Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-02, 17:45
  #10333
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Lugn nu. Han är inlåst för att han inte ska kunna söka upp henne och påverka i någon riktning. Nu fick åklagarn 14 dagar på sig att driva detta till åtal. Gissar att han är ute om några dagar. För att åklagarn ska få igenom en ny häktning så måste nya grejer tillkommit, bilder, DNA, vittnesförhör som kan styrka hennes berättelse. Nej det pyser psykfall lång väg om den här bruden. Någon som sett henne på Söder BTW och kan backa hennes story? Hon har synliga skador o.s.v. i så fall är Chrippa kokt. Om inte... ja det lär bli svårt att få en ny häktning för åklagarn då.

Är nog ganska solklart att hon har skador om misstanken är grov, i annat fall skulle de sätta det under ringa.
Citera
2024-01-02, 17:46
  #10334
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Grov så är det tillhygge som måste använts.

Inte nödvändigtvis, du kan misshandla någon grovt med dina nävar med.
Citera
2024-01-02, 17:48
  #10335
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Tycker också att det är väldigt oroväckande, han har aldrig visat den kärleken han visar för linnea på sociala medier på samma sätt som för julia någonsin heller? tror ni att han behandlar linnea bra bakom kameran/"stängda dörrar"? tror det kommer bli mycket press på henne nu att alltid se bra ut och vara med på hans youtube som hans lilla trofé. vore tråkigt om något hände henne.

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Hur ska vi rädda linnea från honom då?

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Jag tror också det, det är därför det är synd om henne hon tror på chrippas fasader, han kommer bryta ner henne successivt

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
tror inte att linnea är speciellt lycklig med honom heller. Inte efter allt som kommit fram i denna tråden. Kolla så smal hon har blivit i sitt ansikte, det kommer gå ut för henne på drogfronten och hon kommer aldrig få lämna honom för då har vi på flashback rätt och det kommer han aldrig tillåta. Hon kommer förlora allt genom honom.

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Nya tösen får ändå inte klä sig lättklätt av Mr kontrollbehov.
Du har påstått otroligt mycket om Linnea och Christoffer.
Det är sånt här som Linnea gjort tidigare va?
Citera
2024-01-02, 17:49
  #10336
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Är nog ganska solklart att hon har skador om misstanken är grov, i annat fall skulle de sätta det under ringa.

Ja det lär ju utredningen visa eller om det lär koka ner till normalgraden.
Citera
2024-01-02, 17:50
  #10337
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Misshandel faller under allmänt åtal och polisanmälan kommer inte kunna dras tillbaka.
Nej. Men Linnea kan ljuga, säga att hon ramlade, att hon gjorde skadorna på sig själv, osv.
Citera
2024-01-02, 17:54
  #10338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Hon är största knarkaren, kolla alla tix hon gör i hans vloggar, helt trammad och laddtorsk

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Jag känner folk som känt henne förr

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Vet aatt hon varit ladd och tramadoltorsk, vet inte om hon har uppgraderat det till något tyngre nu när hon är med chrippa, men av att döma deras live så, antagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Hennes föräldrar vet inte. Det som chrippa sagt i sina vloggar stämmer, hon har bott i barcelona och marbella och där kan man lista ut var drogerna kom in i bilden...
Hon flyttade ju från en storstad till en annan storstad, tjejen har alltid varit ensam och haft grova problem med sina förra förhållanden, därav allt knark. Jag antar att hon är en extremt självdestruktiv tjej, kan väl grunda sig i hennes barndom? Varför flyttar man annars till barcelona så ung? Och varför dejtar man annars en så pass gammal gubbe, massor skulder, otrogen mot mamman till sitt barn, klantig kändisprofil som mestadels är hatad i sverige. Destruktiv.
Hur hejjar hennes pappa henne? Vad jag vet var han väldigt frånvarande i hennes uppväxt.

Chrippa har nog hittat hopp i linnea, jag tror nog ändå att han är kär i henne om jag ska vara ärlig, men däremot har han tappat greppet om verkligheten. Han beter sig som en mansgris och har tappat verklighetsuppfattning fullständigt. Vart bor hans föräldrar? Långt ifrån stockholm?

