Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-18, 18:57
  #8713
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Om du är så oskyldig varför jagade Chrippa dig? Varför ringde Jocke dig, eller mailade han?

Det handlade om stugan i fjällen med hund och att Chrippa bodde en natt i huset. Han ville reda ut det och förklara. Han trodde jag tagit kontakt med myndigheter/företag vilket jag inte har. Logiskt då de inläggen skrevs den dagen.

Jocke skrev till mig. Vi hade ett bra samtal.
Citera
2023-12-18, 18:58
  #8714
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Kritiserar hans otäcka beteende????
Ni diskuterade hans längd i veckor. Hur är hans längd så viktigt och intressant?
Ni grinar över att han har har ungen med sig på gymmet. pga säkerhetsrisk. När flera andra kedjor låter barnen vara med.
Ni lägger energi på att ola-conny är dyrare på memo eller vad de heter.
Han har skulder han inte vill betala.
Han leker rik men är fattig enligt er.
Hans barn går inte på förskola

För en vanlig svensson är det där inte så otäckt.
Ni hittar nålar i halmen, nålar som inte ens finns där. Det gör mig känslig
Är det inte otäckt att ha 2 MILJONER i konsumtionsskuld till Kronofogden? Eh..... OK.
Citera
2023-12-18, 19:02
  #8715
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Kritiserar hans otäcka beteende????
Ni diskuterade hans längd i veckor. Hur är hans längd så viktigt och intressant?
Ni grinar över att han har har ungen med sig på gymmet. pga säkerhetsrisk. När flera andra kedjor låter barnen vara med.
Ni lägger energi på att ola-conny är dyrare på memo eller vad de heter.
Han har skulder han inte vill betala.
Han leker rik men är fattig enligt er.
Hans barn går inte på förskola

För en vanlig svensson är det där inte så otäckt.
Ni hittar nålar i halmen, nålar som inte ens finns där. Det gör mig känslig

Stopp nu, nu blir du för stressad och grinig.

1. Flera kedjor har åldersgräns på sina gym som är deras policy. Läs villkoren.
2. Han längd, det var fler veckor sedan och det övergick till vad som anses vara medellängd generellt,så släpp det nu.
3. Släpp Ola-Conny nu, det är passé. En liten skruttig kommentar av någon.
4. Det är inte normalt att inte vilja betala tillbaka. Dvs han kallar andra fattiga sossar men kan själv inte häva in pengar ordentligt. Slänger man ur sig sketna kommentarer om andra får man räkna med att få tillbaka en känga, speciellt när man är sämre.
5. Han leker rik. Du är inte rik om du lånar en massa pengar för att hålla uppe en fasad.
6. Gällande förskola är det diskuterat vad andra tycker att han inte bidrar med en pedagogisk verksamhet. Det kan du räkna ut med arslet. Eller behöver någon förklara för dig vad det innebär?

Något mer du känner dig orolig över?
Citera
2023-12-18, 19:21
  #8716
Medlem
Nu är han igång igen. Han verkar inte kunna bestämma sig för om hans insta är borttagen eller hackad. orkade bara ett några minuter, sen med att droppa nyheten om Olof K men han har väl varit fullt upptagen
Citera
2023-12-18, 19:26
  #8717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nu är han igång igen. Han verkar inte kunna bestämma sig för om hans insta är borttagen eller hackad. orkade bara ett några minuter, sen med att droppa nyheten om Olof K men han har väl varit fullt upptagen

Det var en snabb "hackning"
Citera
2023-12-18, 19:40
  #8718
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Fan många här som vände kappan när Chrippa flippade ut på instagram? Vad är ni så rädda för?


Jag reagerade på det med. Folk är väl livrädda för att bli avslöjade att dem inte är så fräcka irl som dom vill ge sken utav här på Flashback.

