Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-31, 17:59
  #39301
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Vem har sagt att produktionsbolaget är intresserat av att skapa en balanserad historia? De vill skapa en dokumentär om Jockis barndom som går hem hos tittarna.

Du är lika korkad som Skabbe.
Undra om produktionsbolaget kan åka ditt för förtal om dem låter Jocke säga samma saker som han sagt i sin podd? Det är ganska grova anklagelser han kommer med.
Det klassas absolut som "att peka ut någon som brottslig, klandervärd i sitt levnadssätt eller på annat sätt lämna uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning"

Men jag misstänker att dem kommer klippa ganska hårt och vara försiktiga med vad dem tar dem för att inte riskera förtal.
Citera
2024-05-31, 18:12
  #39302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nja, uppenbarligen har du inte lyssnat på det chrippa säger.
Han vill inte att dokumentären ska hetta "Chrippas barndom".
Han vill att dokumentären ska vara neutral med fokus att få fram sanningen om allt, ta med båda sidornas historia. Vilket inte kommer ske, majoriteten kommer handla om Jocke, om Jockes historia, och en extremt liten del kommer handla om familjens sida av historien.

Jag förstår Chrippa, han vill inte delta i en dokumentär vars syfte är att smutskasta hans mamma, hans familj, där Jocke sitter och får betalt för att kasta skit på dem och ljuga.

Och Chrippa blev erbjuden betalning, men valde ändå att tacka nej.


Men genom att inte delta så låter dem ju Jockes historia spridas oemotsagd. Dem låter Jockes historia fortsätta spridas, utan att någon får höra deras sida av allt.

Han fick inte tillräckligt bra betalt, ok. Och tur är väl det - tänk om han fått pratat fritt i nio timmar... Det hade slutat i katastrof för framförallt honom.

Om nåt är upprörande i historien är det att TV4/produktionsbolaget faktiskt var beredda att ekonomiskt kompensera en egocentrisk, rödspräcklig och anabolamissbrukande narkoman som går omkring i Spanien och skriker in i en kamera, en hemlös krake som fabricerat att hans nuvarande sambo har misshandlat hans barn, som finansierar sitt leverne genom illegal spelreklam och som fullkomligt uppenbart begår skattebrott.

Primetime på TV4?
Citera
2024-05-31, 18:18
  #39303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Undra om produktionsbolaget kan åka ditt för förtal om dem låter Jocke säga samma saker som han sagt i sin podd? Det är ganska grova anklagelser han kommer med.
Det klassas absolut som "att peka ut någon som brottslig, klandervärd i sitt levnadssätt eller på annat sätt lämna uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning"

Men jag misstänker att dem kommer klippa ganska hårt och vara försiktiga med vad dem tar dem för att inte riskera förtal.

Men nu får du andas lite. Dokumentären är om Jockes barndom. Du kan inte kräva att den ska vara som typ denna tråden. Spelar det dig någon roll? Chilla lite.
__________________
Senast redigerad av 111-111 2024-05-31 kl. 18:21.
Citera
2024-05-31, 18:26
  #39304
Medlem
Inför mötet med filmarna: "Vi möter upp den mytomspunna Chrippa i en fin lägenhet på solkusten där han litar slots och skrattar"
https://pixeldrain.com/l/Fj4tEWs6

18H senare: "De lurades...! Dokumentären som skulle handla om Jockis barndom handlade om... Jockis barndom."

Den här halvapans självbild är inte sund.
Citera
2024-05-31, 18:26
  #39305
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Men nu får du andas lite. Dokumentären är om Jockes barndom. Du kan inte kräva att den ska vara som typ denna tråden. Spelar det dig någon roll? Chilla lite.
Vem vill ha dokumentären som denna tråd?

