Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Och varför skulle inte Jullan kunna ha ett större roll i det hela?
Jag menar hon är den svartsjuka ex-flickvännen som blev dumpad av en Blondie när hon hade förhoppningar att hon skulle få Kräftan tillbaka och de skulle vara en familj igen.

Du tror inte att svartsjuka kan ha en roll i det hela? Jag menar L har ju själv sagt att Jullan inte slutar höra av sig till dem (ej ordagrant)

Det skickades ett inte så trevligt sms vid ett tillfälle från Jullans telefonnummer till Ls syrra och Jullan förstod helt plötsligt ingenting. Jullan är nyligen dömd för dataintrång.
Jullan hade tillgång till surfplattan med samtliga konversationer etc eftersom den var inloggad på iCloud så kunde hon vara behjälplig med att fota av och skicka vidare.
Verkar vara återkommande att Jullan dyker upp så fort det sker märkliga saker i meddelanden.
Jullan hade även kontakter gällande Kingdom Centre och kunde glatt dela med sig av all information. Det var ju en tjej som brukar hänga på Jullans Tiktoks som var en av kontakterna.

Jag spånar lite.
Kan det ha varit så att svartsjukan tog över och planen var att ge sig fan på att L ska se dålig ut så att Kräftan kommer tillbaka?

Jag tror att du är inne på rätt spår.
Sms är inte särskilt svårt att skriva om man har tillgång till inlogg (vilket hon själv berättat)
Hon har gjort, sagt, skrivit och TikToksat om väldigt märkliga saker. Chrippa sa ju vid något tillfälle att hon låst in barnet i en garderob och vid ett tillfälle hotat lämna henne på en parkeringsplats så han akut fick hämta barnet. Hon dementerade såklart med märkliga förklaringar.
Sekt och barnmisshandel och andra allvarliga anklagelser som tex att driva folk mot självmord och annat otroligt som finns bland Linneas närmsta. En galet svartsjuk snart 30 åring som väntar på Chripperts återkomst.
Undras om Chrippa generas över hennes senaste år. Hänger med olika våldsmän och enligt Anjo brister i hygien och är ointresserad av barnet.
Var bor hon egentligen?
Flackar omkring och bor här och där men verkar mest vara hemma hos mamma för hon är ju med i var och varannan live. Eller är det morsan som flyttat in hos Juppe? Verkar vara en liten lägenhet efter vad man kan se när hon filmar sig själv och morsans vickande rumpa.

Baby reindeer-varning. Alla med erfarenhet av ett svartsjukt X känner igen sig mer eller mindre.
Citera
2024-07-19, 12:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nu började jag med i den här tråden att läsa Linneas version av hur Chrippa misshandlat henne och att de hade hemska gräl 10 dagar per månad. Och nu har jag lyssnat på del 1 och 2 där någon Simon läser upp de brev som han skrev när han satt i häktet. Så nu måste man tänka sig att de båda två har allvarliga fel i sina personligheter. Har de ljugit är de ju inte kloka, talar minst en av dem sanning så borde de vid det här laget ha gjort slut och aldrig mer pratat med varandra.

jag har inte klart för mig vem Anjo är, en kompis till vem? En jobbarkompis till någon eller vad? Vem är Simon?

och hur fungerar Julia som låter barnet var hos Chrippa när Linnea är där efter vad Chrippa har berättat om henne, hur hon aldrig leker med barnet, men det är ju en sak, men att hon kallar barnet för fula saker, knuffar omkull barnet och slår hennes pappa upprepade gånger.

och i de här breven C skrev i häktet så skrev han en lista på vad han skulle anmäla Linnea för, men det var bara vad L hade gjort mot honom, att han skulle anmäla henne för vad hon gjort mot hans dotter fanns inte med på listan.

Hur många personer är inblandade i allt detta? Kan någon snäll individ göra en lista på personer och hur de är inblandade? Det vore toppen.

