Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-29, 18:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Är Kräftan språkrör för hela familjen? Är det ingen som är kapabel till att föra sin egna talan?
Märkligt.
Du undrade ju "I vilket syfte läser denna Chrippa upp det som han fått av hans mor?"
Den som bäst kan svara på varför Chrippa läser upp detta är väl Chrippa själv, eller hur?
Citera
2024-09-29, 18:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Mycket möjligt är det så..och kanske är mamma och pappa de enda som Chrippa har på riktigt med tanke på hur många som på ändå relativt kort tid har lämnat honom.

Det komiska är ju att Jocke dög ju extremt bra när han ville bli "känd" då var han ett namn som funkade och som gick att åka på. Eller när Jocke bjudit med sig Chrippa på resor och så - när det fanns en vinning av honom.
Men när det började ställas krav på minsta sätt då blir det jobbigt och då passar inte det honom. Men mamma och pappa torkar väl honom fortfarande när han ropar färdig 🤦🏼🙄
Krav på minsta sätt ...
Den var kul.
Det är inte på "minsta sätt" när man försöker gå in och styra någons liv.
Självklart gick det inte bra när Jocke försökte bestämma hur Chrippa skulle leva och tillsammans med vem.
Senast redigerad av micro113 2024-09-29 kl. 18:52.
Citera
2024-09-29, 18:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Du undrade ju "I vilket syfte läser denna Chrippa upp det som han fått av hans mor?"
Den som bäst kan svara på varför Chrippa läser upp detta är väl Chrippa själv, eller hur?
Han har ju redan mycket tydligt sagt att han vill att hela sanningen kommer fram så att detta smutskastande får ett slut.

Chrippa är ju dessutom så hederlig att han säger att alla - inklusive han själv - har gjort fel. Har du sett Jocke eller någon i svansen ta ansvar för vad de gör.
Citera
2024-09-29, 18:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Mycket möjligt är det så..och kanske är mamma och pappa de enda som Chrippa har på riktigt med tanke på hur många som på ändå relativt kort tid har lämnat honom.

Det komiska är ju att Jocke dög ju extremt bra när han ville bli "känd" då var han ett namn som funkade och som gick att åka på. Eller när Jocke bjudit med sig Chrippa på resor och så - när det fanns en vinning av honom.
Men när det började ställas krav på minsta sätt då blir det jobbigt och då passar inte det honom. Men mamma och pappa torkar väl honom fortfarande när han ropar färdig 🤦🏼🙄
Vad då ställa krav? jag har aldrig ställt krav på mina syskon eller någon i min familj för att umgås med dem. Det låter jätte konstigt.
Varför skulle jocke börja ställa krav på Chrippa?
Hade chrippa rätt att även ställa krav på Jocke?
Citera
2024-09-29, 18:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har ju redan mycket tydligt sagt att han vill att hela sanningen kommer fram så att detta smutskastande får ett slut.

Chrippa är ju dessutom så hederlig att han säger att alla - inklusive han själv - har gjort fel. Har du sett Jocke eller någon i svansen ta ansvar för vad de gör.
Och jag förstår Chrippa, om det är så att Jocke ljugit eller givit en väldigt vinklad bild av deras uppväxt, då skulle jag också vilja att sanningen kom ut.
Sedan kanske Chrippa är lite hetsig och impulsiv, och ibland skriver och säger saker som är onödigt.

Jag har sagt sedan start att jag tycker alla har gjort fel i detta, och det är bra ifall Chrippa själv börjar komma till insikt med det och ta ansvar för dem fel han gjort, och man kan ju bara hoppas dem andra gör samma sak.
Citera
2024-09-29, 18:57
Medlem
Citat:
Antingen kom dem via att mamman kunde begära ut egna journaler.
Eller så kom dem genom att Jocke delade med sig av sina journaler.

Det finns bara dem 2 alternativen. Om ingen tror att Chrippa bröt sig in hemma hos jocke och kopierade hans journaler?

Det går nog att kolla upp 🙂

Jocke har inte gett Kräftan några kopior vad jag vet.

Mamman kan ha delat med sig av Jockes journaler som hon endast fick läsa, till Kräftan, ljugit för Jacke. Kräftan som inte kan tänka efter går ut med att mamman gett samtycke.

Eller så kanske Kräftan tog de hemifrån sina föräldrar utan lov, fixade kopior och slänger sin morsa under bussen.

