Citat:
Ursprungligen postat av
Goldentie
Det är inte fullt så enkelt att lämna den typen av förhållande. Googla och läs, eller ännu hellre prata med någon som har egen erfarenhet. En klassisk fråga av advokater i misshandelsmål i rätten när det gäller våld i nära relation är - Varför lämnade du inte?
Jag antar att Chrippa gjort vad som är brukligt, gaslightat och ekonomisk misshandel, skärma av från familj och vänner. Jag tyckte ett tag att han utvecklade sig positivt men efter Luggens tid i Spanien så kom gamla Chrippa tillbaka, med allt vad det innebär. Nu finns det säkert en och annan som tycker att det var väntat, och jag är den första att bita i det sura äpplet. Men det finns två också som hamnar i kläm, och inte är värd något av allt som skrivits, sagts eller filmats/delat
Den som har gjort skit, skall skit ha
Jag vet, jag har erfarenhet av sådana här förhållanden genom vänner som gått igenom ett helvete. Både kvinnor och män som varit utsatta och det har varit många turer i rätten, så jag har en rätt bra insyn.
Kräftan får exakt efter mönstret. Hur mycket han han än försöker framställa sig som en hyvens kille, så gör han bara bort sig mer.
Han har en uppgift, och det är att antingen dementera det L säger att han skulle ha slagit henne, då menar han att hon är en lögnare och hittat på allt. Eller man up och tala sanning om vad han gjort mot henne oavsett om det är knuten näve eller inte och om det är han som orsakat blåmärkena på henne.
En snubbe som är så jävla snabb med att gapa och skrika för att dementera saker andra sagt, får helt plötsligt tunghäfta och babblar om annat som om det skulle ha någon relevans i vad han anklagats för.
Hittills har han bara visat att han är en riktig jävla fegis och lögnare i damglasögon.