Citat:
Ursprungligen postat av
Luftis
Om det varit random förälder så hade ni inte brytt er ett skit, det handlar bara om att ni inte gillar Chrippa (vilket jag köper) men sen använder ni soc som ett medel för att jävlas med honom, vilket i förlängningen bara går ut över flickan.
Som sagt; Chrippa är en idiot, Julia är en idiot men att säga att flickan blir vanskött hos Chrippa och våpet är bara BS. Hamnar hon däremot hos Julia, som blir psykiskt och fysiskt misshandlad, våldtagen, saknar jobb och bostad osv, så är riskerna för flickan betydligt större men detta bryr ni er inte ett skit om, för allt handlar bara om att jävlas med Chrippa.
Sen är det även intressant att alla som skriver inleder med "asså jag har inte anmält" för att ni håller på att kissa ner er för att ni ska bli outade och få hembesök. Jävla råttor är ni.
Att jag började inlägget med att jag inte har anmält är för att jag inte gjort det och med tanke på hur snabbt folk drar sina egna slutsatser här så kände jag mest bara att jag ville förtydliga det. Däremot förstår jag och ser problematiken i hans föräldraskap.
Och vanskött har jag inte påstått men han gör inte många saker för att gynna hennes utveckling och han beter sig väldigt opassande och utsätter henne för situationer som ju är farliga för ett litet barn - det går inte att komma runt. Chloe är ju nu i en ålder hon tar in otroligt mycket och skulle ju behöva få interaktion av jämnåriga och uppmuntran att få utveckla sig själv inte bara hänga med en 34-åring som skriker sexuella och drogrelaterade uttryck och kan kalla okända människor på stan för nedvärderande saker. Och att besöka Leos lekland när det knappt är några människor där är inte att få leka och få utlopp för att vara ett barn.
Chloe är inte heller den här åldern länge till så det går ju inte att blunda och skjuta på att faktiskt ge henne fokuset och möjligheterna länge till.
Och som du kanske läste så hävdade jag aldrig att Julia skulle vara bättre nu heller - de båda skulle behöva stödet.
Och jodå hade jag vetat om någon annan som betett sig likadant mot sitt barn (och mamma till barnet) hade jag reagerat om jag hade råkat på det - att det just nu är Chrippa som uppmärksammas är för att det är han själv som exponerar det, det är han som filmar och lägger ut sig själv och sin dotter/familj till allmän beskådan. Så då blir det ju per automatik att han får ta kritiken..och hade ingen reagerat hade det ju varit oroväckande.
Tillägg: och om Chrippa nu gör saker som faktiskt är gynnsamma för Chloe nu så är det ju väldigt lätt för honom att faktiskt ta med sånt också i sina videor. Vill han bevisa att han inte är en olämplig pappa så har ju han verktygen att sända ut en annan bild själv men tyvärr är ju vinkeln han sänder ut nu den att han blir kritiserad och det har han ju styrt till helt själv.