Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
är ju bara o ta personnummer o be om de

Jo men jag vet inte vilken tingsrätt jag ska vända mig till och så, är inte så bevandrar med systemet
Citera
2024-10-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det upprättas när man inleder ett ärende - då får det ett ärendenummer hos polisen.
När något händer i ärendet som innebär att det blir en registrering hos TR så får det ett Målnr på TR.
Det krävs ingen häktning för det - när t ex en försvarare skall utses så blir det ett ärende hos TR.

Åh tack för utförligt svar, uppskattas! Då måste det alltså finnas ett målnummer redan i det här målet?
Citera
2024-10-29, 09:13
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Jo men jag vet inte vilken tingsrätt jag ska vända mig till och så, är inte så bevandrar med systemet

Linköping
Citera
2024-10-29, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
https://www.kriminalvarden.se/lattla...for-ett-brott/

Här står allt.

Tack!!
Citera
2024-10-29, 09:16
Medlem
Citat:
Linköping

Ah okej, tusen tack! Det som är konstigt är att jag redan hade mailat linköping men det är bara nåt gammalt dopingbrott som dem har på honom inget mer..
Citera
2024-10-29, 09:17
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ah okej, tusen tack! Det som är konstigt är att jag redan hade mailat linköping men det är bara nåt gammalt dopingbrott som dem har på honom inget mer..

Ja alltså, jag har Chrippa på lexbase och kommer bli uppdaterad när de väl finns saker där.
Men eftersom han varit häktad borde en häktningsframställan finnas ?
Citera
2024-10-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ja alltså, jag har Chrippa på lexbase och kommer bli uppdaterad när de väl finns saker där.

Jag nyss till dem för att dubbelkolla, vi får se
Citera
2024-10-29, 09:19
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Jag nyss till dem för att dubbelkolla, vi får se

Ja precis
Citera
2024-10-29, 10:23
Medlem
vnc-s avatar
När ska barnet omhändertas tro? Jag är verkligen förvånad över att socialtjänsten låter det här fortlöpa.

Föräldrarna saknar permanent boende, tycks ha sporadiska problem med droger, ingen har jobb, ägnar sig åt kriminalitet. Barnet bor i en resväska och verkar flytta från bostad till bostad både utomlands och i Sverige.

Har vi inte bättre skyddsnät för barnen än såhär?
Citera
2024-10-29, 10:25
Medlem
Kommissarien1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vnc-
När ska barnet omhändertas tro? Jag är verkligen förvånad över att socialtjänsten låter det här fortlöpa.

Föräldrarna saknar permanent boende, tycks ha sporadiska problem med droger, ingen har jobb, ägnar sig åt kriminalitet. Barnet bor i en resväska och verkar flytta från bostad till bostad både utomlands och i Sverige.

Har vi inte bättre skyddsnät för barnen än såhär?

Ja jag håller med dig !
Finns de barnen som omhändertas väldigt fort o snabbt och som inte har de så här, utan av andra märkliga situationer..
Men just den här lille, ja de är bara frågan när något händer...
Citera
2024-10-29, 10:25
Avstängd
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Även jag har fått information från en säker oberoende källa om att Julia är långt ifrån drogfri.

Hon har som sagt en hel del att jobba på innan hon är redo att kunna erbjuda en trygg tillvaro varannan vecka igen.

Tills dess verkar övervakat umgänge vara en bra lösning.

Btw - hur ska hon få ett kontrakt på en lägenhet med obetalda hyror i bagaget?

Och du är ju trovärdig...
Citera
2024-10-29, 11:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
På Lexbase ser du bara domar.
Jag tror ingen söktjänst sitter och uppdaterar dag för dag under ärendes gång. Det skulle vara alldeles för resurskrävande.

Lexbase ger domar - inte ens FuP
Det finns någon tjänst där du kan köpa Fup - men de är åtkomliga när Fup lämnas in när åtal väcks.

Vill du ha fler uppdateringar däremellan - dvs dagboksblad för händelser i ärendet så får du kontakta TR.
Dagboksbladet säger inte så mycket - eftersom det bara bokför rubriker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in