Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Snälla du, vem är baronen? Och vem är Jupiter?

Det är personer som jag skulle vilja kolla upp men jag vet inte var man hittar det?
Vad heter de på riktigt, och vad heter Luggen på riktigt?

Baronen är Rask
Jupiter är Julia, antar jag.
Citera
2024-08-01, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Chrippa och Luggen säger att Baronen smygfilmat sin fru när han knullar henne och spridit filmen på internet. Är det sant eller?

Sen när har Chrippa sagt något av sanning?!
Hade det stämt hade ju det kommit ut på något sätt i Rasks tråd och med tanke på hur mycket du hänger där hade du ju inte missat det (och det hade inte tystnat eller gått obemärkt förbi).
Så bara att Chrippa säger en sån sak gör ju enbart att man än mer blir fullt medveten om hur full av skit och lögner denna pojke är.
Citera
2024-08-01, 16:39
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Sen när har Chrippa sagt något av sanning?!
Hade det stämt hade ju det kommit ut på något sätt i Rasks tråd och med tanke på hur mycket du hänger där hade du ju inte missat det (och det hade inte tystnat eller gått obemärkt förbi).
Så bara att Chrippa säger en sån sak gör ju enbart att man än mer blir fullt medveten om hur full av skit och lögner denna pojke är.

Nej, du har säkert rätt. Rask måste komma ut med en försvarsvideo och värja sig mot förtalet snarast, så att ingen kanske går på Chrippas lögner!
Citera
2024-08-01, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hej micro113, jag försöker lyssna eller läsa då allt och fundera över hur saker och ting hänger ihop. Jag vet vilka jag gillar mer och vilka jag gillar mindre men försöker bortse från det och prova nya tankegångar. För det här imponerande många saker att försöka ha reda på. Jag har inte riktigt förstått varför du säger att Jocke och Anjo styr och ställer mycket, med någon slags utpressning.
Därför att de dragit igång förtalskampanjen mot Chrippa och Linnea.

Citat:
Att de drog igång något mot Linnea när Jocke satt i häkte är ju en rimlig tanke tycker jag, eller åtminstone inte att Chrippa dragit igång det emedan han satt i häkte.
Den kampanj de drog igång är inte rimlig någonstans - och den fortsätter ju med Jockes gillande. Han skulle inte vara kompis med Anjo och han inte tyckte det var okej.
Rask skulle lyda som en kissnödig hund om Jocke sa till honom att lägga ner.

Citat:
Kan du förklara lite om de bitar jag missar för att förstå att Jocke är den som styr och får andra att göra si och göra så? Varför gör han det? Vad vinner han på det? Och vilka är de som låter sig styra av honom, Anjo? Simon? Cluee eller vem är nära Jocka och försöker styra Chrippa. Vad vill de Chrippa, att han ska lämna Linnea och vara med Julia eller vad är det som pågår?
Du får fråga Jocke vad han fick och får ut av det.

Citat:
Handlar något om pengar? Eller är det barn som kastar sand på varandra bara för att de är som stora barn? Eller Herre på Täppan?
Det är väl mer som ett mobbargäng som kastar sand på två andra barn.

Citat:
Jag känner oftast att jag inte fattar någonting.
Det är nog få som begriper poängen men ändå ser vad som sker.
Citera
2024-08-01, 19:44
Medlem
Sen när är ett litet syskonbråk ett sk ”förtalskampanj”? Sluta upp med bögeriet och inse att ni blivit hjärntvättade. Alla parter är med på detta lilla tjafs. Det har redan bevisats 13 gånger.
Citera
2024-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Chrippa och Luggen säger att Baronen smygfilmat sin fru när han knullar henne och spridit filmen på internet. Är det sant eller?
Ja det stämmer! Men det klippet tänker jag inte dela det är bara äckligt. Det får någon annan göra.

Men en annan grej, kommer ni ihåg när Rask tyckte det var så himla sjukt och vidrigt när Chrippa gormade på Julia inför Lillen…
Ibland är det dumt att kasta sten i glashus.
Rask med liten task!

https://youtube.com/shorts/YN-BrFQf6...Fh6Jx6gD2ohCU7
Citera
2024-08-02, 00:58
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Sen när är ett litet syskonbråk ett sk ”förtalskampanj”? Sluta upp med bögeriet och inse att ni blivit hjärntvättade. Alla parter är med på detta lilla tjafs. Det har redan bevisats 13 gånger.

Chrippa sa ju det att vi ska inte förneka att vi alla har tjänat bra på dramat.
Med andra ord så är dom överens om att snacka illa om varandra i videos är bra ekonomiskt för alla inblandade.