Chrippa har ju skulder på över en och en halv miljon, men en del säger att han tjänar pengar svart. Betalar inte skatt i Sverige och inte i Spanien. Kanske han försöker få Spanien att tro att han bor i Sverige och tvärtom. Vet inte alls om han gör sånt men han verkar ju vara lite sinnesslö så. Kommentar?

Jag ska försöka förklara för dig.
Simon är en youtuber som gör lite sketcher om allt möjligt, kompis med Anjo.

Anjo är en youtuber som är nära vän med Jocke och även Rask som nämnts i tråden. Anjo gör mycket dokumentärer där han grottar ner sig lite extra i olika saker.
Jag tycker att du ska kolla på hans videos så får du mer info om vad som har skrivits fram och tillbaka mellan parterna.

Det är något som är väldigt märkligt med deras kärlek tycker jag då man borde inte vilja gå tillbaka till varandra efter allt skit som kastades ut om varandra, det spelar ingen roll vad andra säger eller lägger ut utan det handlar om de dom gjorde från första början.

Julia är i någon form i beroende ställning till chrippa, troligtvis handlar det om pengar han ger henne ofta pengar men tror det handlar om att hon hjälpt honom tvätta pengar och på så sätt har hon fått sin del av kakan.
Soc bestämde att Chrippa skulle få ha barnet så då kan Julia inte göra så mycket tyvärr.
Men nu verkar Julia ha börjat jobba, barnet går på förskolan när hon är hos henne, så jag hoppas att hon till slut inser att barnet har det bättre hos hennes och söker ensam vårdnad med tanke på att chrippa lever för fest och begår brott så är hon mer lämplig som förälder.
Hon var jäkligt förälskad i chrippa men han högg henne i ryggen rejält när han gick tillbaka till Linnea.

Många är inblandade men det beror inte bara på Jocke som många vill få det till att vara utan det handlar om vad C & L gick ut med från första början och vad dom har sagt, sen har dom fortsatt elda på själva genom youtube eller i streamen som chrippa sitter med dagligen och pratar om andra.

Han betalar inte skatt i Sverige och det säger han klart och tydligt i streamen att han aldrig kommer att göra eller betala mer till kronofogden. Spanien vet jag inget om. Men jag vet att han inte får använda swich eller liknande pga att han inte gör rätt för sig vilket han säger själv.

Rask är en person som det skrivs mycket om han är en person som analyserar vad andra säger i olika videos tex chrippa eller Anjo.
Han har många olika ämnen han pratar om.
För några år sedan slängde chrippa enormt mycket skit på Rask så det slutade med att han la ner sin kanal.
Just nu pratar Chrippa väldigt mycket om Rasks fru Therese att hon var otrogen en gång i tiden, onödigt kan jag tycka då hon inte säger ett ljud. Man kan tycka och tänka om rask men det är fel att gå på hans fru.

Oj det blev mkt men hoppas du får lite svar på dina frågor 😊
Citera
2024-07-19, 12:55
Avstängd
Citat:
Det jag finner intressant är att det är maskat och inte något som L tar upp i sin video.
Och jag tror inte att hon tagit upp det annars heller om jag inte minns helt fel.

Däremot tar Kräftan upp sexlivet i sin "sanning", som jag finner anmärkningsvärt.
Tog inte han upp det i sina anteckningar också? Jag kan ha fel.

Det är många detaljer som tåls att ifrågasättas, och jag tycker absolut att den här utredningen ska tas upp igen och granskas lite närmre.

Sen tycker jag att de i Kräftans omgivning bör backa ett par steg och rannsaka ordentligt vad det är som skett och sker.

Jag tror hon var full som hon säger och det blir väl ändå svårt att bevisa på nått sätt, hemskt men sant. Tror inte heller hon tagit upp de.

Jo det stod i anteckningarna också. Att hon blev sur om dom inte hade sex.

