Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Det kan man undra 🤔😏
I sin jakt på att sätta dit Jocke glöms försvaret av Chrippa bort.
Vart de oklart att jag sa att Jocke säkert gett Chrippa tillgång.
Jocke ringde Chrippa och berättade att han varit tvungen att magasinera allt i Chrippas lägenhet eftersom Olivia behövde flytta in några dagar senare. För hon skulle betala och för att hon behövde boende.
Samtalet ägde rum efter att Jocke bytte nyckel till Chrippas hem när Chrippa var på gymet. Chrippa skulle hem snabbt för att hinna iväg för å träffa Lillen för första gången på jättelänge.
Chrippa fick inte träffa Lillen den dagen för Jocke anmälde Chrippa för mordhot och misshandel, som sen ändrades till ”han bankade på min dörr efter att jag utan förvarning bytte lås på Chrippas hem när han skulle åka iväg för att träffa sin dotter”. Chrippa blev anhållen på plats men han blev inte häktad utan släppptes.
Joakims version om misshandel och att hans familj blev mordhotad ändrades till att Chrippa nästan misshandlat honom och den slutliga brottsrubriceringen blev förberedelse till misshandel och olaga hot. Hotet bestod av att Chrippa bankade på Jockes dörr för att få veta vad Jocke gjort med låset och få nykeln till sitt hem för att kunna åka iväg och träffa lillen.
En tid senare tillåter Joakim Chrippa att komma in i sitt hem för att hämta sina möbler och saker och senare samma dag säger Chrippa att han, Chrippa har magasinerat alla deras saker.
Jocke säger att han har behövt magasinera allt i lägenheten, Chrippa säger att väldigt mycket var borta när han fick komma dit för att flytta och Chrippa sa inget om att han behöver köpa ett helt nytt möblemang, då antar jag att han fått tillgång till förrådet av Jocle. Chrippa sa väl nåt om att dom att behövde köpa säng och lite grejer. Jocke har gett honom tillgång till förrådet, eller så flyttar dom till ett möblerat hus.
Finns det verkligen någon anledning att misstolka det? Jocke blev vräkt av Söderstaden sen och där kan jag sätta punkt.