Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-24, 21:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Han hämtade väl möblerna i Sthlm som han och Linnea hade i lägenheten där?
Men deras grejer kanske har magasinerats?

Hoppas att lilltösen fick med sig sitt rum till sin mamma, oavsett vem som köpte dem.
Det va väl hennes första riktiga rum med säng och grejer.
Jocke sa väl att han behövde magasinera Chrippas möbler för att han skulle ha in en betalande hyresgäst.

Att han ljög om att Olivia skulle flytta in är solklart.

Jocke har ju några förrådslokaler där redan, men jag tycker mig ha hört Chrippa säga att han hade allt magasinerat, Jocke har förmodligen gett honom tillgång till magasinet.
Citera
2024-06-24, 21:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Okej så sa hon inte i liven förra veckan, men hon verkar ju vända ganska snabbt i allt hon gör och säger.
Vad sa hon i den lajven?
Citera
2024-06-24, 21:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Sympatiserar du fortfarande med Chrippa? Vad var bevisen du såg?
Hen berättade allt möjligt sus som i detalj har motbevisats.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-24 kl. 22:07.
Citera
2024-06-24, 21:39
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal

Det är tröttsamt att allt läggas fram som att det är lögner med argumentet att det kommer från direkt från Chrippa när det är solklart för alla att han inte har uppsåtet att någon ska tro på det.
Köper inte det. Chrippa har gråtit i flera sammanhang och säger en sak, följande dag säger han tvärtom.
I Cluee videon sade han 3 olika versioner i samma video.
Ja, allt kommer från Chrippa själv och han skämtar inte alltid. Han kommer inte ihåg allt han säger och säger emot sig själv.
Angående Noccon som flickan drack fanns på video när hon drack.
Han skämtade om det efteråt när folk reagerade på det
Citera
2024-06-24, 22:14
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Jocke sa väl att han behövde magasinera Chrippas möbler för att han skulle ha in en betalande hyresgäst.

Jocke har ju några förrådslokaler där redan, men jag tycker mig ha hört Chrippa säga att han hade allt magasinerat, Jocke har förmodligen gett honom tillgång till magasinet.
Så Jocke fick även hyresvärden att ljuga om det menar du?
Hyresvärden sa ju samma sak när chrippa prata med dom
Citera
2024-06-24, 22:38
Avstängd
Citat:
Vad sa hon i den lajven?

Förra veckans live var hon vän med Jonna och denna vecka säger hon att hon inte är de. Men jag antar att hon behöver chrippas pengar fortfarande.
Citera
2024-06-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rippe
Jag vet att du är en chrippa älskare vill försvara honom. Cluee är en pajas
Det här va nog något av det roligaste jag har läst.
Du har humor!
Citera
2024-06-24, 22:41
Medlem
Citat:

Chrippa säger att han ska köpa nya möbler.
Citera
2024-06-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Förra veckans live var hon vän med Jonna och denna vecka säger hon att hon inte är de. Men jag antar att hon behöver chrippas pengar fortfarande.

Jag tänkte också så. Chrippa verkar styra henne med pengar. Jag vet ju så klart inte men det ser onekligen ut så.

Sen tänkte jag att Chrippa och Linnéa pratar om ett Attefallshus. Många menar att det är alldeles för litet. Huset står på någons tomt. Jag tror huset är lagom stort för han har väl kommit på, alldeles själv..., att han måste ha en adress för att inte begå folkbokföringsbrott. Han vill ju inte vara i Sverige men behöver en adress. Kanske.
Citera
2024-06-25, 02:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Som jag minns det gick Jocke in och tog alla möblen dem hade köpt till lägenheten. Vilket är rimligt, även om det var synd att han tog lilla C säng.
När Chrippa tillslut fick tillgång till lägenheten så såg lägenheten kaos ut, Chrippa tog sina möbler, jag vet inte om Chrippa sålde dem eller magasinerade dem, men de möbler chrippa hade var typ köks möblerna och vardagsrums möblerna. Så dem behöver ganska mycket nytt även om han magasinerade sina möbler.
Citera
2024-06-25, 02:21
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Varför blanda in Jockes namn i varje kommentar? Hade räckt att svara att du ”tycker dig hört Chrippa säga att allt är magasinerat”.
Eftersom han pratar om kaoset med lägenheten emellan Jocke och Chrippa. Jocke var inblandad i det, då är det inte så konstigt att man diskuterar Jockes inblandning i chrippas lägenhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Personen utger sig för att veta hur det mesta ligger till - och alla andra har så klart fel.

För att ”veta” så mycket, lär personen bo i någons bakficka..
Tråden heter "CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror", den handlar om Chrippa, inte om andra användare. Här diskuterar vi chrippa och dem runt/involverade med honom.
Vill du gnälla som en kärring för att folk inte har samma åsikt som dig passar facebook bättre.
Citera
2024-06-25, 05:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kan man undra 🤔😏
I sin jakt på att sätta dit Jocke glöms försvaret av Chrippa bort.
Vart de oklart att jag sa att Jocke säkert gett Chrippa tillgång.

Jocke ringde Chrippa och berättade att han varit tvungen att magasinera allt i Chrippas lägenhet eftersom Olivia behövde flytta in några dagar senare. För hon skulle betala och för att hon behövde boende.

Samtalet ägde rum efter att Jocke bytte nyckel till Chrippas hem när Chrippa var på gymet. Chrippa skulle hem snabbt för att hinna iväg för å träffa Lillen för första gången på jättelänge.

Chrippa fick inte träffa Lillen den dagen för Jocke anmälde Chrippa för mordhot och misshandel, som sen ändrades till ”han bankade på min dörr efter att jag utan förvarning bytte lås på Chrippas hem när han skulle åka iväg för att träffa sin dotter”. Chrippa blev anhållen på plats men han blev inte häktad utan släppptes.

Joakims version om misshandel och att hans familj blev mordhotad ändrades till att Chrippa nästan misshandlat honom och den slutliga brottsrubriceringen blev förberedelse till misshandel och olaga hot. Hotet bestod av att Chrippa bankade på Jockes dörr för att få veta vad Jocke gjort med låset och få nykeln till sitt hem för att kunna åka iväg och träffa lillen.

En tid senare tillåter Joakim Chrippa att komma in i sitt hem för att hämta sina möbler och saker och senare samma dag säger Chrippa att han, Chrippa har magasinerat alla deras saker.

Jocke säger att han har behövt magasinera allt i lägenheten, Chrippa säger att väldigt mycket var borta när han fick komma dit för att flytta och Chrippa sa inget om att han behöver köpa ett helt nytt möblemang, då antar jag att han fått tillgång till förrådet av Jocle. Chrippa sa väl nåt om att dom att behövde köpa säng och lite grejer. Jocke har gett honom tillgång till förrådet, eller så flyttar dom till ett möblerat hus.

Finns det verkligen någon anledning att misstolka det? Jocke blev vräkt av Söderstaden sen och där kan jag sätta punkt.
Senast redigerad av Pallal 2024-06-25 kl. 05:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in