Personligen hade jag inte varit direkt rädd om Chripple hade försökt att göra hembesök hos mig.
Citera
2023-12-18, 19:45
  #8719
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fast var det verkligen 400ben han hängde ut? Har 400ben en bekräftat det. Eller tror han det själv och är så övertygad att han satsar allt på en outning

Ja det var det för screenshoten som togs så hade personen skrivit en text på Messenger som senare personen som blev uthängd skrivit här i tråden.
Citera
2023-12-18, 19:49
  #8720
Medlem
Grus-Olles avatar
Hur länge ska fanskapet bo i STHLM egentligen? Hur går det med samhällstjänsten?
__________________
Senast redigerad av Grus-Olle 2023-12-18 kl. 19:52.
Citera
2023-12-18, 19:50
  #8721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hehe det är mycket nu och jqg hinner inte med. Men finns inte så mycket att säga. Som sagt tog Jocke kontakt med mig och vi pratade ut bra. Nämnt det här. Förstår honom. Handlade mest att inte gå på hans liv utanför Flashback och jag håller med i det. Hunden hade de redan tillåtelse för.

Angående Chripp vet jag inte riktigt vad han lagt ut direkt då jag är väldigt inaktiv på instagram och jag har nog aldrig kollat på hans instagram. Tror inte det hänt så mycket där. Folk pratar om hot och förtal, än så länge känner jag inte att det är nåt polisärende. Mer om han kommer hem till en vilket jag inte tror. Eller om direkta hot skulle ske. Inte så sugen på polis och rättegång så uppmanar inte folk att polisanmäla småsaker.

Jag läste igenom en del av mina inlägg i går och står ändå för mycket här även om man ibland kunde skriva bättre ibland. Tycker jag är rätt förnugtig ändå (ja nu skrattar några). Har lagt ner för mkt tid på denna tråden och känt det några månader. Visst det har varit mycket kul men blivit för mycket tid.

Jag tror inte Chrippa är den man skulle vara rädd för för han skulle nog inte våga göra något utan där är det nog som mycket annat; mycket snack och lite verkstad men däremot finns ju risken att hans p-12-riddare skulle kunna sakna konsekvenstänk precis som deras idol.
Så tänker ändå du ska fundera en gång till gällande att anmäla det för att ge polisen kännedom om det och även som en markering att det inte är okej för att hindra att någon annan drabbas. Och rättegång etc lär det inte bli såvida inget nu faktiskt händer.
Citera
2023-12-18, 19:58
  #8722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hehe det är mycket nu och jqg hinner inte med. Men finns inte så mycket att säga. Som sagt tog Jocke kontakt med mig och vi pratade ut bra. Nämnt det här. Förstår honom. Handlade mest att inte gå på hans liv utanför Flashback och jag håller med i det. Hunden hade de redan tillåtelse för.

Angående Chripp vet jag inte riktigt vad han lagt ut direkt då jag är väldigt inaktiv på instagram och jag har nog aldrig kollat på hans instagram. Tror inte det hänt så mycket där. Folk pratar om hot och förtal, än så länge känner jag inte att det är nåt polisärende. Mer om han kommer hem till en vilket jag inte tror. Eller om direkta hot skulle ske. Inte så sugen på polis och rättegång så uppmanar inte folk att polisanmäla småsaker.

Jag läste igenom en del av mina inlägg i går och står ändå för mycket här även om man ibland kunde skriva bättre ibland. Tycker jag är rätt förnugtig ändå (ja nu skrattar några). Har lagt ner för mkt tid på denna tråden och känt det några månader. Visst det har varit mycket kul men blivit för mycket tid.


Några funderingar:
- Kräftan hänger ut folks namn och adress och hotar och begår direkt ett brott. Jocke får ta snacket åt sin vuxna brorsa fast tråden handlar om Kräftan?
- Vad är problemet med hunden om de hade tillåtelse?

Sen tar de snacket med sig som varken har kontaktat något företag eller husägare....
Citera
2023-12-18, 20:18
  #8723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag tror inte Chrippa är den man skulle vara rädd för för han skulle nog inte våga göra något utan där är det nog som mycket annat; mycket snack och lite verkstad men däremot finns ju risken att hans p-12-riddare skulle kunna sakna konsekvenstänk precis som deras idol.
Så tänker ändå du ska fundera en gång till gällande att anmäla det för att ge polisen kännedom om det och även som en markering att det inte är okej för att hindra att någon annan drabbas. Och rättegång etc lär det inte bli såvida inget nu faktiskt händer.

En rättegång till vore ju guld i och för sig - en ny förhudsundersökning att njuta av!
Citera
2023-12-18, 20:45
  #8724
Medlem
abvs avatar
Skapligt komisk sekvens i anjos video när chrippa ska fråga två hantverkare om ett rep för att dra upp bilen han körde i diket. Han beter sig ju som en grottmänniska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in