtalen vid tiden för när Jocke, Anjo och Jonna begick hemfridsbrott.

Jag är helt säker på att jag lyssnat på de och kan inte höra något som tyder på att Kräftan är tvingad till att leva ihop med en kvinna han inte tycker om.

Det kan inte vara så att Kräftan lovar och häver ur sig saker som låter bra i stunden, men när det väl kommer till kritan så blir det inte så bra och istället för att erkänna sina misstag, tillkommer det nya historier.
Jag bara spånar.

Jag tror man får ha i åtanke att det funnits två besvikna flickvänner som tydligen fick ett varsitt frieri.
Citera
2024-09-01, 14:11
  #45151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo men jag tänkte innan det blir en fup, om det går att se redan nu ifall någon anmält att lilla C ska ha blivit misshandlad, och i sånt fall när anmälan gjordes. Men såna uppgifter kanske också är sekretess?

Att lilla C skulle ha blivit misshandlad är en konstruerad trådsanning. Det ryktas om blåmärken, som aldrig synts. Barn får blåmärken, men på det sättet som det skrivs om här är det helt sjukt. Kan inte folk bara lämna barnet utanför.
Om c skulle ha råkat illa ut så hade det kommit fram i soc utredning. Soc la ner fallet nästan lika fort som dom tagit upp det, trots att Jocke ville att Chrippas dotter skulle omhändertas live i hans pod. Hur djävla sjuk i huvudet får man vara utan att det är olagligt? Självklart blev Chrippa informerad om Jockibois önskemål, och att det är kyligt mellan bröderna efter det, och allt annat, är fullt förståeligt
Citera
2024-09-01, 14:12
  #45152
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Barn i den åldern har blåmärken. De bara är så. Klumpiga och oförsiktiga. Länge sedan jag hade en fyraåring men minns att man skämdes ibland när man kom till BVC på kontroll.
Jag tror ingen slår på henne överhuvudtaget. Hon är Julias enda länk till Chrippa och hon utnyttjar det på ett vidrigt sätt. Barn ska aldrig behöva axla vuxnas problem!
Jag tror du har helt rätt och jag tror också att det handlar om att Julia försöker använda C för att komma nära/få tillbaka Chrippa.


Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag är helt säker på att jag lyssnat på de och kan inte höra något som tyder på att Kräftan är tvingad till att leva ihop med en kvinna han inte tycker om.

Det kan inte vara så att Kräftan lovar och häver ur sig saker som låter bra i stunden, men när det väl kommer till kritan så blir det inte så bra och istället för att erkänna sina misstag, tillkommer det nya historier.
Jag bara spånar.

Jag tror man får ha i åtanke att det funnits två besvikna flickvänner som tydligen fick ett varsitt frieri.
Då är jag helt säkert på att du INTE har hört dem. Sen "är" han inte - kraven ställdes.
Citera
2024-09-01, 14:14
  #45153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns?? Så nu vet du det - bara rakt på.

Jag har aldrig sett honom putta barnet ut ur bild, be barnet vara tyst och vända ryggen till. Det är Julia fasoner.
Det är Julia som lämnar bort barnet till andra och låter andra ta över och som andra sett hur ointresserad hon är samt att hon inte gett barnet den omvårdnad hon skall ha.

Det är dags att utreda henne i första hand.


Jag pratar om efter han släpptes från häktet. När han uttalat inte vill ha Julia och den kalabalik som uppstår i gänget då.



Då tycker jag du lyssnar på telefonsamtalen vid tiden för när Jocke, Anjo och Jonna begick hemfridsbrott.

Ja jag tycker att det finns brister hos båda föräldrarna, uppenbarligen begår Chrippa brott bara de gör i mina ögon bristande föräldraskap, när man med uppsåt begår brott som riskerar fängelse.

Julia har det oroligt runt sig och mår nog inte så bra psykiskt egentligen, hon kan inte vara själv och måste flytta runt hela tiden vilket inte är bra för flickan.
Sen alla dessa lögner ger ännu mer kaos.
Vi vet ju inte om barnet är utsatt eller inte de får socialen utreda.

Jag kommer ihåg när Chrippa och Linnea var i Spanien och lilla c sprang emellan pappa & Linnea när han streama & Linnea körde live och ville ha uppmärksamhet.

Jag har min åsikt och jag vet att du har din.

Jonna var väl inte ens med till lägenheten då hon var ju hemma med barnen.
Det var Julia som läckte den videon till vänner som sen la ut den här.
Citera
2024-09-01, 14:23
  #45154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då är jag helt säkert på att du INTE har hört dem. Sen "är" han inte - kraven ställdes.

Jag tror man får se helheten över situationen. Kräftan sa ju själv att de var tillsammans och att han kommit överens med socialtjänsten för barnets skull. Vi har delade åsikter där, vilket är helt okej.
Jag ser inget tvång eller att några krav ställdes som Kräftan inte själv varit delaktig och medveten om.
Att det skulle varit ett tvång tror jag är en efterhandskonstruktion för att slå ifrån sig ansvar.

Jag tror att det lovades för mycket för att det skulle låta bra utan en tanke på vilka konsekvenser som medföljer. När verkligheten kom ikapp blev det som en tvångströja, och erkänna misstag och stå för vad man sagt och sina handlingar är inte hans starkaste sida.

Det visar sig som tid hur saker och ting ligger till.
Citera
2024-09-01, 14:25
  #45155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, lika lite som du länkar när jag och andra ber dig, lika lite tänker jag bjuda på den tjänsten för dig.

Jaha där ser man, men kan du förklara exakt vilket klipp du menar, den när dom är i lägenhet eller det som händer efteråt?
Citera
2024-09-01, 14:30
  #45156
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror man får se helheten över situationen. Kräftan sa ju själv att de var tillsammans och att han kommit överens med socialtjänsten för barnets skull. Vi har delade åsikter där, vilket är helt okej.
Jag ser inget tvång eller att några krav ställdes som Kräftan inte själv varit delaktig och medveten om.
Att det skulle varit ett tvång tror jag är en efterhandskonstruktion för att slå ifrån sig ansvar.

Jag tror att det lovades för mycket för att det skulle låta bra utan en tanke på vilka konsekvenser som medföljer. När verkligheten kom ikapp blev det som en tvångströja, och erkänna misstag och stå för vad man sagt och sina handlingar är inte hans starkaste sida.

Det visar sig som tid hur saker och ting ligger till.
Nej, men du har väl inte hört samtalen - så ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in