Framförallt så borde utredningen tas upp för barnets skull men också för linneas skull om han nu inte är snäll mot henne.
Citera
2024-07-19, 12:56
Avstängd
KungPungPats avatar
Sjukt att allt började med att nån skrev att Chrippa och hans storebror håller på med incest och pedofili.

Det var eller är den förbjudna åsikten. Ni får aldrig tro att dessa förtappade jävlar håller på med sånt.

Så Chrippa hängde ut en flashback-användares hemadress för att visa er vad som händer om ni har den förbjudna åsikten, eller trosuppfattning rättare sagt.

Det var så det började. Chrippas kanal försvann när han startade doxningskrig med anonyma användare av internet, som ringde polis till Chrippas offentliga hemadress gång på gång som ett svar på det konstiga kriget som en offentlig person startade mot anonymitet och yttrandefrihet.

Chrippa hade sett mer oskyldig ut om han lät folk åsikter som kanske inte stämmer.

Personligen tror jag att dom håller på med just det som dom reagerade så extremt på.
Citera
2024-07-19, 12:57
Avstängd
Citat:
Det behöver man vara. Går väl att kolla hennes inkomster enkelt. Det är offentliga uppgifter.

De verkar ha problem med att folkbokföra sig på rätt adress.
L tillbaka i Malmö hos päronen och Kräftan har inte rört sig från Norrköping.
Deras boende har de senaste veckorna varit i Jönköping där de också ska vara folkbokförda.
Bådar inte gott detta hur Kräftan drar ner L ner i skiten sakta men säkert.

Det är mycket med dom där adresserna, vad håller dom på med egentligen? Förr eller senare så måste han ju åka dit.
Citera
2024-07-19, 13:01
Medlem
Citat:
Jag tror att han visste kan ha börjat skriva lite anteckningar på galonmadrassen, t.ex att han missade nyår som var det absolut värsta minnet därifrån.
Sen resterande tror jag är ihopfabricerat med hjälp av Jullan i syfte att svartmåla och smutskasta L så mycket det går.
Det är därför han inte kan hålla koll på vad han säger.

Han tog inte upp överhuvudtaget i hans förhör att hans YT var raderad eller att hans telefon var borta och han och L var de enda som befann sig i lägenheten.
Allt det missade han märkligt nog när han skulle redogöra för vad som hände den 29 december. Det var en utlösande faktor att kanalen försvann. Men han tar enbart upp att han skulle gå tillbaka till sitt ex.

Dock finns en del maskade rader som vi inte vet vad som står där.

Han är duktig på lovebombing och vända och vrida på saker för att rikta bort blickarna från sig själv. Han har kommit undan med det i hela sitt liv eftersom många i hans omgivning tassar på tå och krattar marken framför honom så fort han hamnar i knipa.

Sen kom det ut ett samtal mellan Chrippa och Julia där Chrippa är extremt stressad över att hon har alla papprena. Han gapar och skriker att hon inte får använda dom. Han är otroligt stressad och säger att det kan bli väldigt farligt om de kommer ut. Inte exakt så sa han men andemeningen är detta.

Sen lade han väl ut del eller delar av det själv på sin instastory?

Men jag tror att om Julia kryddat papprena så har Chrippa varit med om det. Fast å andra sidan har ju Julia visat en sida som inte är så smickrande.
Citera
2024-07-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Det är mycket med dom där adresserna, vad håller dom på med egentligen? Förr eller senare så måste han ju åka dit.

