Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-26, 19:30
  #40501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Att älta är ibland att sörja, läka och få förståelse men det kan ta tid lång lång tid.

I synnerhet när det skett i barndomen.
Citera
2024-06-26, 19:32
  #40502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag håller inte med dig, och jag hoppas att Jockes psykolog (som han har pratat om) hjälper honom att reda ut det där.

Att Älta är inget psykologer uppmuntrar till, tvärtom, de vill hjälpa till att bryta ett sådant mönster.

Jocke skulle kunna ta med sig Chrippa på familjeterapi.
Det är en av alla vägar de kan gå.

Men för att komma till nästa steg kan man behöva älta också.
Jag tror att det som sårar Jocke mest är att hon tog hand om syskonen och de lär ju dom flesta förstå att de måste göra ont.
Men dom har fått en annan sanning det var ju de som gjorde det svårt för Jacke och det blev väldigt känslosamt.
__________________
Senast redigerad av mutemute123 2024-06-26 kl. 19:33. Anledning: Stavfel
Citera
2024-06-26, 19:32
  #40503
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Och vem säger att hon inte gjort det? Gång på gång på gång. Om förklaring inte duger så kan hon ju inte anpassa den efter hans önskemål


Så vilken förklaring tror du att hon kan ha gett gång på gång till att inte dyka upp på sjukhuset när hennes barn har försökt ta livet av sig?
Citera
2024-06-26, 19:33
  #40504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han har försökt söndra Linneas, Chrippas, Jackes, Mammans, Julias, Thomas, Lillens och både Linneas och Jackes flickväns familjs liv.

Han förstör Lillens liv om han välkomnar honom in i sitt liv via henne igen. Han borde sätta upp gränser och låta Lundellbarnen få umgås med dottern, men bara ifall dom kommer till honom eller Julia. Joakim är destruktiv, instabil och behöver behandling, han behöver inte fler medberoende som är villiga att duberas ännu en gång. Det hjälper ingen och det skadar barnen. Chrippas barn hans barn och hans tittare.

Ifall han lagar sin relation med Jocke så saknar Chrippa både självrespekt och respekt för Linnea och alla hennes anhöriga som har fått få igenom ett helvete på grund av Joakim.

Hon gör bäst i att rädda sig själv,, gå rakryggad därifrån NU och låta kreatörerna fortsätta med sina destruktiva relationer, låta dom ta död på varandras relationer, karriärer, rykten och livslustar.

Det har dock Chrippa stått för själv. Hur kommer det sig att Linnea gjorde flertalet polisanmälningar mot Christofer? För att Jocke hade gjort något?!
Chrippas utbrott (även om de i Linneas video var tagna ur kontext så har de skett - och det var inte Jocke som orsakade dessa), Chrippas uttalanden om både Linnea och invandrare har ju inte heller banat väg för ett sunt förhållande (oj, det var inte Jocke som yttrade dessa).
Det som Julia berättade om hur Chrippa var i förhöret kring den kille hon träffade efter Chrippa och som blev dömd är ju rätt talande för Chrippas persons och inte heller där var Jocke inblandad.
Alla lögner och äckliga kommentarer Chrippa yttrat mot följare gör ju inte heller de att han direkt hamnat på plus och nu när Linnea dessutom anammat hans attityd har hon ju lyckats rätt bra själv att förstöra för sig själv.
Även om du anser att Jocke gjort si och så så har Chrippa lagt grunden och varit den som lyckats förstöra absolut mest för de flesta.
Citera
2024-06-26, 19:34
  #40505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
I synnerhet när det skett i barndomen.

Exakt det ända alla barn vill är att bli älskade av sina föräldrar.
Citera
2024-06-26, 19:35
  #40506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag håller inte med dig, och jag hoppas att Jockes psykolog (som han har pratat om) hjälper honom att reda ut det där.

Att Älta är inget psykologer uppmuntrar till, tvärtom, de vill hjälpa till att bryta ett sådant mönster.

Jocke skulle kunna ta med sig Chrippa på familjeterapi.
Det är en av alla vägar de kan gå.

Det var ju psykologen som sa att Jocke att det är en sorg han känner och att den ska bearbetas så han kommer vidare. Jocke visste ju inte själv det.
Så han kanske inte ältar så mycket utan går genom sorgefaser utan att han själv vet det.
Citera
2024-06-26, 19:35
  #40507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror att Kräftan inte är exemplarisk i sitt beteende på sociala medier oavsett vem det gäller.
Han exponerar sitt barn otroligt mycket och har dessutom använt henne i de mest bisarra och äckliga anklagelserna offentligt för att själv vinna lite pluspoäng.
Kräftan är inte heller känd för att ta bra beslut, så det köper jag inte att han grubblat och tagit ett svårt beslut med att inte låta barnet träffa sina kusiner. Han vräkte ur sig det och passade på att informera alla att det minsann är han som bestämmer vem hon ska umgås med. Det handlade inte om att dividera om vad som är det absolut bästa beslutet utan mer vad han tycker i stunden och vad som gynnar hans ego.