Men Jockes historia är inte bevisad. Det dem sprider är Jockes historia. Och risken för förtal är stor om dem tar med samma saker som Jocke har i sin podd. Du kommer se själv att dem varit väldigt försiktiga med vad dem tagit med.
Tex tog dem ju bort avsnittet när dem jagade Joz i en ambulans, den var t.o.m med i trailern.
Och det har hänt tidigare att olika produktioner/dokumentärer blivit dömda och tagits ner
Citera
2024-05-31, 18:36
  #39306
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Inför mötet med filmarna: "Vi möter upp den mytomspunna Chrippa i en fin lägenhet på solkusten där han litar slots och skrattar"
https://pixeldrain.com/l/Fj4tEWs6

18H senare: "De lurades...! Dokumentären som skulle handla om Jockis barndom handlade om... Jockis barndom."

Den här halvapans självbild är inte sund.
Helt klart priceless. Kräftan överträffar sig själv var dag. AI hade gjort det bättre.
Citera
2024-05-31, 18:38
  #39307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vem vill ha dokumentären som denna tråd?

Men Jockes historia är inte bevisad. Det dem sprider är Jockes historia. Och risken för förtal är stor om dem tar med samma saker som Jocke har i sin podd. Du kommer se själv att dem varit väldigt försiktiga med vad dem tagit med.
Tex tog dem ju bort avsnittet när dem jagade Joz i en ambulans, den var t.o.m med i trailern.
Och det har hänt tidigare att olika produktioner/dokumentärer blivit dömda och tagits ner

Det är en dokumentär om Jockes barndom. Punkt. Vill inte Chrippa vara med är det hans val.

Det är inte en rättegång.

Det står dig helt fritt att anmäla dokumentären. Jag är rätt säker på att produktionen har koll på både podd och här så de vet vad som ska undvikas.
Låt du Tv4 bestämma själva vad dom ska ha med.
Citera
2024-05-31, 18:48
  #39308
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är en dokumentär om Jockes barndom. Punkt. Vill inte Chrippa vara med är det hans val.

Det är inte en rättegång.

Det står dig helt fritt att anmäla dokumentären. Jag är rätt säker på att produktionen har koll på både podd och här så de vet vad som ska undvikas.
Låt du Tv4 bestämma själva vad dom ska ha med.
Jag vet inte om du medvetet missuppfattar mig?
Mycket av det du skriver i denna kommentar har jag ju aldrig sagt

1. Jag vet att det är en dokumentär om jockes barndom.
Tror du att man automatiskt är skyddad emot förtal bara för att det handlar om ens barndom?

2. Vem har sagt att det inte är Chrippas eget val att delta? dock kommer hans vägran att delta få konsekvenser genom att deras sida av historien inte kommer fram. Och sen kommer Chrippa sitta och gnälla över att dem bara visar Jockes sida av historien.

3. Den enda som har kallat det är en rättegång är du

4. Jag har inte ens sätt dokumentären eftersom den inte är klar, så kan inte anmäla något som inte finns.
Och jag är övertygad om att dem kommer klippa väldigt noggrant just eftersom dem vill undvika risken för förtal.
Mycket av det jocke säger i podden kommer klippas bort i dokumentären. Du kommer få se själv när den sänds.

5. När har jag sagt att jag vill bestämma vad TV4 ska ha med i dokumentären?
Citera
2024-05-31, 18:51
  #39309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han lever i föreställningen att en dokumentär som spelats in under sex månader, om Jockis barndom, plötsligt ska ändra fokus och handla om - honom. Fullständigt verklighetsfrånvänd är den stackars skabbräven.

Men egentligen skiter Skabbe i gfokus - bara han får bra betalt.
Jag uppfattar det på ett helt annat sätt.

Chrippa verkade beredd att medverka i det här helt gratis, utifrån att han trodde att det skulle ske på samma villkor.
När Chrippa väl får reda på hur det egentligen såg ut, att Jocke har blivit filmad i 6 månader och dessutom fått betalt, så va produktionen redan i Spanien och på väg till honom.

I och med den (för honom) nya information ställde han dessa krav, så som betalning.

Jag tycker att det är bra att Chrippa drog sig ur en produktion som han inte känner sig bekväm i.

Jag förmodar att det säkert kommer dyka upp en ny journalist/ett nytt produktionsbolag som vill fiska upp allt som inte har fått utrymme.
Chrippa lär få en ny chans att dementera och ge sin bild av vem Jocke är och vad han har gjort.