Han har ju åkt dit innan ang detta men han lärde sig inte ett dugg.
Det är det där med konsekvenstänket har har otroligt svårt för. Han verkar ha en tro där han är en högre stående varelse som valsar sig genom livet utan en tanke på andra som åker med när han vill det.
Citera
2024-07-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Jag tror att du är inne på rätt spår.
Sms är inte särskilt svårt att skriva om man har tillgång till inlogg (vilket hon själv berättat)
Hon har gjort, sagt, skrivit och TikToksat om väldigt märkliga saker. Chrippa sa ju vid något tillfälle att hon låst in barnet i en garderob och vid ett tillfälle hotat lämna henne på en parkeringsplats så han akut fick hämta barnet. Hon dementerade såklart med märkliga förklaringar.
Sekt och barnmisshandel och andra allvarliga anklagelser som tex att driva folk mot självmord och annat otroligt som finns bland Linneas närmsta. En galet svartsjuk snart 30 åring som väntar på Chripperts återkomst.
Undras om Chrippa generas över hennes senaste år. Hänger med olika våldsmän och enligt Anjo brister i hygien och är ointresserad av barnet.
Var bor hon egentligen?
Flackar omkring och bor här och där men verkar mest vara hemma hos mamma för hon är ju med i var och varannan live. Eller är det morsan som flyttat in hos Juppe? Verkar vara en liten lägenhet efter vad man kan se när hon filmar sig själv och morsans vickande rumpa.

Baby reindeer-varning. Alla med erfarenhet av ett svartsjukt X känner igen sig mer eller mindre.

Jullan ljuger så mycket hon med att det står härliga till.
Kräftan knäpper med fingrarna så är hon där, och hon lyder snällt.
Svartsjuk som satan är hon och jag tror att hon ligger bakom en hel del. Att bli snuvad på en förlovning framför ögonen på alla och bli bortvald ännu en gång, går inte hand i hand med att vara svartsjuk.

Finns en inspelning där Kräftan gapar åt henne och säger något i stil med att hon bara blev tillsammans med den där killen för att ha någonstans att bo, att hon visste hur han var.
Hennes ex var väl välkänd i trakterna vad jag förstått det som.

Jag kan lugnt tänka mig att hon nästintill trakasserar L och Kräftan eftersom hon vill "vara med" och med största sannolikhet vill ha Kräftan tillbaka.
Hon är osäker rakt igenom och mediakåt som bara den.
Lägger man till ett namn som Prinsessan i sitt ordinarie namn så kan man snabbt räkna ut att man inte har alla hästar hemma.

Min undran är vad hon gjorde den 29 december förutom att prata med Kräftan i telefon.
Hon hörde av sig till Cluee med ett par fina prints. Och det gör mig lite fundersam att hon var så snabb att bistå med informationen.
De kanske skulle kollat surfplattan lite mer vilka aktiviteter den hade det aktuella datumet.
Ls nummer stå som betrodda nummer och för att kunna identifiera Kräftan om han inte skulle komma åt sina konton. Saken är den att efter första "hackningsförsöket" som gjordes, så hade Kräftan inte lagt in hennes nummer. Det gjorde han efter det. Så vem stökade runt i hans konto då den 18 december?
Vart befann sig alla någonstans?
Hade inte de kommit hem från Sälen då?
Citera
2024-07-19, 13:26
Medlem
Citat:

Ja det är klart.
Tidsfråga bara.
Citera
2024-07-19, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Sen kom det ut ett samtal mellan Chrippa och Julia där Chrippa är extremt stressad över att hon har alla papprena. Han gapar och skriker att hon inte får använda dom. Han är otroligt stressad och säger att det kan bli väldigt farligt om de kommer ut. Inte exakt så sa han men andemeningen är detta.

Sen lade han väl ut del eller delar av det själv på sin instastory?

Men jag tror att om Julia kryddat papprena så har Chrippa varit med om det. Fast å andra sidan har ju Julia visat en sida som inte är så smickrande.

Han sa något om att det är hans historia. Han har lagt ut delar av det på sin instagram och skulle även publicera på Memmo så att andra utsatta män kunde ta del av det.
Jullan sa i Anjos fåtölj att Kräftan hade kommit på saker i efterhand och som han blev tvungen att skriva ner.