Han är en pajas i damväska.

Det ÄR en tragisk röra, jag förstår inte vad det är som brister när man kan gå så långt.

Du vet ju också hur snabba vändningar det har varit i den här soppan.
Jag tror inte heller att Chrippa har suttit och grubblat över beslutet, men det utesluter inte att Chrippa har tyckt att det är vare sig roligt eller lätt.
MEN, vad vet jag?

Chrippa har uttryckt sig riktigt riktigt illa och jag är emot att man exponerar barn öht.
Citera
2024-06-26, 19:44
  #40508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men för att komma till nästa steg kan man behöva älta också.
Jag tror att det som sårar Jocke mest är att hon tog hand om syskonen och de lär ju dom flesta förstå att de måste göra ont.
Men dom har fått en annan sanning det var ju de som gjorde det svårt för Jacke och det blev väldigt känslosamt.

Ja Jacke trodde ju på riktigt något hemskt om Jocke. Det är lätt att indoktrinera barn.
Citera
2024-06-26, 19:50
  #40509
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han har försökt söndra Linneas, Chrippas, Jackes, Mammans, Julias, Thomas, Lillens och både Linneas och Jackes flickväns familjs liv.

Han förstör Lillens liv om han välkomnar honom in i sitt liv via henne igen. Han borde sätta upp gränser och låta Lundellbarnen få umgås med dottern, men bara ifall dom kommer till honom eller Julia. Joakim är destruktiv, instabil och behöver behandling, han behöver inte fler medberoende som är villiga att duberas ännu en gång. Det hjälper ingen och det skadar barnen. Chrippas barn hans barn och hans tittare.

Ifall han lagar sin relation med Jocke så saknar Chrippa både självrespekt och respekt för Linnea och alla hennes anhöriga som har fått få igenom ett helvete på grund av Joakim.

Hon gör bäst i att rädda sig själv,, gå rakryggad därifrån NU och låta kreatörerna fortsätta med sina destruktiva relationer, låta dom ta död på varandras relationer, karriärer, rykten och livslustar.

Som jag trodde. DU vill inte att Chrippa ska finna någon form av fred med Jocke.
Vi andra hoppas att det löser sig på bästa sätt.
Citera
2024-06-26, 19:52
  #40510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men för att komma till nästa steg kan man behöva älta också.
Jag tror att det som sårar Jocke mest är att hon tog hand om syskonen och de lär ju dom flesta förstå att de måste göra ont.
Men dom har fått en annan sanning det var ju de som gjorde det svårt för Jacke och det blev väldigt känslosamt.
Ja det är jättehemskt att det har varit en sådan barndom som Jocke beskriver.
Men han kan aldrig förändra det som varit, bara det som han har framför sig.
Inte minst sig själv.

Varken mamman eller någon annan kan han göra något åt.
Citera
2024-06-26, 19:54
  #40511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det ÄR en tragisk röra, jag förstår inte vad det är som brister när man kan gå så långt.

Du vet ju också hur snabba vändningar det har varit i den här soppan.
Jag tror inte heller att Chrippa har suttit och grubblat över beslutet, men det utesluter inte att Chrippa har tyckt att det är vare sig roligt eller lätt.
MEN, vad vet jag?

Chrippa har uttryckt sig riktigt riktigt illa och jag är emot att man exponerar barn öht.

Det har varit snabba vändningar speciellt när Kräftan satt och bekräftade all skit i en två timmar lång video. Liven som han körde innan var han lyrisk att videon skulle laddas upp.
Han kan inte vara frisk i skallen att man hittar på sådana äckliga saker rörande sitt barn. Att inga fler ens reagerar på det är vansinne.
Om någon bör söka vård så är det han. Gärna tvångsmedicinering hade varit på sin plats så han kan hålla truten med sina äckliga påhitt.

Han tyckte ju om trafiken som genererades 2016, så han njuter nog lite extra denna veva som han ville ta offentligt.
Citera
2024-06-26, 20:01
  #40512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det verkar som att Jacke fick ett uppvaknande. Kan inte vara så lätt att hantera det.
Chrippa har nog inte det i sig, men under kan ske 😊
Vad baserar du det på? Har han sagt något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in