Jag tror det och det vore inte mer än rätt.

Jag skulle också vilja se en dokumentär som intervjuar alla youtubers erfarenheter av Jockes tillvägagångssätt om det inte passar honom.
Citera
2024-05-31, 18:54
  #39310
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet inte om du medvetet missuppfattar mig?
Mycket av det du skriver i denna kommentar har jag ju aldrig sagt

1. Jag vet att det är en dokumentär om jockes barndom.
Tror du att man automatiskt är skyddad emot förtal bara för att det handlar om ens barndom?

2. Vem har sagt att det inte är Chrippas eget val att delta? dock kommer hans vägran att delta få konsekvenser genom att deras sida av historien inte kommer fram. Och sen kommer Chrippa sitta och gnälla över att dem bara visar Jockes sida av historien.

3. Den enda som har kallat det är en rättegång är du

4. Jag har inte ens sätt dokumentären eftersom den inte är klar, så kan inte anmäla något som inte finns.
Och jag är övertygad om att dem kommer klippa väldigt noggrant just eftersom dem vill undvika risken för förtal.
Mycket av det jocke säger i podden kommer klippas bort i dokumentären. Du kommer få se själv när den sänds.

5. När har jag sagt att jag vill bestämma vad TV4 ska ha med i dokumentären?

Du klagar ju på att den ska handla om Jockes barndom och att den inte är bevisad och att Chrippa borde varit motpol och att det finns andra dokumentärer som blir anmälda osv osv.

Dokumentären handlar inte om 2 bröders uppväxt.

Jag förstår inte varför du är så upprörd.
Citera
2024-05-31, 18:58
  #39311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Inför mötet med filmarna: "Vi möter upp den mytomspunna Chrippa i en fin lägenhet på solkusten där han litar slots och skrattar"
https://pixeldrain.com/l/Fj4tEWs6

18H senare: "De lurades...! Dokumentären som skulle handla om Jockis barndom handlade om... Jockis barndom."

Den här halvapans självbild är inte sund.

Bra sammanfattning. Det är ju liksom det som är själva huvuduppgiften dom har. Visa Jockes uppväxt ur Jockes perspektiv.
Citera
2024-05-31, 19:03
  #39312
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du klagar ju på att den ska handla om Jockes barndom och att den inte är bevisad och att Chrippa borde varit motpol och att det finns andra dokumentärer som blir anmälda osv osv.

Dokumentären handlar inte om 2 bröders uppväxt.

Jag förstår inte varför du är så upprörd.
Jag klagade inte på att den skulle handla om Jockes barndom? dem får göra 15 dokumentärer om jockes barndom om dem vill.
Det jag sa var:
1. jag förstår att Chrippa hade önskat att dokumentären var neutral med fokus på sanningen, men baserat på namnet "jockes barndom" borde han ju ha fattat att fokus skulle vara på jocke och inte på sanningen.
2. TV4 får som sagt göra 15 dokumentärar om jockes barndom om dem vill, men det krävs fortfarande att dem är noggranna så att dem inte riskerar att åka dit för förtal. Vilket dem troligen är. Men det har ju hänt tidigare att TVbolag släppt igenom saker som inte varit okej, som dem senare åkt dit på. Så vi får se när dokumentären kommer om dem tagit med allt jocke säger i sin podd eller ifall dem varit noggranna för att undvika förtal.

Vem har sagt att den ska handla om 2 bröders uppväxt?

Jag är "upprörd" eftersom du lägger påståenden på mig som jag aldrig sagt.
Om du faktiskt läser det jag skriver istället för att hitta på fantasier, så skulle det bli mycket lättare att diskutera.

Varför kan inte du svara på frågorna jag ställer till dig?
Tror du att man automatiskt är skyddad emot förtal bara för att man pratar om sin barndom?
Varför anser du att Cluee och andra som påstår att Linnea blir misshandlad har skyldighet att anmäla brott, men Jocke, Anjo och Julia har inte samma skyldighet att anmäla brott enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in