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Jaha okej, hur ska dem göra helgerna med barnet och dem ska festa och knarka om föräldrarna bor långt ifrån?
Bartender vet jag ingenting om.
Hela denna soppan är osmaklig tycker jag. Han har väll manipulerat henne till en massa saker, när han hört hur lätt det varit från gamla killar om han nu till och med erkänt att han stöttat henne i det där. Hon har extremt mycket daddy issues

Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Nu vet jag att du känner någon av dem för ingen har skrivit detta offentligt. Detta vet bara dem i innerkretsen/de som känner C eller L. J var otrogen mot C flertalet gånger och sen gick förhållandet utför och C var otrogen mot J med L.
Du påstår att du vet hur Linnea haft det tidigare, vad är egentligen sant, enligt dig?
Citera
2024-01-02, 17:56
  #10339
Medlem
Att bli hämtad för grov misshandel på sannolikare skäl innebär att det finns starkare misstankar och indicier som pekar mot att personen kan vara inblandad. Det innebär inte nödvändigtvis att det finns bevis, men det finns tillräckligt med underlag för att motivera en gripning baserat på sannolikhet.
Citera
2024-01-02, 17:57
  #10340
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Eller så kan det förklara hennes psykotiska beteende, vilket möjligtvis skulle kunna äventyra sanningshalten i hennes historia.

Beror på hur man väljer att se det. Men om någon nyligen har snott dina pengar och senare samma dag anmäler dig för misshandel, så skulle jag nog snarare tycka att det vore en försvårande omständighet vad gäller denne persons trovärdighet än tvärtom.
Man blir inte häktad för grov misshandel och kvarhållen i häktet fram till åtalet ska väckas om Linnea inte hade haft skador. Sedan är frågan hur dessa skador uppkom.
Citera
2024-01-02, 17:58
  #10341
Avstängd
Händelseförlopp.

L plockar ned Chrippas socialamedier tidigt morgonen 29/12. Senare under dagen efter mycket gräl runt 13.30 pratar Chrippa med Julia i telefonen. Hon hör då Chrippa säga håll käften till Linnea och 9 minuter senare är polis på plats i deras gemensamma bostad.

Får jag spekulera fritt så har Linnea gått herr Berg på nerverna en väldigt lång period, droppen blev när hon plockade ner hans sociala medier. Tror även att hon använt både psykiskt och fysiskt våld mot honom, han tappade befattningen och visade för henne att man inte kan bete sig hur som helst utan repressalier. Nu sitter han häktad och har hon skador blir han troligtvis även dömd. Även om jag förstår honom , borderline brudar är fan ett helvete. Så rättfärdigar det inte misshandel och det håller inte i rätten om nu han inte också har skador och hävdar självförsvar!
Citera
2024-01-02, 18:02
  #10342
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Spelar ingen roll.
Har hon skador så är det kört.
Jag tror inte du förstår hur trångsynt vårt rättsystem är.
Såvida inte bevisning uppkommer att hon orsakat de själv så kommer de gå på hennes och läkarens ord kring de.
Eller att dem bråkade så både Linnea och Chrippa har skador, men att Linnea fick värre skador.
Eller att dem bråkade, Chrippa puttade Linnea, hon ramlade illa och slog bakhuvudet i kanten på ett bord och började blöda.
I såna fall kanske han bara döms för vållande till skada eller liknande, och inte misshandel.
Så allt beror som sagt på hur Linnea fick skadorna.
Men det känns mer troligt att han tappade det och slog henne.
Citera
2024-01-02, 18:02
  #10343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Man blir inte häktad för grov misshandel och kvarhållen i häktet fram till åtalet ska väckas om Linnea inte hade haft skador. Sedan är frågan hur dessa skador uppkom.

Har inte påstått något annat heller. Jag diskuterade som sagt endast hur hennes kontohackande kan påverka trovärdigheten, då användaren jag citerade menade att det påvisar ett motiv till själva misshandeln och därmed påverkar chrippa negativt.

Citat:
Ursprungligen postat av adinik
kan folk checka sin fakta. de misshandel av normalgrad it grov!!

Dags för tråden att bestämma sig nu. Trött på inlägg som dessa.
Citera
2024-01-02, 18:04
  #10344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du har påstått otroligt mycket om Linnea och Christoffer.
Det är sånt här som Linnea gjort tidigare va?

Denna användare yttrar sig på tok för mycket för att vara en vanlig åskådare och på ett sätt som backar upp L lite väl mycket.
Jag har redan frågat hur pass väl denne känner Linnea, me får inget svar......man börjar ju undra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in