Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-29, 12:52
  #40693
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jockes mamma lär säkert lida av skuld och skam (det kan vilken förälder som helst göra för mindre), men Jocke har ju inte underlättat genom åratal av uthängningar, vilket säkert har försvårat hennes medverkan till samtal, och inte minst strida för sitt ord öht.
Och alla gillar inte att behandla sitt privata offentligt.

Det finns ju fler perspektiv än ur enbart Jocke.

Hon kan, men vill inte.
Kan hon verkligen?
Senast mamman försökte berätta om jockes barndom ur sitt perspektiv, efter att han släppt boken, så reagerade jocke såhär
https://youtu.be/YyPu9bjohEM?t=31
Citera
2024-06-29, 13:05
  #40694
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror utan att veta, att om hon hade visat minsta intresse och tagit ansvar mycket tidigare så hade situationen sett annorlunda ut Jocke började prata ut.
Hon väl inte lyft ett finger innan han blev offentlig heller. Så jag tror det enbart har att göra med vissa personlighetsdrag som hon även fört vidare till Kräftan.

Hon kunde åtminstonde dementerat ordentligt det Kräftan började sprida om att Jocke skulle försökt haft ihjäl sina syskon.

Ska bli mycket intressant att se den dokumentären då Jockes pappa är med och även få höra Jacke.

Som sagt, jag tror Kräftan och och mamman kommer få lära upp mycket av det de påstått.
Varför tror du alltid att allt jocke säger är automatiskt 100% sanning och alla andra ljuger? det finns ju inget bevis för det jocke säger
Mamman har själv gått ut och sagt
"Jag har aldrig sagt att han skulle mörda sina syskon. Däremot var jag orolig att han (jocke) skulle skada de med ett barns oförstånd"
Så mamman hade en riktig oro att jocke skulle skada sina syskon.
Så att Jocke säger att det är 100% lögn stämmer inte enligt mammans beskrivning.
Citera
2024-06-29, 13:21
  #40695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kan hon verkligen?
Senast mamman försökte berätta om jockes barndom ur sitt perspektiv, efter att han släppt boken, så reagerade jocke såhär
https://youtu.be/YyPu9bjohEM?t=31

6 år sedan...
Citera
2024-06-29, 13:22
  #40696
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har ingen aning om hur du tänker. Jag går på det du själv skrivit.
Det gör du ju uppenbarligen inte, med tanke på vilka slutsatser du drar.
Citera
2024-06-29, 13:25
  #40697
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag svarade på vad skribenten skrev -INGET ANNAT!

Och OM det skulle vara på det sättet att de är där samtidigt så skulle det isf vara något som är accepterat av Jocke.

Och du, en annan sak.

Vem är du att bestämma vad jag tycker i den här frågan?

Acceptera att alla inte går på Jockes skådespel och är lika lättlurad som tex du är.

Varför i hela friden skulle han kunna bestämma det?
Och om han försöker, varför skulle Chrippa mfl samt Anjo mfl lyda honom?
Hur vet du att dessa två sällskap lyder Jocke? Har dom sagt det?
Citera
2024-06-29, 13:26
  #40698
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
6 år sedan...
Har mamman efter det försökt berätta om sin historia av situationen utan att jocke får ett utbrott?
vart kan jag läsa om mammans sida av historien som inte är 5-6 å gammal?
Som jag har hittat berättade mamman sin historia av situationen, blev bombarderad med skit ifrån jocke, vilket ledde till hot, och sen blev mamman tyst och har varit tyst sedan dess, för att slippa attacker ifrån jocke och för att slippa hot/trakasserier ifrån jockes fans/följare
Citera
2024-06-29, 13:29
  #40699
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det gör du ju uppenbarligen inte, med tanke på vilka slutsatser du drar.

Jag har inte lika lätt som du. Jag vet att jag inte vet hur andra tänker. Är ingen tankeläsare. Men du känner kanske Jocke och Chrippa och då förstår jag att du tänker att du vet mest.
Citera
2024-06-29, 13:31
  #40700
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har inte lika lätt som du. Jag vet att jag inte vet hur andra tänker. Är ingen tankeläsare. Men du känner kanske Jocke och Chrippa och då förstår jag att du tänker att du vet mest.
Det är ju just sådana här konstiga slutsatser som du och några med dig drar.

Jag har varit ytterst tydlig med att jag INTE känner någon av dessa och enbart har fått min uppfattning utifrån vad de själva lämnar ut om sig.
Citera
2024-06-29, 13:34
  #40701
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Har mamman efter det försökt berätta om sin historia av situationen utan att jocke får ett utbrott?
vart kan jag läsa om mammans sida av historien som inte är 5-6 å gammal?
Som jag har hittat berättade mamman sin historia av situationen, blev bombarderad med skit ifrån jocke, vilket ledde till hot, och sen blev mamman tyst och har varit tyst sedan dess, för att slippa attacker ifrån jocke och för att slippa hot/trakasserier ifrån jockes fans/följare
Det är ju inte jättekonstigt att hon håller sig undan honom.
Minsta sms hade lagts ut för öppen ridå och hon hade återigen riskerat sitt privatliv.

Alla har rätt till sitt privatliv, vilket inte Jocke respekterar.
Jag hade duckat för mindre.
Citera
2024-06-29, 13:34
  #40702
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Har mamman efter det försökt berätta om sin historia av situationen utan att jocke får ett utbrott?
vart kan jag läsa om mammans sida av historien som inte är 5-6 å gammal?
Som jag har hittat berättade mamman sin historia av situationen, blev bombarderad med skit ifrån jocke, vilket ledde till hot, och sen blev mamman tyst och har varit tyst sedan dess, för att slippa attacker ifrån jocke och för att slippa hot/trakasserier ifrån jockes fans/följare

Det är intressant hur du inte kan förstå att han var utsatt som barn och att det kan föda känslor som han måste bearbeta.
Jag tror dock att många barn har skällt på sina föräldrar någon gång eller till och med flera gånger.
Chrippa har ju också gjort det flera gånger.
Citera
2024-06-29, 13:35
  #40703
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Kan hon verkligen?
Senast mamman försökte berätta om jockes barndom ur sitt perspektiv, efter att han släppt boken, så reagerade jocke såhär
https://youtu.be/YyPu9bjohEM?t=31
Så han hängde ut henne offentligt och börjar sedan gnälla om att hon uttalar sig och inte håller det "privat".
Logiken haltar minst sagt.
Citera
2024-06-29, 13:41
  #40704
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är intressant hur du inte kan förstå att han var utsatt som barn och att det kan föda känslor som han måste bearbeta.
Jag tror dock att många barn har skällt på sina föräldrar någon gång eller till och med flera gånger.
Chrippa har ju också gjort det flera gånger.
Jockes tillvägagångssätt är helt klart väldigt märklig.
Om en förälder har varit så fruktansvärt hemsk så bryter de flesta kontakten och klipper alla band helt.
Men han trakasserar henne offentligt och jagar hennes uppmärksamhet.
Det är inte helt normalt.

Man har inte rätt att bete sig hur som helst bara för att man har haft det jobbigt på ett eller annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in