Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-14, 15:30
  #40009
Medlem
Idag dömdes en av Sverige mest namnkunniga författare till 18 månaders fängelse för grovt skattebrott av Hovrätten. Brotten gicks 2013-2015. Alla intäkter har inte redovisats.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...or-skattebrott

Skattemyndigheten maler långsamt men den maler och maler och maler..

2022 taxerade Skabbe för 243 000. Förra året deklarerade Skabbe för 173 000 kr. Det motsvarar 14 500 kr i månaden - innan skatt. På det ska han ha försörjt sitt barn, sin f d sambo och sig själv.

När åtalas Skabbe för sina skattebrott...? Dröjer det tio år som i fallet Nesser?
Citera
2024-06-14, 15:45
  #40010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du svävar alltid in på Jocke hela tiden. Du börjar bra och håller sig till tråden, sen kan du bara inte låta bli att att låta det handla om andra istället.

Så om vi fokuserar på huvudpersonen, så tror jag att det fifflas. Hans taxerade inkomst stämmer inte överens med hans utgifter. Så vart kommer pengarna ifrån?
Han är skattepliktig i Sverige oavsett vart han väljer att åka på charterresa, så ska han betala skatt i Sverige, och det sker inte.


Gällande de övriga så har jag inte sett något hittills som visar på fiffel, om eller när det kommer fram så kan jag berätta för dig vad jag tror.
Nämnda namn, inte minst Jocke, har att göra med huvudpersonen för den här tråden.
De flyter ihop med varandra så kan du släppa det där om att Jocke (som många vill skydda) blandas in?
Han kommer att fortsätta att blandas in, med all rätt, eftersom det även rör Chrippa.

Det är väl bra att det finns skribenter som kan belysa helheten och den eventuella kopplingen?
Citera
2024-06-14, 16:07
  #40011
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nämnda namn, inte minst Jocke, har att göra med huvudpersonen för den här tråden.
De flyter ihop med varandra så kan du släppa det där om att Jocke (som många vill skydda) blandas in?
Han kommer att fortsätta att blandas in, med all rätt, eftersom det även rör Chrippa.

Det är väl bra att det finns skribenter som kan belysa helheten och den eventuella kopplingen?

Det handlar inte om att skydda Jocke att du inte förstår det, Chrippa gör bort sig själv hela tiden så fort han lägger ut något.
Citera
2024-06-14, 16:10
  #40012
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det handlar inte om att skydda Jocke att du inte förstår det, Chrippa gör bort sig själv hela tiden så fort han lägger ut något.
Mitt inlägg handlade inte om det heller, jag skrev det inom parantes.
Citera
2024-06-14, 17:18
  #40013
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Nämnda namn, inte minst Jocke, har att göra med huvudpersonen för den här tråden.
De flyter ihop med varandra så kan du släppa det där om att Jocke (som många vill skydda) blandas in?
Han kommer att fortsätta att blandas in, med all rätt, eftersom det även rör Chrippa.

Det är väl bra att det finns skribenter som kan belysa helheten och den eventuella kopplingen?

Kanske sen när det visas upp bevis för att övriga skulle ha ett finger med i spelet när det kommer till Kräftans inkomst och hur pengar bara försvinner. Men just nu finns det inget som visar på att någon har en del i Kräftans egna medvetna val gällande pengarna som trillar in.
Just nu är det någon slags pajkastning vem som är dummast utan ett bevis på att Kräftan har haft de andra herrarna som medhjälpare.
Citera
2024-06-14, 17:28
  #40014
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det kan bli spännande om hon verkligen menar det och det blir av.

Nä just det, kändis ville hon inte bli 🫣


Tror inte att det kommer bli av, tror att duon kommer dra sig ur precis innan och skyllq på att "Jocke får ju bestämma i en annan intervju, så ska vi också bestämma i den här" "vi vill ha minst 100tkr var, annars blir det inget, det kan jag säga med en gång"
Citera
2024-06-14, 17:33
  #40015
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kanske sen när det visas upp bevis för att övriga skulle ha ett finger med i spelet när det kommer till Kräftans inkomst och hur pengar bara försvinner. Men just nu finns det inget som visar på att någon har en del i Kräftans egna medvetna val gällande pengarna som trillar in.
Just nu är det någon slags pajkastning vem som är dummast utan ett bevis på att Kräftan har haft de andra herrarna som medhjälpare.
Det är ju inte enbart Chrippas pengar tråden handlar om. Den handlar om en mängd olika händelser/beteenden och personer som hänger ihop med Chrippa.
Vi är intresserade av olika delar av den här soppan, det är bara så det är.
Citera
2024-06-14, 17:34
  #40016
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tror inte att det kommer bli av, tror att duon kommer dra sig ur precis innan och skyllq på att "Jocke får ju bestämma i en annan intervju, så ska vi också bestämma i den här" "vi vill ha minst 100tkr var, annars blir det inget, det kan jag säga med en gång"

Hon skrev ju också till Simon men blev ju inget med de heller. Faktiskt ganska konstigt beteende.
Citera
2024-06-14, 17:35
  #40017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Han la ju ut dom för att Chrippa sa att han hade sjuka chattar med danjal som skulle komma senare, vilket vi alla vet att det säkert inte skulle komma eftersom dom mest visar att han gjort bort sig.

Jag såg ingen live, men det är ju inte första gången Kräftan säger att han har sjuka saker på andra och sen visas inget upp. Det är bara för att skapa lite mer drama och jag tror inte att han hade tänkt att lägga upp något.
Tror inte att Kräftan var beredd på att Danjal skulle publicera allt.. för de där "sjuka sakerna" är inte till Kräftans fördel.
Citera
2024-06-14, 17:42
  #40018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag såg ingen live, men det är ju inte första gången Kräftan säger att han har sjuka saker på andra och sen visas inget upp. Det är bara för att skapa lite mer drama och jag tror inte att han hade tänkt att lägga upp något.
Tror inte att Kräftan var beredd på att Danjal skulle publicera allt.. för de där "sjuka sakerna" är inte till Kräftans fördel.

Blev faktiskt överraskad själv när jag såg att Danjal hade lagt ut det, men bra gjort av honom, nog för att man vet hur mycket chrippa ljuger och överdriver men nu blev det svart på vitt.

Han pratar i sin senaste video om att ingen bryr sig om barnet längre men och frågar hur hon mår men dom fick ju inte ha med barnet att göra sa han ju tidigare, undra hur han vill ha det?
Citera
2024-06-14, 17:44
  #40019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är ju inte enbart Chrippas pengar tråden handlar om. Den handlar om en mängd olika händelser/beteenden och personer som hänger ihop med Chrippa.
Vi är intresserade av olika delar av den här soppan, det är bara så det är.

Jag vet.
Jag är först och främst intresserad av om han är en kvinnoboxare eller inte, sen om han fifflar med pengar, sen om han fått med sig damerna och pappsen att flytta pengar.

Sen är de övriga intressanta om det finns något som påvisar deras delaktighet.
Citera
2024-06-14, 18:35
  #40020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tror inte att det kommer bli av, tror att duon kommer dra sig ur precis innan och skyllq på att "Jocke får ju bestämma i en annan intervju, så ska vi också bestämma i den här" "vi vill ha minst 100tkr var, annars blir det inget, det kan jag säga med en gång"

Jag hade tyckt att det hade varit intressant ifall det blir av, men jag tror inte att Motvikt kan köpas så det vinklas åt deras håll. Men fan, då blir det ju inte av kom jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in