Dina alternativ är inte trovärdiga.

Juste.
Om vi ska ta ett icke-trovärdigt scenario att mamman begärt ut egna journaler. Ska inte Kräftan byta titel på videon då att det är hennes han delar vidare?
Hon har ju gett samtycke nu, så då är det alltså fritt fram för alla att ta del av hennes journaler.

Intressant!
Citera
2024-09-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Så är det, man förstår ju varför allt skit han slänger ur sig kommer nu, inte så svårt att räkna ut.

Det är ju just det. Om någon tvekar på om han ligger risigt till så är det bara att kolla vad han lägger ut. Så genomskinligt.
Citera
2024-09-29, 19:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Och jag förstår Chrippa, om det är så att Jocke ljugit eller givit en väldigt vinklad bild av deras uppväxt, då skulle jag också vilja att sanningen kom ut.
Sedan kanske Chrippa är lite hetsig och impulsiv, och ibland skriver och säger saker som är onödigt.

Jag har sagt sedan start att jag tycker alla har gjort fel i detta, och det är bra ifall Chrippa själv börjar komma till insikt med det och ta ansvar för dem fel han gjort, och man kan ju bara hoppas dem andra gör samma sak.
Det han läste upp i videon går ju tvärsemot den bilden som Jocke ger av mamman.
Det är ju också så att Jocke som hävdar "att allt skall komma fram" blir upprörd när allt kommer fram - så det är ju ganska tydligt att Jockes "allt/hela sanning" enbart omfattar de bitar han själv väljer ut och som ger den bild han vill förmedla.

"Ingen skall få ta ifrån honom hans utsatthet" -- hela sanningen gör tydligen det.
Citera
2024-09-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
En slags lust att ha mamma för sig själv. Detta kanske är ett Drama som fanns redan när de var barn. Chrippa ville vara mammas gullepojke och vill fortfarande.

Det skulle inte förvåna mig om Chrippa inte underhåller problemen med Jocke med mamman så att mamman inte ska kunna få en bättre kontakt med Jocke. Han är så ego.

När de är utomlands så har jag en känsla av att de är lyckliga för att de tar mediciner för att trivas. Det hela är bipolärt så det skriker om det. Både Linnea och Chrippa lever ju med dippar och toppar. Som när de anklagade varandra för misshandel och sen så är allt bra. Någon skrev om att de har börjat gräla igen.

Undrar om Julia har något på riktigt mot Chrippa som pappa eller om hon vara är ego om dottern och vill straffa Chrippa vad han gjort mot henne?

Där tror jag pudelns kärna ligger. Jag har tänkt den tanken också. Det verkar som att det finns otroligt mycket svartsjuka i Chrippa. Säkert gentemot alla han tror han har rätt att äga. Jag vet så klart inte men den uppfattningen får jag i varje fall.

Jag tror att Julia säkert har något på Chrippa. Men skulle nog använda det i ett egoistiskt syfte.
Det sägs att en hund biter inte den hans som föder den.
Kanske har Julia jobb nu och inte behöver Chrippas pengar.
Citera
2024-09-29, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Krav på minsta sätt ...
Den var kul.
Det är inte på "minsta sätt" när man försöker gå in och styra någons liv.
Självklart gick det inte bra när Jocke försökte bestämma hur Chrippa skulle leva och tillsammans med vem.

Nu var det inte något specifikt jag menade utan allmänt när någon säger något till honom som kräver att han får ta hänsyn till någon annan.
Men skönt att du hittar på innebörden av mitt inlägg
Citera
2024-09-29, 19:13
Medlem
Citat:
Vad då ställa krav? jag har aldrig ställt krav på mina syskon eller någon i min familj för att umgås med dem. Det låter jätte konstigt.
Varför skulle jocke börja ställa krav på Chrippa?
Hade chrippa rätt att även ställa krav på Jocke?

Menar allmänt, när Chrippa måste ta hänsyn till någon eller något annat än sig själv
Citera
2024-09-29, 19:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nu var det inte något specifikt jag menade utan allmänt när någon säger något till honom som kräver att han får ta hänsyn till någon annan.
Men skönt att du hittar på innebörden av mitt inlägg

Citat:
Menar allmänt, när Chrippa måste ta hänsyn till någon eller något annat än sig själv
Det är i alla fall fint att du inser det orimliga i de uttalade krav som Jocke försökte ställa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in