Hans storhetsvansinne skiner igenom i hans första video när han kom ut. Han berättar så hur han fick extra macka att äta för de visste nog vem han var.....
Sen det sämsta minnet var att han inte kunde fira nyår. Det var tufft.
Lite krokodiltårar på det och sen är han helt ovetandes om hur allt hände.
Citera
2024-07-19, 13:38
Medlem
Citat:
Han sa något om att det är hans historia. Han har lagt ut delar av det på sin instagram och skulle även publicera på Memmo så att andra utsatta män kunde ta del av det.
Jullan sa i Anjos fåtölj att Kräftan hade kommit på saker i efterhand och som han blev tvungen att skriva ner.

Hans storhetsvansinne skiner igenom i hans första video när han kom ut. Han berättar så hur han fick extra macka att äta för de visste nog vem han var.....
Sen det sämsta minnet var att han inte kunde fira nyår. Det var tufft.
Lite krokodiltårar på det och sen är han helt ovetandes om hur allt hände.

Och jag har för mig att han även fick låna en vakts telefon. Detta tror jag någon i tråden sa var arbetsbrott av vakten.

Storhetsvansinne finns allt i den människan.
Citera
2024-07-19, 13:52
Medlem
Citat:
Jag ska försöka förklara för dig.
Simon är en youtuber som gör lite sketcher om allt möjligt, kompis med Anjo.

Anjo är en youtuber som är nära vän med Jocke och även Rask som nämnts i tråden. Anjo gör mycket dokumentärer där han grottar ner sig lite extra i olika saker.
Jag tycker att du ska kolla på hans videos så får du mer info om vad som har skrivits fram och tillbaka mellan parterna.

Det är något som är väldigt märkligt med deras kärlek tycker jag då man borde inte vilja gå tillbaka till varandra efter allt skit som kastades ut om varandra, det spelar ingen roll vad andra säger eller lägger ut utan det handlar om de dom gjorde från första början.

Julia är i någon form i beroende ställning till chrippa, troligtvis handlar det om pengar han ger henne ofta pengar men tror det handlar om att hon hjälpt honom tvätta pengar och på så sätt har hon fått sin del av kakan.
Soc bestämde att Chrippa skulle få ha barnet så då kan Julia inte göra så mycket tyvärr.
Men nu verkar Julia ha börjat jobba, barnet går på förskolan när hon är hos henne, så jag hoppas att hon till slut inser att barnet har det bättre hos hennes och söker ensam vårdnad med tanke på att chrippa lever för fest och begår brott så är hon mer lämplig som förälder.
Hon var jäkligt förälskad i chrippa men han högg henne i ryggen rejält när han gick tillbaka till Linnea.

Många är inblandade men det beror inte bara på Jocke som många vill få det till att vara utan det handlar om vad C & L gick ut med från första början och vad dom har sagt, sen har dom fortsatt elda på själva genom youtube eller i streamen som chrippa sitter med dagligen och pratar om andra.

Han betalar inte skatt i Sverige och det säger han klart och tydligt i streamen att han aldrig kommer att göra eller betala mer till kronofogden. Spanien vet jag inget om. Men jag vet att han inte får använda swich eller liknande pga att han inte gör rätt för sig vilket han säger själv.

Rask är en person som det skrivs mycket om han är en person som analyserar vad andra säger i olika videos tex chrippa eller Anjo.
Han har många olika ämnen han pratar om.
För några år sedan slängde chrippa enormt mycket skit på Rask så det slutade med att han la ner sin kanal.
Just nu pratar Chrippa väldigt mycket om Rasks fru Therese att hon var otrogen en gång i tiden, onödigt kan jag tycka då hon inte säger ett ljud. Man kan tycka och tänka om rask men det är fel att gå på hans fru.

Oj det blev mkt men hoppas du får lite svar på dina frågor 😊

Tack så mycket! Det hjälper en bit framåt. Chrippa pekar alltså på Rasks fru och pekar bort från sig själv. Tror det är en dålig teknik av honom då i alla fall jag tycker att han inte har med det att göra egentligen.

Det är ett stort kluster av människor som håller på här. Känner de här människorna först varandra på nätet eller irl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in