Direkt så svarar Anjo med en video där tonen är allvarlig.
Förtals skådespelet fortsätter.. så länge folk inte förstår att det är uppgjort.
Citera
2024-08-02, 04:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Så du tror polisen, domstolen och soc också är med på detta lilla "tjafs"?
Citera
2024-08-02, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så du tror polisen, domstolen och soc också är med på detta lilla "tjafs"?

De gör bara sitt jobb oavsett. Sen vad de innerst inne tycker om det är irrelevant.
Citera
2024-08-02, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Därför att de dragit igång förtalskampanjen mot Chrippa och Linnea.

Den kampanj de drog igång är inte rimlig någonstans - och den fortsätter ju med Jockes gillande. Han skulle inte vara kompis med Anjo och han inte tyckte det var okej.
Rask skulle lyda som en kissnödig hund om Jocke sa till honom att lägga ner.

Du får fråga Jocke vad han fick och får ut av det.

Det är väl mer som ett mobbargäng som kastar sand på två andra barn.

Det är nog få som begriper poängen men ändå ser vad som sker.

Jag menar inte att det är rimligt att dra igång förtalskampanjer, jag menar att det är rimligt att det var de som gjorde det eftersom Chrippa satt häktad och inte kunde vara den som drog igång förtalskampanjen.

Men vad jag inte har klart för mig är om Julia matade Jocke med påhittade historier (påhittade av henne eller påhittade av Chrippa) om vad som hänt hemma hos Chrippa och Linnea. Chrippa kan ha matat Julia med negativa saker om Linnea. Men det här är ju spekulationer. Jag känner bara att det skulle kunna vara så men jag vet inte. För Julia ville ju ha tillbaka Chrippa. Så det var kanske hennes försök att putta ut Linnea ur boet. Men som sagt bara mina spekulationer.
Citera
2024-08-02, 08:42
Medlem
Alla vet att Jocke, Anjo och Rask är dom sämsta "äkta männen" som finns. Lisen pissar för fan på sig när Anjo nyser, Jonna sopar frenetiskt med kvasten fram Jocke, och banar väg med att bekräfta hur dåligt han mår och Therese håller sig undan, drar in pengar till familjen och måste söka ömhet på annat håll, vilket Rask hänger ut henne för, trots att orsaken är han själv.
Nu har dom gett sig på Linnea, Linnea är den som gör att Chrippa inte knäcks lika fort som Jockiboi är van vid. Linnea är den som bär byxor i förhållandet, och det stör sekt-trion.
Chrippa är den absolut största skiten i hela detta drama, även om jag anser att Jocke och Anjo är värre, men ur andra synvinklar.
Chrippa, med den lilla p*cken, gömmer sig bakom Linnea, är ingen man, för en riktig man bröstar sina handlingar. Att Linnea hängs ut på olika forum och plattformar, i videos och storys, visar bara att Sverige har många "män" med små penisar. Trots att alla vet hur det ligger till, trots att alla vet att det är Chrippa som är måltavlan, så ger man sig på kvinnan vid hans sida. När är dottern i blickfånget??

Chrippa är en narcissisk kvinnomisshandlare som isolerar Linnea från vänner och familj
. Hon får inte jobba och bygga en egen ekonomi för framtiden. Umgås med vänner skall göras med honom. Nu tycker ni att hon ser inte ut att klaga? Nej, för det finns något som heter normaliseringsprocess, man skulle också kalla det för Stockholmsyndromet. Det mest vidriga är när man hör kvinnor som själva varit utsatt för våld i sin relation, med allt vad som hör till, håna Linnea. Karlarna (?) som gör det ger jag inte mycket för

Jag säger inte att Jocke, Anjo eller Rask slår sina kvinnor, men psykisk misshandel? Alla dar i veckan

En bra beskrivning på vilket liv Linnea lever. Hoppas du, Linnea, och din skitstövel till karl, läser detta också
https://www.unizonjourer.se/tjejjour...ingsprocessen/

Chrippa, du må ha mycket muskler, men fy fan för skiten du dragit in Linnea i nu, Fy fan. Hoppas få träffa dig face-to-face så får vi se hur djävla kaxig du är
Citera
2024-08-02, 08:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Beter sig illa på nätet? Vill inte göra rätt för sig? Svarta pengar? Ja kanske men inte betyga personer i hans ålder.

Jag pratar inte om att det inte finns folk i hans ålder som gillar att festa och resa.
Det gör väl alla i denna röra, förutom Linnea .

Anjo, Jocke, Lisen. Tycker du att det går att rättfärdiga vad dom gjort mot Linnea förresten?

Varför är alla pojkar besatta av Linnea?

Är Jocke bortrest?
7.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in